• 1
  • 2
2019-04-12, 10:12
Medlem
Gärningsmannen uppges ha trängt in i lägenheten och tvingat till sig en lyxklocka.

Rånaren uppges ha tagit sig hela vägen till sovrummet – och misshandlat två personer.

Nu söks den enligt uppgift pistolbeväpnade rånaren av ett stort polisuppbåd på Östermalm i Stockholm.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...cka-i-lagenhet

Är det ny trend att folk rånas på lyxklockor ? Tycker mig sett flera artiklar på sistonde ?
Citera
2019-04-12, 10:14
Medlem
Ja de finns ju knappt några kontanter längre.
Så lär nog bli mer vanligt.
Citera
2019-04-12, 11:47
Medlem
I somras var det väl en stor rånvåg av lyxklockor. Har pratat med en som blev av med klockan på Östermalm. De ställer sig i trappuppgången och väntar med vapen.
Citera
2019-04-12, 11:54
Medlem
Klockrent sätt att få deg
Citera
2019-04-12, 12:01
Medlem
låser folk inte dörren till sina hem?
Citera
2019-04-12, 12:21
Medlem
BOMBOCLATs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
I somras var det väl en stor rånvåg av lyxklockor. Har pratat med en som blev av med klockan på Östermalm. De ställer sig i trappuppgången och väntar med vapen.

Det var bl.a. något dörrvaktsdrägg som stått i entrén till stureplanskrogar och rekat offer åt rånaren. Utöver det lägger idioter ut sina tillgångar på öppna Instakonton, bara att gå och plocka för den som nu ägnar sig åt sånt.

Ligger Na. Djurgårdsstaden verkligen på Östermalm? Jag opponerar mig!
Citera
2019-04-12, 12:21
Medlem
Scrapers avatar
Nu väntar vi bara på att den här tråden ska urarta i debatt om Stockholms geografi. Kanske kan jag förebygga med ett par fakta: Hjorthagen hör till Östermalms stadsdelsförvaltning men ligger inte på Östermalm.
Citera
2019-04-12, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BOMBOCLAT
Det var bl.a. något dörrvaktsdrägg som stått i entrén till stureplanskrogar och rekat offer åt rånaren. Utöver det lägger idioter ut sina tillgångar på öppna Instakonton, bara att gå och plocka för den som nu ägnar sig åt sånt.

Ja, läste om hur de hade skickat info om klockorna till varandra. Han måste tjänat sig en bla skattefri slant utöver sitt lågbetalda dörrvaktsjobb.

Vad det var för stölder där vet jag ej, hade dessa i åtanke

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...trapphus/promo

https://www.stockholmdirekt.se/nyhet...UFiZ@0Eo4sCJw/
Citera
2019-04-12, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BOMBOCLAT

Även jag väljer att opponera mig, Östermalms stadsförvaltning absolut men knappast Östermalm. Ja, dessa brott och andra hemfridsbrott kommer bara att öka. Ett steg mot gated communities även i Sverige.
Citera
2019-04-12, 14:33
Medlem
Tänkte först zigenare men de tar i regel inte till våld.

Detta osar MENA lång väg.
Citera
2019-04-12, 17:38
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana

Hur hittar de sina offer?
Citera
2019-04-12, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Hur hittar de sina offer?
Använder ögonen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera