2008-09-09, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr stein
vilket datum är HP't på den här terminen?

25 oktober.
Citera
2008-09-09, 21:20
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr stein
vilket datum är HP't på den här terminen?
25 okt. Sista anmälningsdag är officiellt den 15 sep men den kommer med största sannolikhet förlängas veckan ut eller så.
Citera
2008-09-10, 23:35
Bannlyst
Jag har bestämt mig för att köra hårt nu på högskoleprovet. jag har haft skit resultat när jag testat 0.4 sist. jag vet inte varfrö men sättet att göra provet på har kännts helt främmande. nu ska jag ändra mig och träna på ord och gammla prov samt läsa. så har någon tipps på böcker som lämpar sig? skriv gärna!
Citera
2008-09-11, 23:34
Medlem
Om det är någon som tänkt köra 2 högskoleprov via hpguiden.se kan ni höra av er om ev samarbete för att paya den galna avgiften...
Citera
2008-09-12, 14:15
Medlem
Goldbears avatar
Nu ligger jag risigt till.

Jag skulle anmäla mig på hemsidan, men det visade sig att jag inte hade några pengar på mitt kort. (Smart, jag vet.) Idag försökte jag ringa en handläggare på Stockholms universitet. Stängt tills på måndag. Grattis. Man tycker ju att man borde kunna logga in igen och göra betalningen, men det verkar faktiskt inte gå. Vad säger ni? Är det för sent eller ska jag ringa kl 10 på måndag då telefontiden öppnar?
Citera
2008-09-12, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldbear

Jag skulle anmäla mig på hemsidan, men det visade sig att jag inte hade några pengar på mitt kort. (Smart, jag vet.) Idag försökte jag ringa en handläggare på Stockholms universitet. Stängt tills på måndag. Grattis. Man tycker ju att man borde kunna logga in igen och göra betalningen, men det verkar faktiskt inte gå. Vad säger ni? Är det för sent eller ska jag ringa kl 10 på måndag då telefontiden öppnar?

Citerar Kuggarn. "Sista anmälningsdag är officiellt den 15 sep men den kommer med största sannolikhet förlängas veckan ut eller så."

Du kan med andra ord vara lugn.
Citera
2008-09-12, 14:51
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldbear

Du kan gå in på din anmälan och sköta betalningen fortfarande. Gå in på www.hogskoleprov.nu eller klicka direkt klicka på länken nedan.
Har du redan anmält/registrerat dig?

Se din anmälan/registrering »

Logga in med personnummer och anmälningsnummer. Vet du inte vilket anmälningsnummer du har så finns det en länk för hur du tar reda på det. I annat fall kan du PMa mig ditt personnummer så kan jag ta reda på det åt dig.

När du väl är inne på din anmälan så kan du gå vidare med betalningen utan problem.

Systemet har varit rätt segt idag så om du blir utkastad får du prova igen. Beror sannolikt på hög belastning av servern.
Citera
2008-09-14, 15:18
Medlem
Rivendares avatar
Högskoleprovet

Har beställt
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163306824 recenserar den när den anländer om någon är intresserad
Citera
2008-09-14, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rivendare
Har beställt
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163306824 recenserar den när den anländer om någon är intresserad

Nice, har funderat på att införskaffa men väntar till du har gjort en recension!
Citera
2008-09-15, 12:23
Medlem
!Durden!s avatar
Hej!
Jag har skrivit HP
men har inte kvar pappret med resultat.
Hur beställer man ett nytt? behöver det till en ansökan.
Citera
2008-09-15, 15:34
Medlem
Sitter och gör HP från hösten 1998. Hur fan löser man den här?

I ett län finns det 42 skolor, 394 klasser och fler än 1 000 elever. Vilket är det minsta antal elever som länet kan ha?

1) Antalet elever i länet kan fördelas så att det går lika många elever i varje skola.

2) Antalet elever i länet kan fördelas så att det går lika många elever i varje klass.

Tillräcklig information för lösningen erhålles
A. i (1) men ej i (2)
B. i (2) men ej i (1)
C. i (1) tillsammans med (2)
D. i (1) och (2) var för sig
E. ej genom de båda påståendena
Citera
2008-09-15, 18:07
Medlem
Okej, första gången jag gör provet nu i oktober. Vete fan hur det kommer gå men jag har har ögnat igenom lite gamla prov samt kikat igenom lite böcker. Har alltid haft lätt för engelska så den känns riktigt bra. Svenskans LÄS del känns också rätt okej men måste dock bli bättre på snabbläsning. Matten och statistikdelen är mina svagheter

Mål: Minst 1,0 för att kunna komma in till Uppsalas ekonomiprogram nu vid nyår.

Baserat på förra provet som jag har övat på så får jag ungefär detta resultat:
ord = 20
nog = 10
läs = 15
dtk = 10
elf = 18
= 73 p = 1,1

Men min realistiska förhoppning är:
ord = 25
nog = 12
läs = 15
dtk = 12
elf = 18
= 82 p = 1,3

Allt är baserat på förra årets prov normeringstabell. Var tvungen att skriva av mig litegrann, känns skönt att sortera lite och ha konkreta mål!
Senast redigerad av walrus 2008-09-15 kl. 18:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in