2006-03-02, 11:54
Medlem
Valnirs avatar
Grejen med alla människor är just att alla vill vara unika men ser ut som varandra. Varför har unga feminister oftast, och det kan ingen förneka, kort hår, svart för det mesta, ring på valfri plats i ansiktet, dreads om de inte har kort svart hår? Likriktning.

De skulle bara veta att jag tycker det är sexigt...
Citera
2006-03-06, 09:02
Medlem
catlands avatar
Hennes text var ju inget man har läst sjuttioelva gånger innan. Sådanthär diskuterar hon ju dagligen med sina väninnor över en latte på något trevligt kafé. Men visst, hennes halvarga tankar var lite roliga att läsa, men jag måste säga att jag blev mest trött. På Helgon hade hon dessutom 13 olika bilder på sitt ansikte ur olika vinklar. Håhå. En helt vanlig, otroligt tråkig tjej.

Varför är tjejer mer vänster än killar förresten? Har inga siffror på det, bara en känsla jag har fått...
Citera
2006-03-06, 09:23
Medlem
Subb[a]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble
Det tar sig:
http://www.ungtval.se/index.aspx?mainstart=main&article=786498

Hon verkar ha tänkt lite själv även om några självklara floskler är med, kanske finns det hopp ändå.

Mja, det där var ju nästan värre. Vad var ämnet? Vad var poängen? Någon lösning? urk. En rörig röra så att säga, om man ska se till upplägget.

Listigt dock att avsluta med "trots att jag vet att alla män inte är våldtäktsmän", vilket får 50 % av männen här (ok, kanske inte här på FB ) att smälta istället för att bli arga på den rabiata feministen.

Edit: Tar tillbaka de där. Läste om den meningen... "för jag vet innerst inne att majoriteten av män inte är det."
Lika förankrad i verkligheten som resten av packet...

Roligaste är dock att det oftast är dessa som förespråkar invandring, ger sina pluttenuttiga ideer till hur vi ska integreras med dom etc.
Citera
2006-03-06, 11:05
Medlem
Atlantiss avatar
Jag invaderar den här tråden istället för att starta en ny, då jag tror mig ha funnit en värdig utmanare till titeln "Sveriges mest förvirrade kvinna"

Behold, I give you: http://leno.blogg.se/

Första gången jag läste ett inlägg kände jag mig hyfsat säker på att det var ett skämt. Jag var på jakt efter lite The Kristet Utseende-info, och hittade till följande bloggpost:

http://leno.blogg.se/080206213629_quinnahora.html

Här ondgör hon sig över den hemska låten Quinna. Ok, det kanske inte är världens mest politiskt korrekta låt (men förbannat rolig och trallvänlig), men vad använder hon för formuleringar?

Citat:
Jag tänker på "The kristet utseende" som trots ett jävligt roligt bandnamn har en låt som heter KVINNA-HORA som de får spela offentligt! Snacka om hets mot folkgrupp där!

App-app-app! Hets mot folkgrupp och grejer, redan några meningar innan lät det så här:

Citat:
Hip hop världen e värst! Jag blir ta mig fan nästan rasist när jag tänker på det!

HMF-spåret var intressant, så vår ädla hjältinna funderar vidare:

Citat:
De homosexuella stämde han dendär Pastor Green för hets mot folkgrupp, men det gick ju inte igenom pga dendär jävla pressfriheten och yttrandefriheten som verkligen är viktigt för ett demokratiskt land, men ja...Ibland vet man inte.

---

Hela bloggen är proppfylld med humor, som nästan är för bra för att vara sann. Den kanske är fejk ändå. Titlar på posterna som "Till alla män (jag hatar er)", "Dessa karlar får vad de alla förtjänar" eller varför inte "Skulle gladeligen ligga med hela landslaget!"
Citera
2006-03-06, 11:39
Medlem
vättes avatar
Hennes analys av riesenreklamen är fullständigt lysande!
Citat:
Som tex dethär med Riesen-reklamen. http://www.riesen.se/
Har ni sett reklampelarna? Den vänder sig helt och fullt till män med ord som "kraftigt chokladig", slogan som "stor, mörk, stark", "choklad i kubik" "inget för nybörjare". Och så använder de ord som Gigabite.
Det är så sjukt. JAG ÄLSKAR LIKSOM RIESEN! Fast att jag inte har nån penis!
Mörka, fylliga chokladsorter, det är typiskt manligt. Medans vi brudar tycker mest om ljus choklad, helst med lite nötter i, som vi kan knapra på när vi har pms.
När man äter Riesen ska man läsa sporten. När man äter Riesen har man blivit man på RIKTIGT.
Det är precis samma sak som med tvättmedel och diskmedel och sån skit, som bara vänder sig till kvinnor.
När man är man ska man läsa sporten å äta Riesen.
När man e kvinna ska man tvätta golvet och äta Nutrilett så man blir smal och fin och kommer i bikinin.
SUG KUK!
Va?

Dock verkar bloggen mest vara slumpvisa tankar från en popfeministisk tonårstjejs inte allt för välkoordinerade hjärna. Till skillnad från till skillnad från Marijah finns det nog inga politikkarriärs- eller opinionsbildarambitioner bakom hennes irrande tankegångar.
Citera
2006-03-06, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av catland
Varför är tjejer mer vänster än killar förresten? Har inga siffror på det, bara en känsla jag har fått...
Brist på logik och slutledningsförmåga. Svårigheter med att genom eftertanke själva skaffa sig en åsikt och stå för den i ur och skur, är därför oerhört svag för grupptryck. Dålig självkänsla och söker sig därför till grupptrygghet för att därifrån få en färdig "identitet". Killar är ofta mycket mer framåt, ifrågasättande och revolterande vilket ofta leder till att killarna går sina egna vägar och inte lika ofta inlemmar sig i den gruppmentalitet som tjejerna söker. Just därför lockas killarna i större antal av högerns frihet och egenbestämmande medans tjejerna lockas av vänsterns grupptillhörighet och kollektiva tänkande.

// Roger P.
Citera
2006-03-06, 13:26
Medlem
Overseers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catland

Det är inne, tufft och helt jävla radikalt!

Det vill dom tro iaf, titta bara på hennes stil, lite "alternativ" som 15 miljoner andra
Citera
2006-03-06, 14:47
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlantis
Jag invaderar den här tråden istället för att starta en ny, då jag tror mig ha funnit en värdig utmanare till titeln "Sveriges mest förvirrade kvinna"

Behold, I give you: http://leno.blogg.se/
Väl kapat, den där tjejen var bland det värsta jag sett.

Jag gillar främst dessa formuleringar:
Citat:
Det jag ser, det ser jag. Ser jag nått som inte e okej, så är det ju så! Om jag reagerar på nått liksom. Det är ju inte som om att jag går runt å ljuger när jag pratar om sexistiska och ojämställda grejer. Visst, ibland går jag för långt, men då kan jag erkänna det.
Ger hopp om självdistans, men det som följer är analyser av reklam:
Citat:
Som tex dethär med Riesen-reklamen. http://www.riesen.se/
Har ni sett reklampelarna? Den vänder sig helt och fullt till män med ord som "kraftigt chokladig", slogan som "stor, mörk, stark", "choklad i kubik" "inget för nybörjare". Och så använder de ord som Gigabite.
Det är så sjukt. JAG ÄLSKAR LIKSOM RIESEN! Fast att jag inte har nån penis!
Mörka, fylliga chokladsorter, det är typiskt manligt. Medans vi brudar tycker mest om ljus choklad, helst med lite nötter i, som vi kan knapra på när vi har pms.
När man äter Riesen ska man läsa sporten. När man äter Riesen har man blivit man på RIKTIGT.
Det är precis samma sak som med tvättmedel och diskmedel och sån skit, som bara vänder sig till kvinnor.
När man är man ska man läsa sporten å äta Riesen.
När man e kvinna ska man tvätta golvet och äta Nutrilett så man blir smal och fin och kommer i bikinin.
SUG KUK!

