Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-13, 11:49
  #1
Medlem
D_V_Ss avatar
Skrev ett långt inlägg.. Jag blev stressad över att det skulle kunna försvinna så jag sparade texten. När jag skrivit klart allt så tänkte jag spara texten igen och tryckte då ctrl+a och skulle sedan trycka ctrl+c men av någon irriterande anledning tryckte jag ctrl+v och allt det nya, c:a halva inlägget försvann. Kan man få tillbaks den text jag råkade "klistra över"?

Frågan gäller främst framtida scenarier. Just mitt problem för i dag har lagt bakom mig. Herren ger och herren tar.
Citera
2019-04-13, 11:50
  #2
Medlem
Couplets avatar
Ctrl+z
Citera
2019-04-13, 11:52
  #3
Medlem
DyslexiKungens avatar
Ctrl+A Markerar allt (Select All)
Ctrl+B Fet (Bold)
Ctrl+C Kopiera (Copy)
Ctrl+F Sök (Find)
Ctrl+I Kursiv (Italic)
Ctrl+N Ny (New)
Ctrl+O Öppna (Open)
Ctrl+P Skriv ut (Print)
Ctrl+Q Avsluta (Quit)
Ctrl+R Uppdatera (Refresh)
Ctrl+S Spara (Save)
Ctrl+U Stryk under (Underline)
Ctrl+V Klistra in (Paste)
Ctrl+X Klipp ut (Cut)
Ctrl+Z Ångra senaste (Undo)
Citera
2019-04-13, 11:55
  #4
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Ctrl+z

Fitta, kom på det precis. Haha. Ja, tack för svaret.
Citera
2019-04-13, 11:59
  #5
Medlem
D_V_Ss avatar
Försökte backa tillbaks till förra embryo-tråden, men det funkade inte. Jag är så jävla dum som inte startade denna tråd i en ny flik eller nytt fönster.. eller what ever. Gud, ha överseende med den lilla människan!
Citera
2019-04-13, 14:41
  #6
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Kan tillägga att ctrl-Y är ångra-ångra, alltså om du råkar använda dig av ctrl-z en gång för mycket och vill göra det ogjort.
Citera
2019-04-13, 15:06
  #7
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benjaminjuhlin
Kan tillägga att ctrl-Y är ångra-ångra, alltså om du råkar använda dig av ctrl-z en gång för mycket och vill göra det ogjort.

Ouff... Så många gånger man varit lack över detta. Konstigt nog har jag aldrig kollat upp hur man gör för att ångra-ångra.

Tack!
Citera
2019-04-13, 15:12
  #8
Medlem
Lite kortkommandon i Windows
http://www.surfa.de/windows/
Citera
2019-04-13, 18:46
  #9
Medlem
Kolla i elcentralen och hitta "huvudströmbrytare" det är så man säger ctrl z på svenska
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback