2019-04-12, 21:36
Medlem
CommonSenses avatar
Ser att vissa på FB är riktiga posthoror som har många inlägg fast dom vart medlem i max 2-3år. Vi pratar om minst 3-4000 inlägg på 2-3år vilket är en posthora.

Hur upplever ni dessa på flashback? anses dom som trovärdiga eller bara som en posthora som man ej vill svara på? ni som är posthoror vad är eran tanke?
Citera
2019-04-12, 21:50
Medlem
Musvilkenmusens avatar
Jag snittar nog 3-5 inlägg per dag och är enligt din definition en posthora.

Jag trollar mest.
Citera
2019-04-12, 21:58
Bannlyst
Vad är en posthora?
Citera
2019-04-12, 22:30
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliwood
Vad är en posthora?
Ursprungligen fick man tillträde till ett underforum med länkar till porr.
Man behövde, tror jag 500 inlägg för att få tillgång dit.

Många skrev i trådar, utan att tillföra något i tråden, för att komma upp till 500...
Citera
2019-04-12, 22:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliwood
Vad är en posthora?
Jag tror TS menar sådana som skriver som om de har betalt för det
Citera
2019-04-13, 04:49
Medlem
jjujjus avatar
Jag anser mig själv att vara en äkta posthora för att jag postar mycket varje dag och tror att det är mitt jobb - men det är fan jävligt mycket kvalité i mina inlägg ändå... (tycker jag) men förutom det så är jag snabb med att ofta svara först med! Jag har fan bara använt mitt konto i 2-3 månader...sliter hårt här på flashback, måste hinna med att hjälpa mina sisters and brothers liksom Ni kan tacka mig en annan dag!
Citera
2019-04-13, 09:45
Medlem
Laxons avatar
Upplever ofta att användare med hög post count ofta får någon typ av mer respekt av andra användare. Ganska intressant.
Har flera gånger funderat på hur forumet hade sett ut utan post counten, eller hur det hade varit att i alla fall ha den dold.
Citera
2019-04-13, 09:52
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxon
Upplever ofta att användare med hög post count ofta får någon typ av mer respekt av andra användare. Ganska intressant.
Har flera gånger funderat på hur forumet hade sett ut utan post counten, eller hur det hade varit att i alla fall ha den dold.
På vilket sätt då?
Citera
2019-04-13, 10:46
Medlem
Laxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
På vilket sätt då?

Jag funderade ärlig talat på detsamma i den sekund som jag postade mitt inlägg: Jag vet faktiskt inte. Väldigt svårt att visa vad jag menar, men det är bara en "känsla" jag har fått när jag läst inlägg här på FB under alla år. Jag har heller inga direkta belägg för mitt uttalande då jag inte har några forumskonversationer i direkt åtanke. Jag är dock övertygad om att en användare med +10k posts får mer "tyngd" (läs: respekt) i sina inlägg än t.ex. Xx-Ass-Slayer-00-xX med 22 inlägg, alla gjorda i I&I-trådar.

Jag menar nog att post counten blir en typ av status-symbol. När man inte har makt eller pengar eller tillgångar eller utseende eller andra grupperingsfaktorer som människor IRL använder sig av för att kategorisera och tilldela status, så känns det ibland som att post counten blir FB's "valuta". Med det sagt så är ju en del inlägg fullständigt innehållslösa, men jag tvivlar på att det är många som går in på användare och skummar igenom deras förra inlägg för att se hur trovärdig användaren är.

Otroligt innehållsfattigt svar detta, men jag kan nog inte beskriva det bättre. Egentligen är ju detta bara 100% subjektivt spekulerande från min sida, vad jag tror att andra användare tittar på. Räknas detta inlägg nu som ett posthore-inlägg?
Citera
2019-04-13, 10:48
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Ser att vissa på FB är riktiga posthoror som har många inlägg fast dom vart medlem i max 2-3år. Vi pratar om minst 3-4000 inlägg på 2-3år vilket är en posthora.

Hur upplever ni dessa på flashback? anses dom som trovärdiga eller bara som en posthora som man ej vill svara på? ni som är posthoror vad är eran tanke?
Man kanske kan kalla dem spammare också. Daglediga troll utan liv.
Citera
2019-04-13, 13:27
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense

Vad lägger du ens i begreppet?

Det här är ett diskussionsforum. Då får man diskutera hur mycket eller hur lite man vill. 0,01 inlägg per dag eller 32. Det beror ju också på hur mycket tid man hänger här. Per dag eller över tid. Sjuk i sängen en vecka, många inlägg. Mycket att stå i på jobbet eller i det privata i övrigt, få inlägg om ens något.

Allt kokar dessutom ner till om vart och ett inlägg som görs är on topic eller ej. Är ett inlägg on topic är det aldrig posthoreri.
Citera
2019-04-14, 19:55
Medlem
EnGodForlorares avatar
Äh, jag tänker att det inte är så farligt! Det finns alltid dom som är värre. Som användaren vars smeknamn rimmar på Välde Almtants som samlat ihop 1 200 inlägg på en månad. Jag håller med tempeZZt också - vill man skriva mycket så får man.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in