För att inte tala om Lindex nya reklam. http://www.lindex.se/
Ja flickor, vad säger man.
Idag filosoferade jag om hon va på väg att knäppa UPP bh:n å ta av sig den, eller om hon va påväg att knäppa TILL den och vara pryd och ordentlig.
WE LOVE BOOBS...
Jag finner inga ord.
WE LOVE TO EXPONERA KVINNOKROPPEN ÖVER HELA STAN PÅ GIGANTISKA REKLAMPELARE SÅ ATT GUBBARNA FÅR NÅTT ATT RUNKA TILL OCH KVINNORNA NÅTT ATT FÅ ÅNGEST ÖVER.

Fan jag önskar att man kunde bojkotta Lindex å HM för deras jävla julreklamer (tänk vad många av Hm´s reklamer jag förstört. En väldigt trösterik tanke) men va fan ska man göra, när de e dom som e billigast å snyggast?
Second hand funkar inte för mig för jag är ingen tiny woman. Och det finns mest Tiny kläder i Second hand affärer. Eller tantkläder. Välj själv liksom.
Denna är också stor humor och jag är ganska övertygad om att hon dragit fel slutsats:
Citat:
Ibland hatar jag alla kategorierna utan just dedär YTTERST FÅ. Utan förbehåll. Ibland blir jag verkligen MANSHATARE. Förut såg jag det som ett problem, har alltid haft svårt att ha förhållande tex eftersom jag kräver absolut jämställdhet och blir så HIMLA besviken om killen i frågan yttrar minsta lilla ofeministiska mening. Men nu har jag kommit fram till att det inte var jag som va problemet, det var killarna.
Detta var det värsta jag sett i hela mitt liv.

För det första är ju kvinnan uppenbarligen galen, men som om det inte vore nog så kan hon knappt svenska.

Stackars Babak...
Citera
2006-03-06, 18:55
Medlem
Atlantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vätte

Dock verkar bloggen mest vara slumpvisa tankar från en popfeministisk tonårstjejs inte allt för välkoordinerade hjärna. Till skillnad från till skillnad från Marijah finns det nog inga politikkarriärs- eller opinionsbildarambitioner med hennes irrande tankegångar.

Nej, det har du rätt i, men den är ändå förbaskat rolig. Snokade reda på ett av de första inläggen i bloggen, där det framgick att hon var 21 år. Trodde själv att det var någon femtonårig, förvirrad stackare först. Men så var det alltså inte
Citera
2006-03-06, 19:15
Medlem
Error 404s avatar
Citat: Kul att både galna kosjukan och fågelinsluensan har kommit till Sverige. Vad e de som händer med våra djur? Vad utsätter vi dem för?
Thank God I´m a vegetarian.

Stackars människa hon är ju inte vid sina sinnens fulla bruk. Man skulle ju kunna plocka hur mycket citat som helst. Där skulle behövas tvångsvård där tror jag.
Citera
2006-03-06, 20:24
Medlem
Nirps avatar
Marijah Stafås alias Roockstar har nu blivit informerad om att den här tråden existerar. Vet inte vad hon komme tycka om topic.
Citera
2006-03-06, 22:26
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nirp
Marijah Stafås alias Roockstar har nu blivit informerad om att den här tråden existerar. Vet inte vad hon komme tycka om topic.
Hälsa henne att hon och hennes feministiska floskler är hjärtligt välkomna här i feminismforumet.

Jag ger henne två dagar innan hon gett upp och släpat sig tillbaka till feminetiks trygga vrår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in