2019-04-13, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Den paranoia du visar upp är ju samma som radikalfeministen som TS länkar till.

Som lösning på ditt liv kan ju alltid börja meditera och sluta ha sex ifall nu du ska vara så orolig för minsta risk att någon kan göra dig illa och falskanmäla dig, för eviga gnällandet av män genom internet kommer inte ändra ett skit i Sveriges rättväsende.

Jag har annammat det feministiska tankesättet totalt, det har frigjort mig fullkomligt.

Barnafödandet, familjebildning och den sexuella aktiviteten är dessutom på avtagande i västvärlden. Det behövs inte ens gnällas på internet, signalpolitiken fungerar utmärkt ändå.

Här har vi dock en ny variant på hönan och ägget, vad kom först, fast det är en helt annan diskussion.
Citera
2019-04-13, 07:05
Medlem
Passepartouts avatar
Linda Snecker, hon som fifflade med föräldraledigheten blev tydligen våldtagen (obs. ironi).

https://www.expressen.se/nyheter/v-toppen-hemma-med-barn--far-lon/
Citera
2019-04-13, 07:12
Medlem
kaktjuvens avatar
Det är väl bara att anmäla henne för förtal?
Jag känner mig oskyldigt påhoppad och kränkt tex och hennes uttalande uppmanar samhället att väcka en misstro mot mig som man, för något jag inte gjort.
Citera
2019-04-13, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Det är väl bara att anmäla henne för förtal?
Jag känner mig oskyldigt påhoppad och kränkt tex och hennes uttalande uppmanar samhället att väcka en misstro mot mig som man, för något jag inte gjort.

Då får man någ göra det som privatperson. Men det är nog svårt eftersom hon inte pekar ut någon enskild.

Gruppen män är inte heller skyddade mot förföljelser i Svensk lagstiftning.
Citera
2019-04-13, 07:31
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Då får man någ göra det som privatperson. Men det är nog svårt eftersom hon inte pekar ut någon enskild.

Gruppen män är inte heller skyddade mot förföljelser i Svensk lagstiftning.

Kan man inte komma runt det? Hon har ju tilltalat dig som man?

http://www.do.se/om-diskriminering/diskrimineringsforbud-inom-olika-omraden/diskriminering-inom-andra-samhallsomraden/#9
Citera
2019-04-13, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Kan man inte komma runt det? Hon har ju tilltalat dig som man?

http://www.do.se/om-diskriminering/diskrimineringsforbud-inom-olika-omraden/diskriminering-inom-andra-samhallsomraden/#9

Hon är politiker. Kan anmälas till KU kanske.

Har diskuterat ett liknande fall, ska försöka gräva fram något om jag hittar det.
Citera
2019-04-13, 09:10
Medlem
Har en känsla av att mammorna till alla män jag aldrig har träffat som våldtar, ofredar etc har en större påverkan på dem än vad jag har och de i sin tur har ett större ansvar för sina söners beteende än någon annan man förutom deras fäder..
Citera
2019-04-13, 09:56
Medlem
Lagerthas avatar
Vi borde verkligen åsiktsregistrera medborgare inför återtagandet. Samtliga V-sympatisörer borde omedelbart omyndigförklaras.
Citera
2019-04-13, 09:58
Medlem
Visst är det lite lustigt att Vänsterpartiet växer stadigt?

Eller olustigt.

Kvinnor som dessa som hatar män har antingen varit med om något jobbigt och/eller dras till alfahannar med höga testosteronnivåer och klarar inte av sin egen kåthet.

Så får varenda hederlig karl där ute skulden.

Det är nog dags att männen blir mer nogräknade när de väljer partners och slår på sin feminist detector device under raggningsförfarandet.
Citera
2019-04-13, 10:02
Medlem
Intelligenss avatar
En del skriker om att alla män måste inse att alla män är en del av problemet om de inte säger ifrån när andra män beter sig illa samt ta ansvar över andra mäns handlande.

Till de personerna vill jag bara ställa en fråga: Jag skulle vilja veta varför jag som en laglydig skötsam samhällsmedborgare har ett rättsansvar som sträcker sig längre än andra människor av annat kön? Det är lika orimligtt som att kräva att alla muslimer ska ta avstånd från dårarna i IS, eller att kräva att alla som är HBTQ-personer ska ta avstånd varje gång Alexander Bard häver ur sig något nedlåtande mot andra människor.
Alla som generaliserar påstår att de har fog för det och att det är just deras kollektiva skuld som är berättigad och att just de har rätt att bunta ihop skyldiga och oskyldiga.

Det är fel att blanda ihop civilkurage med kollektiv skuld. Det är två helt olika saker. Civilkurage är en annan sak än att känna att man är en del av problemet. Civilkurage är något som de flesta borde skaffa sig oavsett kön. En mans tystnad säger inte mer än en kvinnas.
Jag säger ifrån om/när jag ser dåligt beteende, oavsett om det är någon jag känner eller främling på bussen. Men för det kommer jag aldrig känna någon skuld för vad andra rövhattar utsätter andra för.
Citera
2019-04-13, 10:03
Medlem
återigen vänstern i ett nötskal: de kan generalisera 50% av befolkningen, men om du nämner en religion eller en viss etnisk grupp så är det "hatbrott".
Citera
2019-04-13, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Jag noterar att det finns människor som noterar om andra människors åsikter och måste visa detta för andra att man uppmärksammat detta. Men, inte själv har en åsikt om frågan som man debatterar om.....

För att svara TS. Linda Snecker har självfallet rätt! Alla kvinnor är potentiella falskanmälare av våldtäkt och sexuella övergrepp. Kvinnor har ett kollektivt ansvar över falskanmälningar som andra kvinnor gör.

Män får anpassa sitt liv och agerande inför motsatt kön för att undvika anklagelser som är straffbara, lagligt eller socialt.

Det är ett strukturellt problem. Kvinnor måste ta ansvar.

Jag noterar att det finns de som kände sig såpass träffade av mitt inlägg att de i brist på argument istället kände sig tvingade att hitta på vad personen tråden handlar om har sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in