2019-04-11, 09:21
Bannlyst
Att konvertera till islam är den senaste flugan, speciellt efter muslimattacken i NZ, fler och fler vill helt enkelt visa sin förståelse för islam. Även många svenskar konverterar.

Vad krävs det av just DIG för att du skall konvertera till islam?
Senast redigerad av NegerSkinka 2019-04-11 kl. 09:24.
Citera
2019-04-11, 09:29
Medlem
Flamses avatar
En hjärnblödning, eller psykos så att jag plötsligt förlorar logiskt tänkande och att jag börjar tro på detta.
Att det plötsligt blir rimligt att en snubbe flög till solen med en häst som hade vingar.

Vet inte om detta är svar på din fråga. Du frågar som om det kunde vara ett rationellt beslut man tar?
Man väljer ju knappast att tro på något. Och vägen att genom bevis eller logik hamna in på detta spår torde ju inte vara aktuellt.
Citera
2019-04-11, 09:29
Avslutad
Har inget pris, över min döda kropp.
Citera
2019-04-11, 09:31
Medlem
Drama-Llamas avatar
Man behöver inte vara troende för att konvertera till islam; man kan göra det av praktiska skäl. Jag skulle helt klart göra det för 100 000 kr, t ex. Eller för att få inresetillstånd i något land jag väldigt gärna vill besöka men inte får komma in i annars.
Senast redigerad av Drama-Llama 2019-04-11 kl. 09:35.
Citera
2019-04-11, 09:42
Medlem
500.000 kr eller psykos.
Citera
2019-04-11, 09:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Man behöver inte vara troende för att konvertera till islam; man kan göra det av praktiska skäl. Jag skulle helt klart göra det för 100 000 kr, t ex. Eller för att få inresetillstånd i något land jag väldigt gärna vill besöka men inte får komma in i annars.

Tar du verkligen allahs balle för 100k? Det är knappt en begagnad hyffsad bil. Kom ihåg att om du vill lämna sekten senare så väntar dödsstraff...
Citera
2019-04-11, 09:45
Medlem
FedupFlorences avatar
Att konvertera till islam intellektuellt och med hela ens person bör idag vara helt uteslutet och en ickefråga för individer med något anspråk på att leva i ett samhälle med andra.

Edit: Jag som inte ens har funnit gud kanske har längre till Allah än andra? Jag blir tom förbannad över att Allah inte ger en felstavning.
Senast redigerad av FedupFlorence 2019-04-11 kl. 09:51.
Citera
2019-04-11, 09:46
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerSkinka
Tar du verkligen allahs balle för 100k? Det är knappt en begagnad hyffsad bil. Kom ihåg att om du vill lämna sekten senare så väntar dödsstraff...
Värst vad mycket konstigheter du har fått för dig. Vad har Allahs balle med saken att göra, och varifrån kommer uppgifterna om att dödsstraff väntar den som konverterar till något annat?
Citera
2019-04-11, 09:46
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Att konvertera till islam är den senaste flugan, speciellt efter muslimattacken i NZ, fler och fler vill helt enkelt visa sin förståelse för islam. Även många svenskar konverterar.

Plötslig, och allvarlig, psykisk sjukdom.
Citera
2019-04-11, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Värst vad mycket konstigheter du har fått för dig. Vad har Allahs balle med saken att göra, och varifrån kommer uppgifterna om att dödsstraff väntar den som konverterar till något annat?
Vet du inte det? Det är klart att det är dödsstraff på att lämna pisslam.
Citera
2019-04-11, 09:51
Medlem
Citat:

Lobotomi
Citera
2019-04-11, 09:54
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Vet du inte det? Det är klart att det är dödsstraff på att lämna pisslam.
Ja, i länder med strikta sharialagar är det det. Men jag befinner mig inte i något av dem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in