2019-04-19, 13:29
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Berätta om mitt budskap och bevisen för att jag är hjärntvättad.... Anser att jag lever mitt liv efter egen vilja. Berätta även om de andras kamp... Tror att det snarare är du som är hjärntvättad.

Att jag har förmågan att förstå andra människor ser jag förövrigt som positiv. Jag är liksom inte driven att agera och tänka efter ett partiprogram.
Andras kamp. Mansproblemet. Politiker som skuldbelägger en grupp på grund av gruppens gener.

Magban förstår deras perspektiv.

Jag förstår också.
Citera
2019-04-19, 18:33
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Och du är ensam singel som drömmer om kärlek.... Varför kommer den inte till dig?

Citat:
Har du lust att vidareutveckla detta? Anar att du är full men kan fan inte begripa den eventuella felskrivningen...

Förstår du inte din egen logik? Eller Lindas?

Märkligt.
Citera
2019-04-21, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Vad i hela friden är "sexuell respekt" ?
Ja, inte fan visas någon ”sexuell respekt” här i alla fall.
Här i stugan smattrar skinkorna tills de blir röda samtidigt som det yttras ett par respektlösa okvädningsord om hon inte står still på alla fyra.
Citera
2019-04-22, 03:40
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalejonet
mm. 95% av alla våldtäkter begås av män.

85% av alla överfallsvåldtäkter begås av invandrare.
90% av alla gruppvåldtäker begås av invandrare.

Slutsats alla utländska män våldtar. Kul med siffror!
I Sverige och bland feminister är det vita heteronormativa cis-mäns fel.
(De står för mellan 2 och 4%)
Fanns det en vilja, skulle man troligen kunna hitta ungefär lika många vita kvinnor som våldtar med samma definitioner.
Citera
2019-04-23, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monti garbi
Du verkar ha sjukligt svårt för andras åsikter. Jag pratar om politikers mål och hur annorlunda effekten kan se ut. Bara för att du hamnar på sjukhus för att du bröt benet på väg till Ica som var ditt mål betyder inte att det är ditt fel att du bröt benet, vilket blev effekten, det kan lika gärna vara bilisten som körde över ditt ben, oavsett om bilisten kom från Sverige, Ghana, Afghanistan eller Frankrike.

Hade du handlat på Coop istället kanske du sluppit bli påkörd, och sluppit att din familj tycker du är en a-hole för att du valde Ica.

Det är knappast någon politikers mål att få hit asylsökande som enbart våldtar, finns många som pluggar, jobbar och sköter sig.

Nu får du fortsätta med offtopic med någon annan, brukar inte bli personlig men du är lite för trög och långsam för min smak och jag har varken intresse eller tålamod.

Nazister på 30-talet, jösses så skevt..

.

Inte alls. Älskar ytttandefrihet och åsiktsfrihet. Kanske främst därför att det tillåter mig att kritisera andras idéer och utveckla mina egna i takt med att de kritiseras.

Du missar återigen poängen. Poängen är inte att sossar är nazister. Principen är poängen. Principen att representativ demokrati innebär att den röstande befolkning till viss del äger sina politikers beslut (förutsatt att de inte uppnåtts via lögner och bedrägeri) och därigenom delar ansvaret.

Din jämförelse håller inte. Att promenera till Coop och således riskera en olycka är ett lågrisk scenario. Du hade inte valt att promenera om du trodde/visste att det innebar en medel till hög risk att få benet brutet. Ja ditt exempel innebär risk, men det är en grundläggande risk du måste anta för att ens kunna leva ditt liv. Lägsta möjliga risk.

I invandringspolitiska termer så är ditt exempel en restriktiv meritbaserad invandring som diskriminerar i kvinnors fördel.

Det är inte politikers mål att importera våldtäktsMÄN. Importen av våldtäktsMÄN är en direkt bieffekt av politikernas mål att importera stora mängder människor ifrån primitivare och mer kvinnofientliga samhällen. Deras möjlighet att jobba för detta ändamål är en direkt effekt av att människor röstar på dem och ger dem den möjligheten.
Citera
2019-04-23, 08:41
Medlem
monti garbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daija94
Inte alls. Älskar ytttandefrihet och åsiktsfrihet. Kanske främst därför att det tillåter mig att kritisera andras idéer och utveckla mina egna i takt med att de kritiseras.

Du missar återigen poängen. Poängen är inte att sossar är nazister. Principen är poängen. Principen att representativ demokrati innebär att den röstande befolkning till viss del äger sina politikers beslut (förutsatt att de inte uppnåtts via lögner och bedrägeri) och därigenom delar ansvaret.

Din jämförelse håller inte. Att promenera till Coop och således riskera en olycka är ett lågrisk scenario. Du hade inte valt att promenera om du trodde/visste att det innebar en medel till hög risk att få benet brutet. Ja ditt exempel innebär risk, men det är en grundläggande risk du måste anta för att ens kunna leva ditt liv. Lägsta möjliga risk.

I invandringspolitiska termer så är ditt exempel en restriktiv meritbaserad invandring som diskriminerar i kvinnors fördel.

Det är inte politikers mål att importera våldtäktsMÄN. Importen av våldtäktsMÄN är en direkt bieffekt av politikernas mål att importera stora mängder människor ifrån primitivare och mer kvinnofientliga samhällen. Deras möjlighet att jobba för detta ändamål är en direkt effekt av att människor röstar på dem och ger dem den möjligheten.

Eftersom du är extremt trög och har kass läsförståelse hjälper jag dig en sista gång, sen får du fan klara dig själv. Scenariot bestod alltså varken av promenad eller promenadens mål, utan att du blir överkörd, och det kan både du och jag bli när fan som helst så lägg ner 5-åringstjafset.

Bieffekter av politikers mål i detta fallet är möjligen din fantasis ansvar men inte mitt, eller någon annans på detta forum heller. Det är rättsväsendets ansvar och där råder gubbvälde så du får skiva ditt och klaga om du vill göra skillnad och inte sitta på något forum och grina över feminister. Nu får du leka med de andra i sandlådan, jag har inte tid med dig, morsning.

.
Senast redigerad av monti garbi 2019-04-23 kl. 08:48.
Citera
2019-04-23, 14:28
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
När blev du talesman för hur alla människor tänker? Du verkar inte så lite yber!

Vill du relatera 30-talets nassar med vem som får asyl i Sverige 2019 så får du göra det, jag kan inte hjälpa att du inte kan hålla isär begreppen.

.

Vi diskuterade ansvar hos väljare. Det är inte förbjudet att jämföra saker med Nazityskland. Här gjordes en jämförelse med Nazityskland som gjorde dig svarslös. Denna svarslöshet var inte en följd av att det är ogiltigt att jämföra saker med Nazityskland, utan att jämförelsen fick dig att inse att väljarna mycket riktigt har ett ansvar. Det vill du inte kännas vid, då du av någon idiotisk anledning driver tesen att väljarna inte har ansvar.

Du är en mycket dålig person och bör genomgå radikala förändringar. Påminner igen.
Citera
2019-04-23, 16:07
Medlem
Citat:
På riktigt????? Vad fan är det som diskuteras? Nu råkade jag svara i tråden och hoppas genuint att mitt svar inte kommer publiceras spå tråden går ligga i papperskorgen....

Vad som diskuteras är i första hand en feminists övergeneralisering och utmålande av ca 4 miljarder människor som potentiella våldtäktsmän. I andra hand feminismen eftersom det är den ideologi som ligger till grund för det radikala påståendet.

Det jag diskuterade där är "allierade" mäns benägenhet att framställa sig själva som förstående och oskyldiga samtidigt som de i verkligheten bara vill ligga, precis som alla andra män. Det är en fortplantningsstrategi för svagare testosteron-låga män som överlag inte kan konkurrera direkt med sina mer manliga bröder om kvinnors uppmärksamhet. Det är så jag ser manliga feminister.
Citera
2019-04-23, 16:08
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daija94
Vad som diskuteras är i första hand en feminists övergeneralisering och utmålande av ca 4 miljarder människor som potentiella våldtäktsmän. I andra hand feminismen eftersom det är den ideologi som ligger till grund för det radikala påståendet.

Det jag diskuterade där är "allierade" mäns benägenhet att framställa sig själva som förstående och oskyldiga samtidigt som de i verkligheten bara vill ligga, precis som alla andra män. Det är en fortplantningsstrategi för svagare testosteron-låga män som överlag inte kan konkurrera direkt med sina mer manliga bröder om kvinnors uppmärksamhet. Det är så jag ser manliga feminister.
Hon säger inte ens potentiella våldtäktsmän.
Citera
2019-04-23, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Hon säger inte ens potentiella våldtäktsmän.

Sant.
Citera
2019-04-23, 16:16
Medlem
Citat:
Eftersom du är extremt trög och har kass läsförståelse hjälper jag dig en sista gång, sen får du fan klara dig själv. Scenariot bestod alltså varken av promenad eller promenadens mål, utan att du blir överkörd, och det kan både du och jag bli när fan som helst så lägg ner 5-åringstjafset.

Bieffekter av politikers mål i detta fallet är möjligen din fantasis ansvar men inte mitt, eller någon annans på detta forum heller. Det är rättsväsendets ansvar och där råder gubbvälde så du får skiva ditt och klaga om du vill göra skillnad och inte sitta på något forum och grina över feminister. Nu får du leka med de andra i sandlådan, jag har inte tid med dig, morsning.

.

