2019-04-11, 17:50
Medlem
M Nordströms avatar
Har hon rätt? Kan alla män anses vara våldtäktsmän och har alla män ett kollektivt ansvar för alla våldtäkter??

Citat:
Vänsterpartiets Linda Snecker chockerar nu svenskar genom att påstå att kvinnor förutsätter att "alla män är våldtäktsmän". Hon är också tydlig med att "alla män" har ett "kollektivt ansvar" för våldtäkter.

Vidare säger hon:

Citat:
– Mäns våld mot kvinnor styr hela världens struktur. Mäns överordning, kvinnors underordning, inledde hon sitt anförande i riksdagen med.

– Vi kvinnor anpassar våra liv och vårt beteende efter mäns eventuella hot om våld. För vi kan inte se på dig om du är våldtäktsman, därför förutsätter vi att alla män är våldtäktsmän. Det är den brutala sanningen. Det är så ett strukturellt problem ser ut. Det är därför som män måste ta sitt kollektiva ansvar. Alla män, fortsätter hon.

http://www.friatider.se/linda-snecker-v-vi-f-ruts-tter-att-alla-m-n-r-v-ldt-ktsm-n
Senast redigerad av M Nordström 2019-04-11 kl. 17:54.
Citera
2019-04-11, 17:53
Medlem
RorschachWolffgangs avatar
Nej och nej.
Citera
2019-04-11, 17:54
Medlem
Redivivuss avatar
Race trumps gender. Häxan vill skydda sina älskade hudingar.
Citera
2019-04-11, 17:58
Medlem
Astrorbits avatar
Visst jag köper hennes logik. Kan jag då få använda samma logik och applicera det på muslimer? att alla muslimer har kollektivt ansvar för alla terrordåd?
Citera
2019-04-11, 18:00
Medlem
KarlFarbmans avatar
Hon har rätt.
Vi män har ett ansvar för vår del i en kultur där kvinnor utsätts för övergrepp.
Tar ni erat?
Citera
2019-04-11, 18:07
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlFarbman
Hon har rätt.
Vi män har ett ansvar för vår del i en kultur där kvinnor utsätts för övergrepp.
Tar ni erat?

Så generalisering och kollektivt skuldbeläggande funkar utmärkt när det passar er vänstermänniskor? Så förvånande. Not.
Citera
2019-04-11, 18:11
Medlem
Jag begriper retoriken och håller med, har suttit i väldigt många lunchrum och hört män raljera över kvinnor, slynor och en massa annat som kan härledas det kvinnliga könet. Normala män törs inte säga ifrån och mindre begåvade män suger åt sig en galen kvinnosyn.

Så enkelt är såklart inte problemet, men skulle vi säga emot våra arbetskamrater som uttrycker sig plumpt tror jag mycket skulle vara vunnet.

Vidare är det väl logiskt att kvinnor ser alla män som potentiella våldtäcksmän, jag ser trots allt alla runt omkring mig som potentiella våldsutövare.
Citera
2019-04-11, 18:18
Medlem
Drama-Llamas avatar
Som kvinna är man rätt körd om man inte betraktar varje man man träffar som en potentiell våldtäktsman. Om män känner sig kränkta av detta faktum skulle de kunna ta en titt på hur könsfördelningen ser ut i våldtäktsstatistiken. Då trillar det kanske ner en pollett – åtminstone hos de män som inte är helt efterblivna.
Senast redigerad av Drama-Llama 2019-04-11 kl. 18:20.
Citera
2019-04-11, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Som kvinna är man rätt körd om man inte betraktar varje man man träffar som en potentiell våldtäktsman. Om män känner sig kränkta av detta faktum skulle de kunna ta en titt på hur könsfördelningen ser ut i våldtäktsstatistiken. Då trillar det kanske ner en pollett – åtminstone hos de män som inte är helt efterblivna.

mm. 95% av alla våldtäkter begås av män.

85% av alla överfallsvåldtäkter begås av invandrare.
90% av alla gruppvåldtäker begås av invandrare.

Slutsats alla utländska män våldtar. Kul med siffror!
Citera
2019-04-11, 18:26
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalejonet
Slutsats alla utländska män våldtar. Kul med siffror!
Dra du den slutsatsen om du vill. Om du försökte lägga den i min mun kan jag meddela att du missade rejält.
Citera
2019-04-11, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Dra du den slutsatsen om du vill. Om du försökte lägga den i min mun kan jag meddela att du missade rejält.

Ville bara poängtera det lilla faktumet. Ska man gå runt och vara rädd för all män, kan man lika gärna fokusera på den typen män som troligast kommer att våldta.

Var du ironisk i ditt tidigare inlägg? Eller är du bara en idiot?
Citera
2019-04-11, 18:32
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalejonet
Ska man gå runt och vara rädd för all män,
Ska man det? Vem påstår det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto