2019-08-04, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det beror om det är vad du - handen på hjärtat- egentligen vill.

Om du verkligen vill vara KK med henne är det okej, men om du egentligen hoppas på mer är KK ingen bra idé.
Med handen på hjärtat så vill jag verkligen bli tillsammans med henne igen, men jag känner att det är helt kört för att hon har liksom inte visat några tecken på att hon vill bli tillsammans igen och hon förklarade även för mig igår som sagt. Jag vill ändå ha sex med henne för att sexen med henne var verkligen underbara, och att det faktiskt gör lite ont i mig med tanke på att hon kommer ha sex med andra och inte med mig.
Citera
2019-08-04, 19:02
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extra88
Med handen på hjärtat så vill jag verkligen bli tillsammans med henne igen, men jag känner att det är helt kört för att hon har liksom inte visat några tecken på att hon vill bli tillsammans igen och hon förklarade även för mig igår som sagt. Jag vill ändå ha sex med henne för att sexen med henne var verkligen underbara, och att det faktiskt gör lite ont i mig med tanke på att hon kommer ha sex med andra och inte med mig.

Tror inte det kommer att bli så bra för dig. Den typen av närhet till henne kommer säkert dra igång en massa känslor hos dig igen och all eventuell progress du gjort med att komma över henne redan kommer sannolikt tillintetgöras. Risken är nog också att du börjar känna dig utnyttjad efter ett tag.
Citera
2019-08-04, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Tror inte det kommer att bli så bra för dig. Den typen av närhet till henne kommer säkert dra igång en massa känslor hos dig igen och all eventuell progress du gjort med att komma över henne redan kommer sannolikt tillintetgöras. Risken är nog också att du börjar känna dig utnyttjad efter ett tag.
Fan då jag älskar henne så sjukt mycket jag fattar fortfarande inte varför hon gjorde som hon gjorde. Snälla bara tala om för mig vad jag ska göra, jag kommer göra exakt vad du säger för att jag orkar snart inte längre. Det känns som att efter igår så är jag tillbaka på ruta ett
Citera
2019-08-04, 19:23
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Fan då jag älskar henne så sjukt mycket jag fattar fortfarande inte varför hon gjorde som hon gjorde. Snälla bara tala om för mig vad jag ska göra, jag kommer göra exakt vad du säger för att jag orkar snart inte längre. Det känns som att efter igår så är jag tillbaka på ruta ett

Tja, ett alternativ är ju att du verkligen lägger korten på bordet.

Ni är rätt unga så chansen finns att ditt ex aldrig blivit dumpad hårt, och du har ju kört din no contact och avsiktligt inte låtit henne veta hur mycket det har påverkat dig eller hur dåligt du har mått. Man får alltså ge det benefit of doubt att hon kanske faktiskt inte förstår eller vet hur pass jobbigt det varit för dig. Hon kanske tror att du blev lite ledsen först och sen faktiskt inte brytt dig nästan alls. I så fall kan hon ju tycka att en KK relation är helt oproblematisk och förstår inte själv att det kanske skulle bli för jobbigt för dig och så.

Om hon har någon verklig omtanke om dig får hon ju då välja mellan att ge er en chans igen eller att lämna dig ifred (för din skull). Det är förstås inte säkert att hon har någon sådan empati dock, och i så fall kanske hon använder det emot dig.

Annars är väl min tanke att du ska kapa kontakten.
Citera
2019-08-04, 19:37
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymFegis2
Hahaha... om du läst länkarna hade du förstått att jag patologiserade TS ex, inte TS.
Och? Du är en klassisk flashbackpsykolog som inte förtjänar att tas på allvar oavsett vem du klistrar diagnos på.

Citat:
Då är det ingen bra idé att ni blir KK. Du kommer inte att må bra av det utom för stunden, när ni har sex.

Jag tycker att du ska bryta med henne helt. Du vet ju att det inte kommer att bli ni två igen.
Så här dåligt ska du inte behöva må.
Du måste gå vidare och det tror jag blir väldigt svårt om du fortfarande har någon sorts kontakt med henne.
Fortsätt att träffa andra tjejer och fortsätt med andra delar av ditt liv. Det kommer att vara tufft men så småningom kommer du att inse att du kommit över henne.
Du kommer att bli kär igen. Och du kommer att ha sex som är ännu mer underbart än vad det var med henne.
Tro mig.
Citera
2019-08-04, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Och? Du är en klassisk flashbackpsykolog som inte förtjänar att tas på allvar oavsett vem du klistrar diagnos på.