Okej tålamod slut. Jag förstår fullt väl nu varför du blev en feminist. Du är för korkad för kritiskt tänkande, för svag för att utarbeta dina egna åsikter och för feg för att våga ta eget ansvar. Kanske är det tur att det var feminismen som hann först till dig, hade lika gärna kunnat vara platt-jord eller någon annan liknande grovt förenklad verklighetsbild och konspiration som du okritiskt vigt ditt liv åt.
Det är tråkigt att vi inte har någon form av lagstiftning som hindrar personer med IQ under 80 ifrån att rösta. Då hade vi sluppit ha den här diskussionen om den röstberättigades demokratiska ansvar med dig. Du hade nämligen inte haft rösträtt.

Sug en fet patriarkal kuk! Ha det.
Citera
2019-04-23, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej, det är snarare vad ex div rasister sysslar med. DE använder en ideologi ( ex.rasismens idéer kring en annan etnicitets sämre värde än den egna) för att rättfärdiga ett i grunden godtyckligt valt sätt att se på frågan "våldtäkt".
För återigen!
När det kommer till statistisk, data, vad som är den vetenskapligt och mest objektiva sättet att se på denna fråga så klår kategorin "män" med mil! kategorin etnicitet A eller B eller C etc etc. A fact! som inte går blunda för ens om man försöker så hårt som ni alla verkar försöka i denna debatt.

Vill man på nått som helst objektiv sätt ringa in problemet " vem begår våldtäkt och varför etc etc.
så kvarstår kategorin "män" och " patriarkala manlighetsnormer" som enda maxat täckande kategoriseringen.
och inte: etnicitet: arab eller muslimska normer. Dessa täcker INTE problemet för de förklarar överhuvudtaget inte varför ex kristna etniska norrlänningar begår våldtäkt. eller hinduiska indier
eller judiska amerikaner eller kinesiska konfucianer från Kunming eller.....ska jag fortsätta?

Försök vänligen banka in detta i era skallar tack. För vansinnigt tröttsamt.

Sen! visst biologi dvs arv har stor betydelse för hur vi människor beter oss, och delar av beteendet våldtäkt kan ha sin förklaring där MEN!!!!! vetenskap och forskning i saken har för länge sen nu kommit fram till att det är nu inte bara gener som styr hur vi beter oss utan även miljö, samhällsstruktur, kultur, rättsväsende m.m. m.m.

Just därför! så pratar feminismen om saker som genus/ normer/ manlighetsnormer/ patriarkat etc etc.
Återigen en fullkomlig självklarhet i vårt vetenskapliga samhälle som man BÖR ha lite koll på, om man nu inte helt vill göra bort sig.

Att man har ringat in könet man och normerna som kommer med detta kön över nästan hela vårt klot, är nu inte samma sak som att säga att 100% av alla idag existerande varelser av könet man av arten homo sapiens kommer våldta.

Det är inte vad vetenskapliga eller ideologiska generaliseringar av denna sort betyder.
Ytterligare en fullkomlig självklarhet för alla som fortsatt lyssna i skolbänken efter lågstadiet.

"överfall" är återigen en mycket liten andel av alla våldtäktsbrott.
De flesta våldtäkter sker mellan parter som känner varandra, och inte utomhus av fullständiga främlingar.

Man kan absolut fokusera vetenskapligt på endast överfallsvåldtäkter utförda av andra etniciteter än man själv, OM man nu hade tyckt att just den formen av sexuellt våld är värt att fokusera på, för att alla andra former av sexuellt våld mot kvinnor är inte alls lika "otrevligt"
men sorry, så tänker alltså inte våldtagna kvinnor speciellt. De tenderar även att tycka att våldtäkter av etniska svenskar ex: en Anders Eklundh, kapten Klänning eller Stureplanskillar eller den fd pojkvännen eller nuvarande vara precis lika gravt kränkande och vidrig handling att utsättas för, inte heller verkar de göra denna åtskillnad i kränkningsgrad om våldtäkten sker inomhus eller utomhus.

Så poängen med att vi ska fokusera på just etnicitet, men inte alls kön! då det kommer till beteendet våldtäkt, återstår som sagt för er att förklara.

Nu ligger ju massinvandringen från utomeuropeiska länder bakom en majoritet av våldtäkterna i Sverige, det bästa hade varit att skippa den invandringen och nu skicka tillbaka dom sedan fokusera på att gruppen män i Sverige beter sig bättre.
Tar man bort den största anledningen till våldtäkt det vill säga import av icke kompatibla normer, värderingar och kultur från MENA så är mycket vunnet.
Men har man inga problem med en extrem ökning av våldtäkter så fortsätter man som vanligt, alla förstår ju att etniska svenskar inte plötsligt började våldta 2-3 gånger mer cirka 2012.
Förklaringen ligger i invandringen som så mycket annat i det här landet som inte fungerar som det ska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in