2019-04-12, 09:01
Medlem
Köpte ny dator precis, laptop.

Asus rog strix gl702vs
GeForce 1070
I7-7700hq
16g ram.

Installerade precis overwatch och grafiken glitchar när jag spelar. Se film https://streamable.com/patu3

Stänger jag av gsync så funkar det, ändrar jag till Window mode så funkar de som vanligt med. Men just i fullscreen och gsync aktiverat så ser det ut som i filmen. Vad kan vara problemet?
Citera
2019-04-12, 13:18
Medlem
Har du stängt av v-sync i spelet? Har du ställt in att använda rätt updateringsfrekvens för g-sync där du väljer upplösning för windows under nvidia graphic settings ?? (Högerkicka på nvidias app som körs).

Jag fick någon gång att den ställdes ner till 1440p upplösning och 60hz i stället för 144hz.
Citera
2019-04-12, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Har du stängt av v-sync i spelet? Har du ställt in att använda rätt updateringsfrekvens för g-sync där du väljer upplösning för windows under nvidia graphic settings ?? (Högerkicka på nvidias app som körs).

Jag fick någon gång att den ställdes ner till 1440p upplösning och 60hz i stället för 144hz.

Nope ska prova detta, fick lite tips om att avinstallera allt som har med Nvidia att göra och installera manuellt. Samt att inte använda mig av nvida experience, tydligen kan de krångla till det rätt bra.
Citera
2019-04-12, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niksve123
Nope ska prova detta, fick lite tips om att avinstallera allt som har med Nvidia att göra och installera manuellt. Samt att inte använda mig av nvida experience, tydligen kan de krångla till det rätt bra.

Kört g-sync många år sedan det kom och aldrig har Nvidia's grafikinställningar krånglat (ej samma app som Nvidia Experience).
Du kan där forcera inställningar för spel också.
Citera
2019-04-14, 18:38
Medlem
Ebetyls avatar
Problemet är att du kört skit kod på din beräkningsenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in