Då är det ingen bra idé att ni blir KK. Du kommer inte att må bra av det utom för stunden, när ni har sex.

Jag tycker att du ska bryta med henne helt. Du vet ju att det inte kommer att bli ni två igen.
Så här dåligt ska du inte behöva må.
Du måste gå vidare och det tror jag blir väldigt svårt om du fortfarande har någon sorts kontakt med henne.
Fortsätt att träffa andra tjejer och fortsätt med andra delar av ditt liv. Det kommer att vara tufft men så småningom kommer du att inse att du kommit över henne.
Du kommer att bli kär igen. Och du kommer att ha sex som är ännu mer underbart än vad det var med henne.
Tro mig.
Tack så mycket för din kommentar, den fick mig att faktiskt se ett ljus i tunneln. Så som det är nu så gråter jag inte längre, det upphörde ganska fort men så fort jag tänker på henne och henne med andra killar så knyter det sig i magen ganska rejält. Men jag hoppas att det också försvinner med tiden. Vi får väl se.
Senast redigerad av grelse 2019-08-04 kl. 19:45.
Citera
2019-08-04, 19:46
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelse
Tack så mycket för din kommentar, den fick mig att faktiskt se ett ljus i tunneln. Så som det är nu så gråter jag inte längre, det upphörde ganska fort men så fort jag tänker på henne och henne med andra killar så knyter det sig i magen ganska rejält. Men jag hoppas att det också försvinner med tiden. Vi får väl se.
Tack 😊! Jag är säker på att allt kommer att bli bra med tiden. Du kommer att träffa en annan tjej.
Senast redigerad av DoraF 2019-08-04 kl. 19:50.
Citera
2019-08-05, 00:50
Medlem
Tar bort henne nu. Game over.
Citera
2019-08-05, 04:08
Medlem
Det var ett tufft beslut men jag var tvungen att göra det som kändes bäst för mig. Jag vet att jag sakta men säkert gräver min egna grav av att ha kvar henne. Alla dessa 5 åren av vänskap och förhållande bara spelades upp i mitt huvud men nu är det gjort och jag ska börja se framåt till andra äventyr. Tack för mig och tack till er alla som har hjälpt och stöttat mig under den här svåra tiden, jag vet faktiskt inte vad jag skulle gjort utan er, och att ni faktiskt spenderar tid på att hjälpa mig gör mig väldigt glad. Vi kanske ses i en annan tråd någon gång annars signar jag ut nu. Peace
Citera
2019-08-05, 04:47
Medlem
NovaOculuss avatar
Funkade på mitt ex, var jätte kärleksfull i början, sen dumpa hon mej o då var jag knäpptyst o hon blev helt cpdesperat o kontakta mig igen o hade ja velat va me henne igen hade det nog funkat
Citera
2019-08-07, 23:59
Medlem
Demetrioss avatar
Citat:
Tar bort henne nu. Game over.
Grattis! Jag läste tråden och väntade när du äntligen skulle komma fram till detta beslut. Det tog lite längre än jag trodde, men ändå..

Alltså en sammanfattning:
"The rule works, but man often doesn't like the result".
När ex:et hör av sig efter "no contact" behöver man se direkt på dennes beteende. Ångrar personen inte och kommer inte med uppriktig försoning så blir det ändå kört och inte värt att fortsätta.
Citera
2019-08-08, 05:47
Medlem
Citat:
Hej!
Har någon lyckats att få "No contact rule" att fungera? För er som inte vet vad det är så är det helt enkelt att man kapar kontakten helt med sitt ex som har dumpat en i hopp om att de ska börja sakna en och komma tillbaka, det finns miljoner av klipp på hur det fungerar i detalj på tuben.

Och för er som har lyckats, hur långt tid tog det?
Hon var vän på nätet istället det var allt.
Gjorde en vänförfrågan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in