2019-04-14, 06:17
Bannlyst
"för att man blir mobbad" kanske någon tänker men då ger man mobbaren rätt. Mobbningen upphör aldrig förrän mobbaren slutar, man byter bara offer om man slutar.

Vad finns det för andra bra sätt att bli av med mobbningen utan att byta jobb? Sluta bry sig? Isolera sig?

Kan man förresten bli sjukskriven trots att man inte är med i fackförbundet?
Senast redigerad av gefundenes 2019-04-14 kl. 06:19.
Citera
2019-04-14, 06:38
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
"för att man blir mobbad" kanske någon tänker men då ger man mobbaren rätt. Mobbningen upphör aldrig förrän mobbaren slutar, man byter bara offer om man slutar.

Vad finns det för andra bra sätt att bli av med mobbningen utan att byta jobb? Sluta bry sig? Isolera sig?

Man går till chefen , är chefen en riktig chef och är utbildad o allt. Ska han känna till allt till o från om mobbning kränkningar eller saker rörande arbetsuppgifterna.

Jag vet för jag själv blev utsatt av en kille. Han ville visa för de äldre tanterna och gubbarna att han hadd stake men i själva verket blev det ett snack med chefen . En gång till om jag får höra av mina arbetare åker du ut.
Citera
2019-04-14, 06:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Man går till chefen , är chefen en riktig chef och är utbildad o allt. Ska han känna till allt till o från om mobbning kränkningar eller saker rörande arbetsuppgifterna.

Jag vet för jag själv blev utsatt av en kille. Han ville visa för de äldre tanterna och gubbarna att han hadd stake men i själva verket blev det ett snack med chefen . En gång till om jag får höra av mina arbetare åker du ut.
Chefen är ingen bra chef så där vet jag inte om jag kan få så mycket hjälp. Han tar säkert mobbarens parti för att det anses problematiskt att upplysa om mobbning. Folk vill inte ta i det.

Funderar på att sjukskriva mig helt och hållet men hur skaffar man sig intyg om mobbning från läkaren eller psykologen? Tar ju längre tid än två veckor att få papper antar jag. Vill sjuka mig från imorgon men vad händer sen när försäkringskassan ska betala ut? Arbetsgivaren kräver nån form av intyg och jag vet inte hur jag ska få fram det.
Citera
2019-04-14, 07:35
Medlem
constants avatar
Citat:
Du kan gå med i facket nu, och kontakta dem om ett arbetsmiljöproblem.
Citera
2019-04-14, 08:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Du kan gå med i facket nu, och kontakta dem om ett arbetsmiljöproblem.
Känns inte som att man får hjälp av dem. Problemet fortsätter ändå av erfarnehet och vad jag läst om. Man får byta jobb verkar det som.
Och när chefen en gång förstått problemet så anser de att den mobbade är problemet.
Citera
2019-04-14, 08:24
Medlem
dwgs avatar
Citat:

Många företag har en personalpolicy, förgås mobbning så införs en samtal (utredningen) sen kan mobbaren mobbarna gå på dagen om det visar sig va så kränkande.
Citera
2019-04-14, 08:35
Medlem
man sätter upp hemlig kamera så man fångar detta sen anmäler man det. om man orkar
Citera
2019-04-14, 08:35
Medlem
Senapstjuvens avatar
Vad är det för mobbning som sker?
Citera
2019-04-14, 08:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Många företag har en personalpolicy, förgås mobbning så införs en samtal (utredningen) sen kan mobbaren mobbarna gå på dagen om det visar sig va så kränkande.

Idiotchefen har sagt till en annan kollega att han inte ser nåt, en klassiker. Mobbning är liksom osynligt för honom och det är åtminstone två som upplever det.

Vet verkligen inte vad jag ska göra. Vill inte säga upp mig eller bli uppsagd.
Citera
2019-04-14, 10:15
Medlem
Finns möjlighet att jobba hemifrån? I.s.f kanske du kan hänvisa till mobbingen och säga att du p.g.a den måste jobba hemifrån mer. Kanske finns andra saker du kan föreslå eller bara göra som är bra för dig själv och så du kan undvika mobbingen helt enkelt.
Senast redigerad av gladakatten 2019-04-14 kl. 10:17.
Citera
2019-04-14, 10:18
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Idiotchefen har sagt till en annan kollega att han inte ser nåt, en klassiker. Mobbning är liksom osynligt för honom och det är åtminstone två som upplever det.

Vet verkligen inte vad jag ska göra. Vill inte säga upp mig eller bli uppsagd.

Därför en utredning ska påbörjas, kan inte bara säga jag har inte sett det.

Sitter som chef själv och har gjort någon utredning ang mobbning.
Vissa fall är svårare då kollegor inte vill prata, kan ta några v sen ligger alla kort på bordet
Citera
2019-04-14, 10:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Aa fast mobbarna slickar uppåt när chefen är där och då luras chefen och tror att relationen är bra. Mobbarna kommer aldrig få gå. Så fort problemet tas upp så blir man själv problemet och då ansluter mobbaren och chefen (ibland till och med facket) på mobbarnas sida.
Citat:
Ursprungligen postat av Senapstjuven
Vad är det för mobbning som sker?
Utfrysning, arbetsgifter ska förklaras vad som skett på passet men de lämnar och drar, talar kränkande, hjälper inte och massa annat. Vill inte outa allt här eftersom idioterna säkert läser
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in