2019-05-27, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Du kan ha rätt - i dagens läge, men Assange har att se fram emot kanske 5 - 6 år i Sverige för grov våldtäkt, [...]

Du kanske vet att det är ett brott som han inte är misstänkt för.
Citera
2019-05-28, 06:30
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okynne
Du kanske vet att det är ett brott som han inte är misstänkt för.
Det stär väl "våldtäkt" i förundersökningen, men det kan nog ändras till rättegången. Julain Assange är en extremt brutal serievåldtäktsman.
Citera
2019-05-31, 17:06
Medlem
Lawlines avatar
http://www.friatider.se/fn-assange-utsatt-f-r-psykisk-tortyr

Citat:
Julian Assange har utsatts för en utdragen "psykologisk tortyr". Det säger nu FN-experten Nils Melzer, och pekar finger åt bland annat Sverige.

Citat:
Assange uppvisar alla symptom som är typiska för långvarig exponering för psykisk tortyr, inklusive extrem stress, kronisk ångest och intensivt psykologiskt trauma, säger Melzer.

Vad jag minns så gömde han sig frivilligt på Ecuadors ambassad för att han ville ha straffrihet för sina brott men ursäkten var något helt annat. Ingen har tvingat han att gömma sig där det gjorde han helt frivilligt. Om han verkligen var så rädd för att bli utlämnad till USA så skulle han verkligen se till att hålla sig på rätt sida om lagen. Nu kommer ursäkterna att hagla in att han riskerade dödsstraff utsättas för tortyr osv. Men åter igen så har han begått många brott tidigare och hela tiden klarat sig undan vilket han tror att han ska kunna göra den här gången också. Regimkritiker i andra länder som kina, burma, m.m är inte lika feg som Assange. Dom kritiserar och riskerar tortyr men dom har ryggrad och stannar i alla fall kvar i sitt land.
Citera
2019-06-02, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
http://www.friatider.se/fn-assange-utsatt-f-r-psykisk-tortyr

Vad jag minns så gömde han sig frivilligt på Ecuadors ambassad för att han ville ha straffrihet för sina brott men ursäkten var något helt annat. Ingen har tvingat han att gömma sig där det gjorde han helt frivilligt. Om han verkligen var så rädd för att bli utlämnad till USA så skulle han verkligen se till att hålla sig på rätt sida om lagen.

Har dina synpunkter här något med Nils Melzers kritik att göra, och i så fall hur? Eller är det bara två olika saker som du skrev i samma inlägg?

Citat:
Nu kommer ursäkterna att hagla in att han riskerade dödsstraff utsättas för tortyr osv. Men åter igen så har han begått många brott tidigare och hela tiden klarat sig undan vilket han tror att han ska kunna göra den här gången också. Regimkritiker i andra länder som kina, burma, m.m är inte lika feg som Assange. Dom kritiserar och riskerar tortyr men dom har ryggrad och stannar i alla fall kvar i sitt land.

Samma fråga här. Det är oklart för mig vad din poäng är. Är det att ingen borde klaga på att Assange torteras eftersom han har begått brott tidigare (jag vet inte vad du syftar på där) eller för att regimkritiker i t.ex. Kina råkar illa ut? Det är ett minst sagt konstigt resonemang i så fall.
Citera
2019-06-03, 00:04
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Är det att ingen borde klaga på att Assange torteras

Assange har inte torterats.

Alla de motgångar och svårigheter han har fått uppleva under dessa år har varit helt självvalda.

Den enda som torterat Assange i detta läge är han själv.
Citera
2019-06-03, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Assange har inte torterats.

Aha, du vet bättre än den expert som har granskat situationen med de speciella medel dessa rapportörer har möjlighet till. Jag är skeptisk. Du får förstås tycka vad du vill, men det är nog inte särskilt intressant för någon annan, i alla fall om du inte ger några argument alls. Däremot kan det vara intressant att diskutera Nils Melzers kritik, ifall du har någon kommentar till detaljer där och inte bara "det är fel!!!!".
Citera
2019-06-03, 00:51
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Aha, du vet bättre än den expert som har granskat situationen med de speciella medel dessa rapportörer har möjlighet till.

Indeed I do. Jag har varit i liknande situationer, lärt mig från dem och gått vidare.
"Experten" som oberopas har bara utgått ifrån Assanges egna personliga och personligt förskönande berättelse, samt faktiska data från den självvalda isoleringen.

I'm Right. He's not.

Citat:
Jag är skeptisk. Du får förstås tycka vad du vill, men det är nog inte särskilt intressant för någon annan,

Särskilt inte för Dig, med ditt 7-åriga medlemskap med bara 705 inlägg. Tillåt mig att misstro din anledning för att vara på Flashback.

Citat:
Däremot kan det vara intressant att diskutera Nils Melzers kritik, ifall du har någon kommentar till detaljer där och inte bara "det är fel!!!!".

