2019-04-21, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Är förmodligen den 65 åriga kvinnan på Hulta "mordförsöket" gäller som i en "familjefejd" förra veckan misstänks för att ha avlossat ett vapen , pga ekonomiska skäl. Är det "drogintäkterna" som sinar/tar slut tro?

Känns som många frågor men ingen med svar, folk vet säkert, men håller tyst. Ingen i forumet med insyn om läget i Borås just nu? Vad sker såhär en bit efter skottlossningen? Är det lugnt på Norrby och andra stadsdelarna just nu?
Citera
2019-04-21, 01:22
Medlem
nicketsomgorenglads avatar
Citat:
Är förmodligen den 65 åriga kvinnan på Hulta "mordförsöket" gäller som i en "familjefejd" förra veckan misstänks för att ha avlossat ett vapen , pga ekonomiska skäl. Är det "drogintäkterna" som sinar/tar slut tro?

Är en 65-årig kvinna misstänkt för skottlossning?
Citera
2019-04-21, 09:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nicketsomgorenglad
Är en 65-årig kvinna misstänkt för skottlossning?
Ja , det stog i BT.se under gårdagen. Jag ska ta mig till platsen i veckan som kommer , samt fråga min dotter om hon hört eller vet något , har bekanta i området just Hultagatan , om det kan tänkas vara detta fall som orsakade mycket stort Polispådrag här i staden. Just Hultagatan är ett mycket känt narkoman / drog kvarter.
Citera
2019-04-21, 23:59
Medlem
Citat:
Ja , det stog i BT.se under gårdagen. Jag ska ta mig till platsen i veckan som kommer , samt fråga min dotter om hon hört eller vet något , har bekanta i området just Hultagatan , om det kan tänkas vara detta fall som orsakade mycket stort Polispådrag här i staden. Just Hultagatan är ett mycket känt narkoman / drog kvarter.

Yes mycket flödande narkotika. Den här tråden sover, gissar att saker och ting lugnat sig?
Citera
2019-04-22, 00:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Frestadius
Yes mycket flödande narkotika. Den här tråden sover, gissar att saker och ting lugnat sig?
Hördes en Kraftig Smäll / explosion på Hässleholmen kl 19.47 , vet ej om det är gängrelaterat eller vad det var.
Befann mig utanför Lidl mat affär (bodaområdet) när det small bortåt Hässleholmen.
Citera
2019-04-24, 21:18
Avslutad
Just nu , stort Polispådrag till Hässleholmen.
Misshandel / Bråk i närheten av Bodaskolan.

Var väl inte längesedan det hittades en skarpladdad pistol i en papperskorg just vid Bodaskolan?
Flödar knark i området.

Kvällens bråk / misshandel handlar säkert om droger igen.
Varför inte ordna militär övervakning på dessa utsatta platser? såsom hemvärnet , och ett par tre tält runt om Hässleholmen med uppdraget kontroll av friden. Finns säkert många erfarna hemvärns soldater som godkänner att få en slant från allmänhetens skattepengar för att hålla ordning genom övervakning.
Senast redigerad av Fiddleback 2019-04-24 kl. 21:53.
Citera
2019-04-25, 14:38
Avslutad
Vad tror ni? Nio personer häktade för grov misshandel på Hässleholmen under gårdagskvällen.
4 fordon beslagtagna av Polisen. . 3 personer förda till sjukhus efter rejält slagsmål med påkar och järnrör. ..

Blir det en fridfull eftermiddag med följande fridfulla och behagliga dagar och nätter på Hässleholmen nu tro?

Nu när Polisen tagit in alla inblandade ( i slagsmålet under gårdagen ).
Senast redigerad av Fiddleback 2019-04-25 kl. 14:43.
Citera
2019-05-04, 09:38
Avslutad
Kan skottlossningen på Norrby vara ett "uppretat tillvägagångssätt" med tanken riktad till den stora knarkhärvan som avslöjades dagarna innan?

Stora mängder knark hittades innan skottlossningen på Norrby.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.bt.se/boras/stora-knarkharvan-sa-avslojades-yrkesmassiga-gangtopparna/&ved=2ahUKEwi0pY7WroHiAhWswcQBHRnkDOIQFjAAegQIBRAB &usg=AOvVaw2fGIomvDrwDgkEQ8jKL18C

Även efter hittades stora mängder knark.
Senast redigerad av Fiddleback 2019-05-04 kl. 09:42.
Citera
2019-05-11, 10:38
Medlem
Citat:
Kan skottlossningen på Norrby vara ett "uppretat tillvägagångssätt" med tanken riktad till den stora knarkhärvan som avslöjades dagarna innan?

Stora mängder knark hittades innan skottlossningen på Norrby.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.bt.se/boras/stora-knarkharvan-sa-avslojades-yrkesmassiga-gangtopparna/&ved=2ahUKEwi0pY7WroHiAhWswcQBHRnkDOIQFjAAegQIBRAB &usg=AOvVaw2fGIomvDrwDgkEQ8jKL18C

Även efter hittades stora mängder knark.

Nu är han igång igen, vår gamla gula taxibilar pensionär som sitter hemma och fyller hela trådar på fb med egna, missinformerande inlägg. Skottlossningen på Norrby har FORTFARANDE med familjebråket som uppstod några dagar innan att göra och inga gula taxibilar, inga narkotika affärer ingenting.. Bara ett hederligt tjafs familjemedlemmar emellan. Så har du stake att be folk om PM för att försöka hålla tråden on topic? Du är off topic mästaren i mina ögon iallafall, kan inte ens länka ordentligt, backar dina påståenden med länkar som aldrig leder någonvart, du har uppenbarligen en fetish för gula taxibilar eventuellt haft en väldigt dålig upplevelse i en gul taxibil så du försöker smutskasta hela taxivärlden. Som sagt det här är inte Malmö, inte än iallafall, inga taxikrig, inga taxibecknare. Det är fortfarande ett familjebråk som eskalerat mer än det skulle, PUNKT.
Citera
2019-05-13, 00:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FyochUsch
Nu är han igång igen, vår gamla gula taxibilar pensionär som sitter hemma och fyller hela trådar på fb med egna, missinformerande inlägg. Skottlossningen på Norrby har FORTFARANDE med familjebråket som uppstod några dagar innan att göra och inga gula taxibilar, inga narkotika affärer ingenting.. Bara ett hederligt tjafs familjemedlemmar emellan. Så har du stake att be folk om PM för att försöka hålla tråden on topic? Du är off topic mästaren i mina ögon iallafall, kan inte ens länka ordentligt, backar dina påståenden med länkar som aldrig leder någonvart, du har uppenbarligen en fetish för gula taxibilar eventuellt haft en väldigt dålig upplevelse i en gul taxibil så du försöker smutskasta hela taxivärlden. Som sagt det här är inte Malmö, inte än iallafall, inga taxikrig, inga taxibecknare. Det är fortfarande ett familjebråk som eskalerat mer än det skulle, PUNKT.

Fast vad vet du? Om den kriminella världen?
Du skriver som om "malmö" är på väg till Borås.
Citera
2019-05-13, 14:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FyochUsch

http://www.bt.se/boras/knarkfynd-i-boras-tack-vare-allmanheten/
Citera
2019-05-14, 01:14
Medlem
Citat:
http://www.bt.se/boras/knarkfynd-i-boras-tack-vare-allmanheten/

Den är låst! Länka texten istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto