2019-04-13, 02:11
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du får inte fram din poäng överhuvudtaget.

Vad exakt får alla män att vidta försiktighetsåtgärder? Att kvinnor vidtar försiktighetsåtgärder när de rör sig i vissa miljöer med män?

Vad var din poäng med att avsluta med "större muskler" påståendet?

Bara för skojs skull, hur vill kvinnorna ha ihjäl varandra?
Med hammare ibland! Ofta skaffar de nån som gör jobbet åt dem. Se Johanna Möller. I Askersund gjordes det med kniv, såg och Ikeakassar. Ibland skär de bara kuken av män eller hugger dem med kniv 57 gånger medan de sover eller är drogade.

Jag ska berätta en hemlis för dig.
Jag är ensam ytterst ansvarig för min säkerhet. Jag är den enda som vet vart jag är och vad jag gör dygnet runt.

Hur skulle det se ut om jag började anse att resten av världen var ansvariga för mina val och hade en skyldighet att bevaka mig så att jag inte gör något dumt?

Det är i förlängningen vad du anser att resten av världen är skyldiga att göra för dig.

Du är vuxen och myndig. Du har ansvaret för din hälsa, dig själv och dina eventuella barn och din familj. Förr var det mer omfattande, men de senaste hundra åren har vi lämpat över alltmer på staten men de kommer aldrig kunna ersätta jobbet åt alla. Vem ska då "göra" det? Vi skickar våra barn på dagis, våra gamla föräldrar på hem och nu vill du inte ens ta ansvar för dig själv längre?

Vad är då meningen med ditt liv? Varför finns du ens?
Citera
2019-04-13, 02:56
Medlem
monti garbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Förr var det mer omfattande, men de senaste hundra åren har vi lämpat över alltmer på staten men de kommer aldrig kunna ersätta jobbet åt alla. Vem ska då "göra" det? Vi skickar våra barn på dagis, våra gamla föräldrar på hem och nu vill du inte ens ta ansvar för dig själv längre

Så det enda sättet att ta ansvar för sig själv är att bo i en garderob, eller bara beträda säker mark. Bara för att du gör det så betyder det kanske inte att andra vill begränsa sin rörelsefrihet på samma sätt.

Var kommer staten in i bilden, det är lika stort problem för staten som för individen att rörelsefriheten begränsas.

.
Citera
2019-04-13, 02:56
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bern77
Jenny/lilla flicka vad har du tjänat i ditt liv att vara slav? Tror du någon man har ett intresse utav ditt sköte förutom som slav? Du har inget GAME i denna världen. Tror du ditt sköte har ett värde?.....

Fantastiskt roligt hur idoler byggs upp runt/omkring dig i ditt patetiska liv.......

Behandla din autism och grandiosa självuppfattning.
Citera
2019-04-13, 03:02
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Med hammare ibland! Ofta skaffar de nån som gör jobbet åt dem. Se Johanna Möller. I Askersund gjordes det med kniv, såg och Ikeakassar. Ibland skär de bara kuken av män eller hugger dem med kniv 57 gånger medan de sover eller är drogade.

Jag ska berätta en hemlis för dig.
Jag är ensam ytterst ansvarig för min säkerhet. Jag är den enda som vet vart jag är och vad jag gör dygnet runt.

Hur skulle det se ut om jag började anse att resten av världen var ansvariga för mina val och hade en skyldighet att bevaka mig så att jag inte gör något dumt?

Det är i förlängningen vad du anser att resten av världen är skyldiga att göra för dig.

Du är vuxen och myndig. Du har ansvaret för din hälsa, dig själv och dina eventuella barn och din familj. Förr var det mer omfattande, men de senaste hundra åren har vi lämpat över alltmer på staten men de kommer aldrig kunna ersätta jobbet åt alla. Vem ska då "göra" det? Vi skickar våra barn på dagis, våra gamla föräldrar på hem och nu vill du inte ens ta ansvar för dig själv längre?

Vad är då meningen med ditt liv? Varför finns du ens?

Du drar fram orelevanta tolkningar ur röven som vanligt. Helt ärligt, har du problem med läsförståelsen? Dyslexi?

Hur fan fick du ut allt det ur "många kvinnor vidtar försiktighetsåtgärder"?!!

Till att jag inte tar ansvar för mig själv och förväntar mig att andra ska ta ansvar för mig?!!!

Du är provocerande dum i huvudet.
Citera
2019-04-13, 03:58
Medlem
Cheeswisss avatar
Vilka är vi?
Citera
2019-04-13, 04:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheeswiss
Vilka är vi?

Jag är John Wayne, is i skallen/eld i hjärtat.
Kan du spela indian? Eller guling?

Jag tror hon menar 'män'.
Citera
2019-04-13, 04:38
Medlem
Då har hon kanske förståelse för rasister som förutsätter att alla negrer är tjuvaktiga, dumma och har dålig impulskontroll.

Även om jag aldrig träffat någon rasist som förutsätter det.
Citera
2019-04-13, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Visst jag köper hennes logik. Kan jag då få använda samma logik och applicera det på muslimer? att alla muslimer har kollektivt ansvar för alla terrordåd?

Eller att alla kvinnor som är slampigt klädda (upp till mannen att avgöra det dock), tycker om hårda tag och spelar svåra? Det är väl också fullkomligt logiskt.

