Citat:
Ursprungligen postat av
monti garbi
Du verkar ha sjukligt svårt för andras åsikter. Jag pratar om politikers mål och hur annorlunda effekten kan se ut. Bara för att du hamnar på sjukhus för att du bröt benet på väg till Ica som var ditt mål betyder inte att det är ditt fel att du bröt benet, vilket blev effekten, det kan lika gärna vara bilisten som körde över ditt ben, oavsett om bilisten kom från Sverige, Ghana, Afghanistan eller Frankrike.
Hade du handlat på Coop istället kanske du sluppit bli påkörd, och sluppit att din familj tycker du är en a-hole för att du valde Ica.
Det är knappast någon politikers mål att få hit asylsökande som enbart våldtar, finns många som pluggar, jobbar och sköter sig.
Nu får du fortsätta med offtopic med någon annan, brukar inte bli personlig men du är lite för trög och långsam för min smak och jag har varken intresse eller tålamod.
Nazister på 30-talet, jösses så skevt..
.
Inte alls. Älskar ytttandefrihet och åsiktsfrihet. Kanske främst därför att det tillåter mig att kritisera andras idéer och utveckla mina egna i takt med att de kritiseras.
Du missar återigen poängen. Poängen är inte att sossar är nazister. Principen är poängen. Principen att representativ demokrati innebär att den röstande befolkning till viss del äger sina politikers beslut (förutsatt att de inte uppnåtts via lögner och bedrägeri) och därigenom delar ansvaret.
Din jämförelse håller inte. Att promenera till Coop och således riskera en olycka är ett lågrisk scenario. Du hade inte valt att promenera om du trodde/visste att det innebar en medel till hög risk att få benet brutet. Ja ditt exempel innebär risk, men det är en grundläggande risk du måste anta för att ens kunna leva ditt liv. Lägsta möjliga risk.
I invandringspolitiska termer så är ditt exempel en restriktiv meritbaserad invandring som diskriminerar i kvinnors fördel.
Det är inte politikers mål att importera våldtäktsMÄN. Importen av våldtäktsMÄN är en direkt bieffekt av politikernas mål att importera stora mängder människor ifrån primitivare och mer kvinnofientliga samhällen. Deras möjlighet att jobba för detta ändamål är en direkt effekt av att människor röstar på dem och ger dem den möjligheten.