2019-04-16, 13:23
Medlem
Lachlans avatar
En islamexpert visar på att islam är ett nyckelverktyg för att IS-aktivister ska kunna rehabiliteras i när de kommer hem till Sverige. Detta kan vara det yttersta beviset på att de flitigt aktivisterna från IS inte alls är muslimer utan något helt annat.

Citat:
Imam: Islam viktigt när IS-terrorister rehabiliteras

Inrikes. Så kallade återvändande IS-terrorister ska rehabiliteras med mer islam. Det menar imamen Kashif Virk i en debattartikel på Dagens samhälle.

Han säger att IS-terroristerna ska få en "andra chans" och att "demokratiskt sinnade" muslimer ska hjälpa till med att "integrera" IS-återvändarna tillbaka in i det svenska samhället.

Enligt honom räcker det inte med myndigheternas eget arbete.
http://www.friatider.se/imam-islam-viktigt-n-r-terrorister-rehabiliteras

Kan det vara så att IS-aktivisterna får upp ögonen för den hela nya religionen för dem - islam? Och att det är en räddning?
Vad har de flesta IS-aktivisterna för religiös bakgrund? Rastafari? Scientologer? Jediister?
Är detta räddningen till att integrera in dem i det svenska samhället?
Fler synpunkter?
Citera
2019-04-16, 13:32
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lachlan
En islamexpert visar på att islam är ett nyckelverktyg för att IS-aktivister ska kunna rehabiliteras i när de kommer hem till Sverige. Detta kan vara det yttersta beviset på att de flitigt aktivisterna från IS inte alls är muslimer utan något helt annat.

Kan det vara så att IS-aktivisterna får upp ögonen för den hela nya religionen för dem - islam? Och att det är en räddning?
Vad har de flesta IS-aktivisterna för religiös bakgrund? Rastafari? Scientologer? Jediister?
Fler synpunkter?

Ingenting är omöjligt i Absurdistan.
Citera
2019-04-16, 13:33
Medlem
Musvilkenmusens avatar
Eller så kan man skjuta dem, på detta sätt så slipper man rehabilitera dem.
Citera
2019-04-16, 13:37
Medlem
Rotums avatar
Så, det är skillnad på Daesh profet Muhammed, koran och de som förmedlas i moskeer?
Citera
2019-04-16, 13:38
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
En islamexpert visar på att islam är ett nyckelverktyg för att IS-aktivister ska kunna rehabiliteras i när de kommer hem till Sverige..

Okej, jag trodde att islam var ett nyckelverktyg som fick aktivisterna att strida för IS.

Denna "expert" påstår alltså att det som fick aktivisten att bli terrorist nu ska hjälpa terroristen att bli människa?
Citera
2019-04-16, 13:45
Medlem
BadPostures avatar
Självklart. Och avhoppade neonazister bör få ett ex av Mein kampf.
Citera
2019-04-16, 13:45
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotum
Så, det är skillnad på Daesh profet Muhammed, koran och de som förmedlas i moskeer?
Är det inte samma vita slavägare som sa att satan är en neger?

https://www.youtube.com/watch?v=tZxH4QYLRQY
Citera
2019-04-16, 13:47
Medlem
jori9900s avatar
Dom kanske kan börja jobba pa ett slakteri som terapi. Hugga av huvuden har dom ju bra training i och sa far dom en changs att komma ini samhallet igen.

Ps. Ironi
Citera
2019-04-16, 13:48
Medlem
Duramaters avatar
Varför måste Sverige rehabilitera dem? Otroligt naivt.
Citera
2019-04-16, 13:52
Medlem
Jag antar att trådstartaren och alternativmedia har en syn på islam att denna religion ofelbart måste leda till IS-terrorism eller annan terrorism, och att mer islam därför vore att släcka eld med bensin. Så lär det knappast vara i allmänhet, men kanske för IS-terrorister i synnerhet. För egen del ser jag dock IS-terrorister som kriminella odjur i första hand, islam för dem är bara ett alibi att bete sig som de gör. De flesta av dem är kriminella redan från början och inbillar sig att islam räddar dem från en redan destruktiv livsstil. Men sådana subtiliteter skulle jag tro är helt meningslösa att ta upp i detta forum. Alla muslimer är givetvis bindgalna mördare som bara väntar på att få skära halsen av oss otrogna.
Citera
2019-04-16, 13:54
Medlem
Rotums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruva
Jag antar att trådstartaren och alternativmedia har en syn på islam att denna religion ofelbart måste leda till IS-terrorism eller annan terrorism, och att mer islam därför vore att släcka eld med bensin. Så lär det knappast vara i allmänhet, men kanske för IS-terrorister i synnerhet. För egen del ser jag dock IS-terrorister som kriminella odjur i första hand, islam för dem är bara ett alibi att bete sig som de gör. De flesta av dem är kriminella redan från början och inbillar sig att islam räddar dem från en redan destruktiv livsstil. Men sådana subtiliteter skulle jag tro är helt meningslösa att ta upp i detta forum. Alla muslimer är givetvis bindgalna mördare som bara väntar på att få skära halsen av oss otrogna.

Du har fattat helt rätt :-)
Citera
2019-04-16, 13:58
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:

Fler synpunkter?

Jag undrar bara vad all denna jävla idioti kommer kosta samhället.
Varför kan inte lösket vara kvar på sin plats? "Nu har jag slaktat lite folk, men skitsamma, är redo att komma hem och välkomnas med en öppen famn".... Givetvis går idiotsvensken med på detta, se bara på Wallström "ISbarnen MÅSTE hem", somsagt, en jävla trojan...

Har de inte visat tecken på att vilja integreras innan, tror då folk på fullaste allvar att de helt plötsligt tänker ANPASSA SIG?

Alla som åkte till Syrien har ju inte aaaaaaalls stridit för IS, då heter det att man "körde ambulans" eller annat, och givetvis sväljer PK-lösket detta utan att tänka ett steg längre. "Jag är inte IS-soldat längre", true story bro!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in