Citat:
Ursprungligen postat av
Tinuviel
På vilket sätt då?
Jag funderade ärlig talat på detsamma i den sekund som jag postade mitt inlägg: Jag vet faktiskt inte. Väldigt svårt att visa vad jag menar, men det är bara en "känsla" jag har fått när jag läst inlägg här på FB under alla år. Jag har heller inga direkta belägg för mitt uttalande då jag inte har några forumskonversationer i direkt åtanke. Jag är dock övertygad om att en användare med +10k posts får mer "tyngd" (läs: respekt) i sina inlägg än t.ex. Xx-Ass-Slayer-00-xX med 22 inlägg, alla gjorda i I&I-trådar.
Jag menar nog att post counten blir en typ av status-symbol. När man inte har makt eller pengar eller tillgångar eller utseende eller andra grupperingsfaktorer som människor IRL använder sig av för att kategorisera och tilldela status, så känns det ibland som att post counten blir FB's "valuta". Med det sagt så är ju en del inlägg fullständigt innehållslösa, men jag tvivlar på att det är många som går in på användare och skummar igenom deras förra inlägg för att se hur trovärdig användaren är.
Otroligt innehållsfattigt svar detta, men jag kan nog inte beskriva det bättre. Egentligen är ju detta bara 100% subjektivt spekulerande från min sida, vad jag
tror att andra användare tittar på. Räknas detta inlägg nu som ett posthore-inlägg?