Sure, presentera de viktigaste huvudpunkterna av Melzers kritik här i tråden, och jag kan gladeligen bryta ned och med knivskarpa argument förinta varenda stavelse i den.
Senast redigerad av Trolltestet 2019-06-03 kl. 00:53.
Citera
2019-06-03, 01:16
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Not really, men jag är gammal nog på forumet att förstå skillnaden mellan en Debattör och en Repeater.

Jag inväntar #Okynne's nedskrivna EXEMPEL på den argumentation han säger sig ha Förstått och Förespråkar.

Jag tänker inte klicka på en länk för att få information om hur en debattör Tänker. Antingen kan han presentera hållbara huvudpunkter till det han vill förmedla, eller också kan han det inte.
Jag har inte hängt med så bra i er diskussion, så jag kanske har missförstått. Jag trodde det handlade om Nils Melzers påståenden, inte om vem av dig och Okynne som är skickligast debattör (eller har flest Flashbackinlägg).
Citera
2019-06-03, 01:33
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Jag har inte hängt med så bra i er diskussion,

Då kanske du borde tänka dig för både en och två gånger innan du tar endera debattör i försvar, eh?

Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Jag trodde det handlade om Nils Melzers påståenden,

It does, och vi väntar febrilt på att få ett gäng av dessa påståenden postade och understödda i tråden.

Än så länge har vi bara fått ett repeatermeddelande med en länkhänvisning, och... well... That's simply not good enough.

Dina hjärndöda invändningar har hittills tillfört NADA till tråden annat än att producera en lång inläggsvägg mellan Min fråga och #Okynne's svar på den frågan.

En foliehatt skulle få för sig att Din enda funktion i nuläget är att dränka substantiella inlägg med nonsens-diskussioner. Lyckligtvis är Jag inte en foliehatt.

Om #Okynne är ointresserad av att posta highlights i tråden från Nils Melzer, så kanske Du kan kliva in och göra det istället?
Citera
2019-06-03, 10:36
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Då kanske du borde tänka dig för både en och två gånger innan du tar endera debattör i försvar, eh?

It does, och vi väntar febrilt på att få ett gäng av dessa påståenden postade och understödda i tråden.

Än så länge har vi bara fått ett repeatermeddelande med en länkhänvisning, och... well... That's simply not good enough.

Dina hjärndöda invändningar har hittills tillfört NADA till tråden annat än att producera en lång inläggsvägg mellan Min fråga och #Okynne's svar på den frågan.

En foliehatt skulle få för sig att Din enda funktion i nuläget är att dränka substantiella inlägg med nonsens-diskussioner. Lyckligtvis är Jag inte en foliehatt.

Om #Okynne är ointresserad av att posta highlights i tråden från Nils Melzer, så kanske Du kan kliva in och göra det istället?
Lång inläggsvägg? Nu tar du allt i.
Jag har inget att tillföra i er diskussion eftersom jag inte läst Nils Melzers rapport. Men jag reagerade på den barnsliga tonen i ditt inlägg 00.51. Så min intervention här är ganska off topic (om moderatorn tar bort dem kommer jag inte att klaga) och gick bara ut på att påpeka hur fjantig du är.
Citera
2019-06-03, 12:25
Medlem
I-van-Toers avatar
Assange kommer att ha sonat sitt borgensbrott i Storbritannien ca ett halvår innan presidentvalet i USA och när den riktiga valkampanjen drar igång. Det ligger då när tillhands att han vetat om vad som ska hända honom det närmaste året och att han själv valt att gå över gränsen på Ecuadors ambassad för att det som inträffade skulle inträffa (arresteringen). Det är noga tajmat enligt min mening. För saken är den att Trump inte har råd att gå hårt åt Assange eftersom Assange bidrog till att Trump vann presidentvalet 2016. Någonstans i april 2020 så kommer Storbritannien att behöva ta ett beslut om vart han hamnar. Att han hamnar i USA är givet. Sen kommer amerikanska myndigheter också behöva ta ett beslut vad man kommer att anklaga honom för och vilket han straff han då kan tänkas att få. Man kommer inte kunna vänta till efter presidentvalet för att dra ut på tiden.
Citera
2019-06-03, 17:09
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Har dina synpunkter här något med Nils Melzers kritik att göra, och i så fall hur? Eller är det bara två olika saker som du skrev i samma inlägg?

Samma fråga här. Det är oklart för mig vad din poäng är. Är det att ingen borde klaga på att Assange torteras eftersom han har begått brott tidigare (jag vet inte vad du syftar på där) eller för att regimkritiker i t.ex. Kina råkar illa ut? Det är ett minst sagt konstigt resonemang i så fall.

Jag hoppas att han blir ställd inför domstol i Sverige. Blir han då helt friad så har han självmant suttit i husarrest på Ecuadors ambassad i onödan. Det har varit frivilligt från hans sida hela tiden. Assange har inte utsatts för tortyr av någon annan än sig själv. Personer som blir utsatt för repressalier i Kina, Iran osv gömmer sig inte på en ambassad och grinar att buuuuu..... dom är dumma mot mig för att jag kritiserar dom. Dom tar den som en man, kostar det ett nackskott så tar dom det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in