• 1
  • 2
2019-04-09, 07:04
Medlem
klybans avatar
Det är noll ordning här på vad man äter och när, det kan börja med spagetti och köttfärssås till frukost, för sen äta fil och flingor till lunch.

Vet en del blir extremt upprörda om man inte äter viss mat vid viss tid.
Varför har jag aldrig förstått.
Även att andra blir sura över man äter samma mat två måltider i rad, eller flera dagar.
Citera
2019-04-09, 09:21
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag menar vänligt men bestämt att bacon och äggröra är en rätt som passar lika bra oavsett tid på dygnet.

Jag är dock mer för att äta frukost till middag än middag till frukost. Mest för att det är jobbigt att laga middagsmat men om nån skulle servera mig en stadig biff utan att jag behöver engagera mig så kan ni räkna med att den åker ner.

Föredrar inte bacon då det är för fett.

Men allt annat duger
Citera
2019-04-09, 09:23
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Det är bara att köra på.
Det är inget fel i det.

Det enda som du kan behöva vara lite uppmärksam på är om du börjar dra iväg med riktiga middagar med, då är det kanske läge att ställa bilen och börja cykla till jobbet eller leta reda på joggingskorna.

Ja det försöker man med. Varje vecka är inte överviktig men bra mat och motion gör så mycket .
Citera
2019-04-11, 04:43
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Föredrar inte bacon då det är för fett.

Men allt annat duger

Knaperstek lite bräckt skinka istället! Mumma
Citera
2019-04-13, 21:04
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är noll ordning här på vad man äter och när, det kan börja med spagetti och köttfärssås till frukost, för sen äta fil och flingor till lunch.

Även att andra blir sura över man äter samma mat två måltider i rad, eller flera dagar.
Det är märkligt men sant det där.
Citera
2019-04-13, 21:12
Medlem
LFCYNWAs avatar
Själv har jag otroligt svårt att få ner fil/yoghurt i ottan, så jag brukar skippa frukosten helt. Är det så att jag inte har någon tid att passa och går upp runt förmiddag så kan jag käka rester från gårdagen till frukost. Har jag sedan käkat stadigt både frukost och lunch så kan det hända att jag tar något lättare senare på kvällen såsom fil/yoghurt.
Citera
2019-04-14, 10:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Vad menar du med här? I ditt hushåll, på Flashback, i Sverige?

Brukar själv ha lite dålig matlust på morgonen (har depression och ibland dålig matlust, men tvingar mig) men vara galet hungrig just då och försöker äta havregrynsgröt + mackor alternativ yoghurt+mackor. Fil/Yoghurt är lätt att få ned då man ju även kan dricka det och variera det i stor grad, med bär, frukt osv.
Citera
2019-04-14, 12:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Vad menar du med här? I ditt hushåll, på Flashback, i Sverige?

Brukar själv ha lite dålig matlust på morgonen (har depression och ibland dålig matlust, men tvingar mig) men vara galet hungrig just då och försöker äta havregrynsgröt + mackor alternativ yoghurt+mackor. Fil/Yoghurt är lätt att få ned då man ju även kan dricka det och variera det i stor grad, med bär, frukt osv.
Jag menar att det är ingen ordning om vad som äts och när.
Och att en del är väldigt upprörda över detta, och menar jag nått, nej, inte direkt.
Citera
2023-07-17, 20:15
Medlem
Det man kan göra är att lägga till äpple/banan och kokta ägg då man äter en filltallrik till middag.

Har aldrig tänkt på det där. Bör vara ekonomiskt hållbart att äta frukost två gånger om dagen med variation.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in