Eller att kvinnor menar nej när de säger nej.

Samma resonemang, samma logik som vår kära V kamrat.

Mycket är logiskt, särskilt om du har bestämt dig i förhand vad du ska anse om andra. Helt befängt resonemang enligt vissa, hyllat av rasister, sexister och andra hatare. Klart att du ska få anta saker om människor för att kunna trycka ner dem, det bevisar ju att du har rätt att förtrycka dem.

Människor ska inte dömas efter sina handlingar, de ska dömmas efter yttre attribut, typ kön, hudfärg, sexuell läggning, religionstillhörighet etc.

Varför ha en rättsstat, där oskyldiga ska respekteras. Det är väldigt oeffektivt, särskilt när man skiter i om de är oskyldiga.
Senast redigerad av Dolche 2019-04-13 kl. 05:00.
Citera
2019-04-13, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Har hon rätt? Kan alla män anses vara våldtäktsmän och har alla män ett kollektivt ansvar för alla våldtäkter??

Vidare säger hon:

http://www.friatider.se/linda-snecker-v-vi-f-ruts-tter-att-alla-m-n-r-v-ldt-ktsm-n
Jo jag har våldtagit och mördat precis så många som jag vill våldta och mörda, nämligen noll.
Typiskt hysterisk lesbisk manshatare.
Citera
2019-04-13, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Som kvinna är man rätt körd om man inte betraktar varje man man träffar som en potentiell våldtäktsman. Om män känner sig kränkta av detta faktum skulle de kunna ta en titt på hur könsfördelningen ser ut i våldtäktsstatistiken. Då trillar det kanske ner en pollett – åtminstone hos de män som inte är helt efterblivna.

Så varför ska män ta på sig ett ansvar för att kvinnor felaktigt ser alla män som våldtäktsmän? (Väldigt sexistiskt synsätt, i dubbel bemärkelse, måste jag säga.)

Ska alla kvinnor ta ansvar för att alla män får sex då också? (Det hade ju iof löst våldtäktsproblematiken, så det borde kanske tas upp till diskussion, följer feministisk logik, men den är inte sexistik).

Män är inte kränkta över att kvinnor tar ansvar för sin trygghet, män tycker att det är bra (om det nu inte omfatrar sexism, brott mot mänskliga rättigheter mm, det anses även skadligt om det rör sig om psykisk sjukdom med paranoida beteenden och vanföreställningar). Män tycker att det är jämlikt (män tycker om jämlikhet). Det är inget annat än sunt förnuft, det är klokt, det är självbevarande.

Sett många män här som uppmuntrar sina systrar till att ta detta ansvar över sig själva. Av någon konstig anledning ses detta visst som kvinnohat och "unket patrialkalt" (vilket är en totalt motsägande mot att män kollektivt ska ta ansvar för kvinnors säkerhet och trygghet - grundbulten i ett patrialkalt samhälle).
Senast redigerad av Dolche 2019-04-13 kl. 06:43.
Citera
2019-04-13, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Givetvist bör män vara nogga med att akta sig för kvinnor som möjligen kan falskanmäla, sök efter tecken att hon är mentalt stabil, även ifall du nu bara vill ha sex och inte relation med kvinnan.

Man kan inte hoppas på att någon annan än en själv att ta ansvar för de risker man tar i livet. Finns massa hemska typer därute, tillhörande båda könen.

Problemet är att kvinnan kan bli mentalt ostabil flera år efter att du haft sex med henne (ännu värre om du avslutat en relation med henne).

Så, alla kvinnor är logiskt sett falskanmälare och med ännu mer feministisk logik så är alltså alla män som straffats för sexualbrott mot kvinnor oskyldiga.

Det är väl på den här nivån vi ligger i Sverige idag, tyvärr. Det kommer att bli värre innan det blir bättre.

Helt riktigt att man själv som vuxen människa har huvudansvaret för sin egen säkerhet.

Samhället kan bidra med tvångströja och maddrasserad cell om man inte vill ta det ansvaret, bättre än så blir det inte.
Senast redigerad av Dolche 2019-04-13 kl. 06:39.
Citera
2019-04-13, 06:42
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Problemet är att kvinnan kan bli mentalt ostabil flera år efter att du haft sex med henne (ännu värre om du avslutat en relation med henne).

Så, alla kvinnor är logiskt sett falskanmälare och med ännu mer feministisk logik så är alltså alla män som straffats för sexualbrott mot kvinnor oskyldiga.

Det är väl på den här nivån vi ligger i Sverige idag, tyvärr. Det kommer att bli värre innan det blir bättre.

Helt riktigt att man själv som vuxen människa har huvudansvaret för sin egen säkerhet.

Samhället kan bidra med tvångströja och maddrasserad cell om man inte vill ta det ansvaret, bättre än så blir det inte.

Den paranoia du visar upp är ju samma slags paranoia som radikalfeministen Linda Snecker ger uttryck för.

Som lösning på ditt liv kan ju alltid börja meditera och sluta ha sex ifall nu du ska vara så orolig för minsta risk att någon kan göra dig illa och falskanmäla dig, för eviga gnällandet av män genom internet kommer inte ändra ett skit i Sveriges rättväsende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in