2019-04-10, 05:27
Medlem
Ögnar man igenom kommentarerna på Greta Thunbergs instagram är att så gott som samtliga är positiva. Detta är inget unikt bland "godhetsapostlar". Men vad som sticker ut är att det på varje bild finns några kommentarer som ska representera Fienden. Fienden är antingen en arg man som kör bil eller en religiös galning. På senaste bilden har någon som kallar sig "douglassandelin" skrivit om kärnkraft. Jag kan tyvärr inte hitta kommentaren och kopiera den på datorn, men det är 100% säkert att den är postad av någon som tillhör Greta-sekten, antingen hennes nära medarbetare eller någon i periferin. Här är kontot: https://www.instagram.com/douglassandelin/

Jag tänkte att vi kunde använda den här tråden till att identifiera uppenbara fejkkonton som syftar till att få Greta att framstå som "god". Jag undrar också om det finns någon websida där man kan se NÄR en kommentar är postad.

Eftersom det här är en uppenbar strategi för att upprätthålla Greta-sektens narrativ så tycker jag det bör diskuteras. Men som sagt, jag är ingen instagram-expert och kan egentligen ganska lite om hur sociala medier funkar överlag.
Senast redigerad av oshin.cantwell 2019-04-10 kl. 05:32.
Citera
2019-04-10, 05:50
Medlem
Det finns en 26-åring från Blekinge som har Douglas som andranamn. Rätt efternamn.
Citera
2019-04-10, 06:43
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Ögnar man igenom kommentarerna på Greta Thunbergs instagram är att så gott som samtliga är positiva. Detta är inget unikt bland "godhetsapostlar". Men vad som sticker ut är att det på varje bild finns några kommentarer som ska representera Fienden. Fienden är antingen en arg man som kör bil eller en religiös galning. På senaste bilden har någon som kallar sig "douglassandelin" skrivit om kärnkraft. Jag kan tyvärr inte hitta kommentaren och kopiera den på datorn, men det är 100% säkert att den är postad av någon som tillhör Greta-sekten, antingen hennes nära medarbetare eller någon i periferin. Här är kontot: https://www.instagram.com/douglassandelin/

Jag tänkte att vi kunde använda den här tråden till att identifiera uppenbara fejkkonton som syftar till att få Greta att framstå som "god". Jag undrar också om det finns någon websida där man kan se NÄR en kommentar är postad.

Eftersom det här är en uppenbar strategi för att upprätthålla Greta-sektens narrativ så tycker jag det bör diskuteras. Men som sagt, jag är ingen instagram-expert och kan egentligen ganska lite om hur sociala medier funkar överlag.

detta är ju probelemet idag.. folk köper utan omsvep frälsaren gretas budskap (trots att hon är en regisserad nickedocka)

och de som är av en annan uppfattning är "troll"
sinnessjukt
Citera
2019-04-10, 08:36
Medlem
Haajibs avatar
Har man börjat kalla alla kommentarer som är kritiska till ämnet för trollkonton? Det är ju för helvete dessa personer som håller debatten vid liv.
Citera
2019-04-10, 09:18
Medlem
godhetsapostelns avatar
Varför inte ta reda på vem som skriver i hennes namn istället:

gretathunberg
Once again a reminder of what we need to do. To this we add tipping points, feed back loops,additional warming hidden by air pollution and the aspect of equity.
We don’t only need new politics, we need a whole new way of thinking.

Detta är skrivet av någon som har svårt att kommunicera på svenska?

Det är ju det som är så genialt med Greta. Som mogen vuxen människa vill man ju inte gå i clinch med ett utvecklingstört barn utan låter henne hållas.
Citera
2019-04-10, 10:03
Medlem
Soda--Pops avatar
Jag har nu inte följt detta mediaprojekt till punkt så jag är inte helt införstådd med vad de vill ha sagt. Inledningsvist hörde jag nåt om klimat och skolk men när SVT började skriva svepande saker om ungen som vilka spratt hon bidrog med på sin instagram den första April fattar jag att fjollan är ett sk "pojkbandsprojekt".

Ynglingar som egentligen inte har nån talang sminkas och snickras ihop av studioföretagen och får läppsynka nån annans inspelade röst på framträdanden för att ändå uppnå kändisstatus.

På liknande sätt tror jag denna Greta preparerats angående klimat, Sven Melander visade ju att svenska barn vill ha fred.

https://www.youtube.com/watch?v=hcxwTgEC7IM

Tar man lite förnuft till fånga fattar man att uppmärksamheten är aldeles för ur proportion för att hon inte skulle vara planerad. Annat folk har jobbat i decennier med välgörenhet/tjänst för landet och inte belönats mer av media än en använd servett.

Det här med felkkonton som på ett taffligt sätt försöker vara fientliga är lika planerade, avsikten är naturligtvist att sätta ungen än mer på tronen hos den godtroende publiken.
Citera
2019-04-10, 10:30
Medlem
Cryxs avatar
Tycker den här kommentaren är sjuk nog "thanks for the info greta i will try my very best (im a chemical engineer )". Vi har alltså ingenjörer som tar order/tips av barn. "Ja min härskarinna, jag lyder dig!". Vidrigt hur det blivit.
Citera
2019-04-10, 10:34
Medlem
Soda--Pops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryx
Tycker den här kommentaren är sjuk nog "thanks for the info greta i will try my very best (im a chemical engineer )". Vi har alltså ingenjörer som tar order/tips av barn. "Ja min härskarinna, jag lyder dig!". Vidrigt hur det blivit.
Och hur vet du att du inte gick bet på ännu ett mediaknep ? (jag är själv nobelpristagare i kärnfysik) fattar du ?
Citera
2019-04-10, 10:37
Medlem
krautbrains avatar
Bland dom första posterna jag får upp är saklig kritik mot posten. Att den går oljebolagens ärenden.

"Greta with this post ... Are you thinking that carbón capture And geoengineering are the answer? Who Tell you this? Do you know those Who you fight against , oils companies ,are the one Who are investing on this methods?? Do you know they want to chance our seas with CO2 while There companies are working ay the same level of pollution? I Hope not, It WOULD be a Deep dissapoinment"

"#UNFOLLOWING REMINDER OF CARBON CAPTURE , OIL COMPANIES BEHIND."

Ja mycket är PR runt Greta men måste ändå säga att TS är lite väl konspiratorisk här.
Citera
2019-04-10, 12:21
Medlem
EricBlairs avatar
Greta Thunberg borde få flera kritiska frågor. T ex om klimatflyktingar. Borde man hjälpa på plats eller ska man ta hit t ex en somalier som här i Sverige gör av med 90 - 100 ggr mer koldioxid än i Afrika?

En följdfråga är om det är vettigt att accelerera klimatkrisen genom att ta emot klimatflyktingar från fattiga länder och därigenom öka koldioxidpåverkan hundrafalt för varje enskild klimatflykting? (som dessutom kommer flyga fram och åter till hemlandet på semester flera ggr per år)

Tror själv inte alls på denna påhittade klimatscam men det är ju onödigt att vi skattebetalare ska betala för en massa hittepå.

Har inte instagram men tycker Greta förtjänar några riktiga "troll" men frågor som ovan kommer de i Gretas team att sky som pesten. Bedragare som dessa vill ha kontrollerad opposition där de kan framstå som duktiga och goda.
Senast redigerad av EricBlair 2019-04-10 kl. 12:25.
Citera
2019-04-10, 12:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soda--Pop
Det här med felkkonton som på ett taffligt sätt försöker vara fientliga är lika planerade, avsikten är naturligtvist att sätta ungen än mer på tronen hos den godtroende publiken.
Jepp. Det säkraste sättet att göra PK-karriär är att bli "hatad".
Citera
2019-04-10, 14:33
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jepp. Det säkraste sättet att göra PK-karriär är att bli "hatad".

Offerkoftan är den varmaste koftan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in