2006-02-28, 12:17
Medlem
whippets avatar
Hej!

Har en bild som jag skulle vilja rama in, men nu finns inte just dessa mått att köpa färdigt.....är det nån vänlig själ därute som har nån aning om vart/hur man kan beställa en ram?....måste man ramla ner till nån konstbutik o beställa....vill ju helst INTE ha en träram utan alu eller nå annat läckert

//whippet
Citera
2006-02-28, 16:21
Medlem
punks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whippet
Hej!

Har en bild som jag skulle vilja rama in, men nu finns inte just dessa mått att köpa färdigt.....är det nån vänlig själ därute som har nån aning om vart/hur man kan beställa en ram?....måste man ramla ner till nån konstbutik o beställa....vill ju helst INTE ha en träram utan alu eller nå annat läckert

//whippet

Köp ram med paspartou så behöver du inte måttbeställa.
Citera
2006-02-28, 16:23
Medlem
Herr Bruns avatar
Har du kollat på Gallerix?
Citera
2006-03-01, 09:20
Medlem
whippets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Brun
Har du kollat på Gallerix?

Jepps, va där igår....hade en ram som nästan passade
Citera
2006-03-03, 23:40
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punk
Köp ram med paspartou så behöver du inte måttbeställa.

Vad tusan är paspartou?
Citera
2006-03-04, 00:59
Medlem
Passepartout är ett papper med ett stort fyrkantigt hål i, genom vilket bilden syns. Då kan ramen vara större än bilden.
Citera
2006-03-04, 11:32
Medlem
punks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf T
Passepartout är ett papper med ett stort fyrkantigt hål i, genom vilket bilden syns. Då kan ramen vara större än bilden.
Just det, rätt stavat oxå finns att köpa här http://www.kram.se/butik/index.php?cat_id=9&PHPSESSID=f6ca79e13894c2a141a96 a84674dd3cf
Citera
2006-03-04, 18:01
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf T

Tack för det rättstavade svaret, är ju lite svårt att leta redan på info på google när det är felstavat.

Nu till en annan sak om ramar, var på Ikea idag för att köpa en 30x40-ram till ett kort jag tagit, kommer hem och mäter och upptäcker att den bara är 28,5x38,5cm, räknar dom med ramen eller? Riktigt illa iaf, nu måste jag ju klippa bort en del av min fina bild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in