2019-04-12, 22:33
Medlem
ShitsOnFireYos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Seriöst?
Räcker med enkelt youtube klipp hur patetisk sporten är, ingår betydligt fler än vad du antyder.
Vad vill du jag ska svara på det? Du anser ju redan veta hur det ligger till, så varför diskutera saken? Nu drar jag mig ur tråden.
Citera
2019-04-12, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShitsOnFireYo
Vad vill du jag ska svara på det? Du anser ju redan veta hur det ligger till, så varför diskutera saken? Nu drar jag mig ur tråden.

?
Kan du inte motbevisa, eller skall du leva kvar i din intakta bubbla?
Citera
2019-04-12, 22:41
Medlem
ms18s avatar
TS som är patetisk som måste göra en tråd om fotboll varannan månad där han måste snacka av sig alla dåliga saker.

Hur svårt är det att sluta titta på? Du väljer ju för fan själv att sjunka ner i detta och lägga energi och tankar på något du har tröttnat på, (som du nämnt i tidigare tråd).

Hur orkar du egentligen ts, och hur mår du?
Citera
2019-04-12, 22:54
Bannlyst
Citat:
Jag tror att den som ser ner på fotboll aldrig har prövat själv. Det ser djävulusiskt lätt ut, men är svårt och kräver oerhört mycket fysik och teknik. Det finns en skönhet i högklassig fotboll. Det är vackert.

Jag tror du har väldigt fel där.

Det är mest att det är väldigt segt att titta på, lite som bingolotto.
Knappt någon action eller något våld, knappt några mål på 90 minuter.
Det mest springs fram och tillbaka och är inte direkt konståkning.
Citera
2019-04-12, 22:54
Medlem
Citat:
Jag tror att den som ser ner på fotboll aldrig har prövat själv. Det ser djävulusiskt lätt ut, men är svårt och kräver oerhört mycket fysik och teknik. Det finns en skönhet i högklassig fotboll. Det är vackert.

Precis, det ser väldigt lätt ut och när proffsspelare missar många bra chanser (säg Berg under VM t.ex.) säger folk nåt i stil med "jävla sopa, min farmor hade till och med satt den chansen". Men om man går ner och kollar på lokala laget i typ division 5 och sen jämför med proffsfotboll så ser man verkligen hur fruktansvärt duktiga proffsen är. Intensiteten och tempot enormt, även om det kanske inte alltid ser ut som det på TV.
Citera
2019-04-12, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Jag tror du har väldigt fel där.

Det är mest att det är väldigt segt att titta på, lite som bingolotto.
Knappt någon action eller något våld, knappt några mål på 90 minuter.
Det mest springs fram och tillbaka och är inte direkt konståkning.

Fotboll är finess, teknik, fysisk förmåga, klipskhet, allt bakat i ett.
Citera
2019-04-12, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Fotboll är finess, teknik, fysisk förmåga, klipskhet, allt bakat i ett.

Så är det med väldigt många sporter och fotboll sticker inte ut .
Det saknas dessutom mod , de är ingen direkt tuff sport där de utsätter dig för faror och tar risker.
Citera
2019-04-12, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Men varför är företeelsen fortsatt så pass globalt stort?

För att den i grunden är så simpel att förstå och utöva samtidigt som den är så extremt lämpad för TV.

Jämför exempelvis med hockey där man knappt ser pucken. Med golf och friidrott som har alldeles för mycket dötid.

Dessutom har fotbollen historiken där den haft samhälleliga effekter, vilket gjort att det blivit allmänbildning bland män. En slags finkultur i jämförelse med intressen som MMA, gaming, eller motorsport. De moderna männens svar på opera och klassisk musik.
Senast redigerad av Mafia 2019-04-12 kl. 23:25.
Citera
2019-04-12, 23:27
Medlem
sanchoos avatar
Ja, det är ingen "klubbanda" längre. Förr i tiden var folk fostrade i klubben och spelade minst 10 år i laget. Nu byter alla lag som horor till högsta pris.
Citera
2019-04-12, 23:35
Bannlyst
Om du aldrig varit engagerad i en ideell förening så kommer du aldrig begripa varför fotboll är religion för så många människor. Real Madrid, FC Barcelona och Bayern München är trots sina framgångar fortfarande medlemsstyrda. Bara genom att bli medlem kan du påverka hur ditt favoritlag sköts, vilka som ska sitta i styrelsen och driva frågor som du själv anser är viktiga. Rika oligarker kommer inte kunna förändra att fotboll är, och förblir, en ideellt organiserad idrott.

Som medlem i AIK engagerar jag mig i fler sektioner än enbart fotboll. Jag känner också medlemmar som ställer upp som funktionärer på hemmamatcher och tränar diverse knattelag. Det ideella engagemanget är en starkt bidragande orsak till varför fotboll blivit till en religion. Stora delar av åskådarna är medlemmar i sina respektive föreningar och genom det utvecklar dem också en livslång passion för såväl det egna laget som fotboll i stort.

Jag tror inte det finns någon annan sport som engagerar på det sättet.
Citera
2019-04-12, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Så är det med väldigt många sporter och fotboll sticker inte ut .
Det saknas dessutom mod , de är ingen direkt tuff sport där de utsätter dig för faror och tar risker.
Du kanske bara lever i fel tidsålder. Kolosseum, gladiatorer, blod och död passar dig bättre.

Gå spel en match i korpen så får vi se om du fortfarande tycker att fotboll inte är tufft.
Citera
2019-04-13, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Gå spel en match i korpen så får vi se om du fortfarande tycker att fotboll inte är tufft.

Finns andra sporter som är tuffare, så du kanske inte har sett så mycket utanför korpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in