Flashback bygger pepparkakshus!
2019-04-12, 16:11
Medlem
någon här som nångång har skickat egenremiss till nån sjukhus eller liknande?
hur ofta tar de det på allvar? det kan ju inte väga lika tungt som remiss som kommer direkt från läkaren. behöver man överdriva mycket i egenremissen tro? ja jag vet att det beror på vad för slags klinik eller mottagning man vill gå till. men vill inte säga....
Citera
2019-04-12, 17:36
Medlem
Har aldrig haft något problem med egenremiss. Finns det bara en bra anledning så ska du bli kallad.
Citera
2019-04-12, 18:14
Moderator
Lapapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
hur ofta tar de det på allvar? det kan ju inte väga lika tungt som remiss som kommer direkt från läkaren. behöver man överdriva mycket i egenremissen tro? ja jag vet att det beror på vad för slags klinik eller mottagning man vill gå till. men vill inte säga....
Nej, det väger inte lika tungt, men liksom ovanstående säger brukar det gå bra om remissen är välgrundad.
Citera
2019-04-12, 18:30
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish

Varför ska du överdriva? Du har ju problem nog för att skriva en remiss så beskriv hur det är. Ge mottagaren en chans att göra en rimlig bedömning.
Citera
2019-04-12, 18:39
Medlem
Förmodar att det gäller psykiska besvär?

Om du ska fylla i en lapp omkring detta tar det normalt 5 minuter, om din vårdcentral har denna blankett framme. Annars ber du om det i receptionen på VC.

Ge lite mer exakt info om vad du menar för det är svårt att ge dig ett korrekt svar om du ger utrymme för spekulationer i vad remissen gäller.
Senast redigerad av anonym37 2019-04-12 kl. 18:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in