2019-04-11, 20:30
Medlem
dialektikers avatar
Konstnären heter Magnus Fliesberg. https://mitti.se/nyheter/svartvit-slussens-tunnelbana/
Konstverken är en del i ett projekt som konstnären döpt till "Din längtan ut" http://www.magnusfliesberg.com/

Någon som förstår sig på detta klotter?

Missförstå mig rätt, jag älskar barnteckningar.
Citera
2019-04-11, 20:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Skattepengar i arbete het enkelt. Passa på att njuta.
Citera
2019-04-11, 20:36
Avstängd
Är det han som gjort de nakna gubbarna som sitter i äckliga positioner i t centralen, Fridhemsplan? Ser så jävla creepy och skamligt ut, är han sjuk i huvet?
Citera
2019-04-11, 20:50
Medlem
OHSCHNAPs avatar
Tycker SL borde slopa sina konstsatsningar och satsa pengarna på det folk värdesätter - en fungerande kollektivtrafik. Finns ändå ingen som uppskattar konsten längs spåren om tågen inte fungerar som de ska. Skönt att ballerinorna och mensblodet är borta i alla fall.

Hade varit intressant att se siffror på nettoförlusten för SL av att husera barnteckningar och annan "konst" istället för reklam i kollektivtrafiken.
Citera
2019-04-11, 20:55
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OHSCHNAP
Skönt att ballerinorna och mensblodet är borta i alla fall.

Jo visst. Men nu skulle de hitta på något nytt sätt att plåga trafikanterna på.
Citera
2019-04-11, 21:08
Medlem
dialektikers avatar
Turister måste ju tro att vi är helt efterblivna i Sverige.
Citera
2019-04-11, 21:15
Medlem
Android2000s avatar
Ska de ha barnteckningar som konst blir det väl billigare att traska in på första bästa förskola och låta knattarna måla sina alster som sedan kan förstoras.

Fast jag föredrar den gamla tunnelbanekonsten.
Citera
2019-04-11, 21:49
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Android2000
Ska de ha barnteckningar som konst blir det väl billigare att traska in på första bästa förskola och låta knattarna måla sina alster som sedan kan förstoras.

Fast jag föredrar den gamla tunnelbanekonsten.

Barnteckningar älskar jag. Synd att min dotter inte är liten knatte och tecknar sånt längre.

Men det på Slussen skulle en tvååring rita bättre.

Det är väl det kära etablissemanget, som med sin pk-konst ska reta upp resenärerna?
Kejsarens nya kläder.
Citera
2019-04-11, 22:01
Medlem
Android2000s avatar
Det enda positiva är att konsten vid Slussen kommer att demonteras om ett år. Vad som sätts upp sedan kan ju bli intressant att se. Brr.
Citera
2019-04-11, 22:15
Medlem
dialektikers avatar
Ha, ha jag trodde att jag skulle få massa invändningar i den här tråden från folk, att jag inte förstår mig på konst.
Citera
2019-04-17, 22:53
Medlem
Flairrs avatar
SL kunde ju hyra in NUG så han fick möjlighet att sätta lite färg på tillvaron, och få betalt för det.
Citera
2019-04-24, 21:16
Medlem
sajebiss avatar
Ni som inte vill ha "barnteckningar" får väl byta tåg i Gamla stan istället, där finns det i alla fall bilder på när björnar, nyckelpigor och hjortar parar sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in