Jag har nu inte följt detta mediaprojekt till punkt så jag är inte helt införstådd med vad de vill ha sagt. Inledningsvist hörde jag nåt om klimat och skolk men när SVT började skriva svepande saker om ungen som vilka spratt hon bidrog med på sin instagram den första April fattar jag att fjollan är ett sk "
pojkbandsprojekt".
Ynglingar som egentligen inte har nån talang sminkas och snickras ihop av studioföretagen och får läppsynka nån annans inspelade röst på framträdanden för att ändå uppnå kändisstatus.
På liknande sätt tror jag denna Greta preparerats angående klimat, Sven Melander visade ju att svenska barn vill ha fred.
https://www.youtube.com/watch?v=hcxwTgEC7IM
Tar man lite förnuft till fånga fattar man att uppmärksamheten är aldeles för ur proportion för att hon inte skulle vara planerad. Annat folk har jobbat i decennier med välgörenhet/tjänst för landet och inte belönats mer av media än en använd servett.
Det här med felkkonton som på ett taffligt sätt försöker vara fientliga är lika planerade, avsikten är naturligtvist att sätta ungen än mer på tronen hos den godtroende publiken.