2019-04-12, 16:33
Medlem
rostigamazons avatar
Vi hör hur den nya tekniken kommer göra så det blir färre arbeten framöver. Robotisering artificiell intelligens automatisering digitalisering. Datakraften i samhället fördubblas snabbt.

Företagen kommer använda sig av den nya tekniken, så dom får ner antalet anställda, och på det sättet får ner lönekostnaderna. Som ett exempel kan vi ta kontorsarbeten, där kommer en massa arbeten försvinna.

Det är märkligt att varken regeringen eller dom som är för invandringen nämner det, istället pratar dom om nya arbeten, som arbetena skulle falla ner från himlen. Regeringen måste ställa om, och vara beredda på att arbetena kommer minska framöver. Regeringen måste dra ner på invandringen, eller helt upphöra med att ta emot mer invandring.

Gör inte regeringen det, så kommer arbetslösheten öka kraftigt. Och dagens företag, har varken tid eller råd att lära upp anställda hur dom ska arbeta. Kompetenskraven kommer höjas, företag kan inte ha tolkar som förmedlar hur dom anställda ska arbeta.

Jag vill se att regeringen ställer om till den nya arbetsmarknad vi kommer få se framöver. Ska svenska företag kunna konkurrera med andra länder, så måste svenska företag använda sig av den nya tekniken, och få ner antalet anställda i företagen.

Vi kommer inte ha någon brist på arbetskraft i Sverige framöver, vi kommer snarare ha överskott på arbetskraft.

Vill höra dina synpunkter, i det här viktiga ämnet
Citera
2019-04-12, 16:36
Medlem
rostigamazons avatar
Finns två alternativ, upphöra med invandring, eller få rekordhög arbetslöshet.
Citera
2019-04-12, 16:38
Medlem
Detta har vi hört i hur många år som helst. Vi saknar nu arbetskraft i hela landet.
Citera
2019-04-12, 16:42
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Detta har vi hört i hur många år som helst. Vi saknar nu arbetskraft i hela landet.

Nej det här diskuterar man flitigt i Usa. Där försöker man ställa om, så man inte tvingas försörja invandrare med bidrag. Lilla Sverige borde ta efter utvecklingen i dom stora länderna, för det skulle bli pinsamt om Sverige får rekordhög arbetslöshet.
Citera
2019-04-12, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Nej det här diskuterar man flitigt i Usa. Där försöker man ställa om, så man inte tvingas försörja invandrare med bidrag. Lilla Sverige borde ta efter utvecklingen i dom stora länderna, för det skulle bli pinsamt om Sverige får rekordhög arbetslöshet.

Vi har brist på fordonsförare, bilmekaniker,kockar,hemtjänstpersonal,dagispersona l,lärare,sjuksyrror,personal till kollektivtrafiken,plåtslagare, VVS personal osv. Detta har vi sett under en följd av år.
Att du inte har något arbete är dock tragiskt.
Citera
2019-04-12, 16:51
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Men vem ska köpa produkterna som robotarna tillverkar? Köp-robotar?
Vem ska knulla?
Inte jag och min fru. Vi har två knull-robotar redan. Men vad fan ska jag göra nu?
Har någon skaffat en öldrickande robot ännu?
Citera
2019-04-12, 16:57
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Vi har brist på fordonsförare, bilmekaniker,kockar,hemtjänstpersonal,dagispersona l,lärare,sjuksyrror,personal till kollektivtrafiken,plåtslagare, VVS personal osv. Detta har vi sett under en följd av år.
Att du inte har något arbete är dock tragiskt.

Ändå sjunker antalet lediga jobb nu, du vet att regeringen överdriver det där, så dom kan fortsätta med sin massinvandring, man ska inte gå på all propaganda. Enkla arbeten med lägre lön, låter inte så lockande, kanske därför många invandrare föredrar att leva på bidrag.

Du tycks inte gilla den nya tekniken, du kanske har tummen mitt i hand ? Vart tog växeltelefonister vägen ? Dom finns inte längre, nu när du ringer uppmanas du att trycka 1 2 eller 3, sen får man sitta och köa i någon timme, eller så har företagen en kort telefontid på morgonen. Du ser det är ett yrke som försvinner.
Citera
2019-04-12, 17:00
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Men vem ska köpa produkterna som robotarna tillverkar? Köp-robotar?
Vem ska knulla?
Inte jag och min fru. Vi har två knull-robotar redan. Men vad fan ska jag göra nu?
Har någon skaffat en öldrickande robot ännu?

Vad du än gör, låt inte din fru gå i säng med en robot, för då är chansen stor att du får sova på soffan framöver
Den nya tekniken kommer, vare sig vi gillar den eller inte, för företagen är ute efter att tjäna mer pengar.
Citera
2019-04-12, 17:00
Medlem
Citat:
Ändå sjunker antalet lediga jobb nu, du vet att regeringen överdriver det där, så dom kan fortsätta med sin massinvandring, man ska inte gå på all propaganda. Enkla arbeten med lägre lön, låter inte så lockande, kanske därför många invandrare föredrar att leva på bidrag.

Du tycks inte gilla den nya tekniken, du kanske har tummen mitt i hand ? Vart tog växeltelefonister vägen ? Dom finns inte längre, nu när du ringer uppmanas du att trycka 1 2 eller 3, sen får man sitta och köa i någon timme, eller så har företagen en kort telefontid på morgonen. Du ser det är ett yrke som försvinner.

Jag gillar förändring och ny teknik. Det är du som ser problem i allt nytt. De som tar till sig det nya är förmodligen morgondagens vinnare.
Citera
2019-04-12, 17:03
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
...Det är märkligt att varken regeringen eller dom som är för invandringen nämner det, istället pratar dom om nya arbeten, som arbetena skulle falla ner från himlen. Regeringen måste ställa om, och vara beredda på att arbetena kommer minska framöver. Regeringen måste dra ner på invandringen, eller helt upphöra med att ta emot mer invandring....
Regeringen ej heller oppositionen (kanske inte ens SD) är inte intresserade av att ta sig an dessa frågor. Man kommer att köra in i kaklet med samma vansinnespolitik oaktat. Hur de sedan tänker sig ett samhälle med en enorm underklass på två tredjedelar (företrädelsevis bestående av utomeuropeiska invandrare) av befolkningen som försörjs av en tredjedel är verkligen en intressant frågeställning. Men det är det så de vill ha det.
Citera
2019-04-12, 17:05
Medlem
NickSonnys avatar
Det som redan görs är att återskapa gamla yrken, som typ gatusopare. 2-3 somaliska tält som vandrar runt i grupp och tillsammans hjälps åt med att plocka upp en fimp.. Det är väl investerade skattekronor.

Kamelherde testades ju på nåt håll men skrotades..

Jag väntar med spänning på att få se nästa briljanta yrke som våra myndigheter trollar fram åt våra pensionsräddande raketforskare.
Citera
2019-04-12, 17:14
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Jag gillar förändring och ny teknik. Det är du som ser problem i allt nytt. De som tar till sig det nya är förmodligen morgondagens vinnare.

Du gillar det nya, men ändå har du fastnat för invandringen , vi kan inte ha en regering som ägnar sig åt social verksamhet, regeringen tycks vara nöjda om dom får en klapp på axeln av FN. Vi måste ha en effektiv regering som byter ut kostnaderna mot vinster. Om en invandrare inte har lyckats i sitt land, hur ska han då lyckas här ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in