2019-04-17, 21:19
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandguld
Hade uppskattats om du kunde informera om att artikeln är låst innan man klickar på länken. Kan du återge dess innehåll?
Jag får be om ursäkt! Läste icke artikeln dessförinnan jag postade länken. Min premunation behöver förnyas.
Citera
2019-04-17, 22:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Frestadius
Brukar oftast finnas innehåll på borasdly.se

Vilka kan vara inblandade i bråket? Relaterat till detta?

Hoppas Polisen bevakar Hässleholmen nu , annars är det nog snart en skjutning / knivdåd där igen.
Det är väl drogerna som tar slut , ägaren till det "ner grävda kokainet" som hittades månne?

Var väl inte allt för längesedan Polisen hittade ett parti kokain gömt i ett buskage på Hässleholmen.
Citera
2019-04-18, 02:26
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Hoppas Polisen bevakar Hässleholmen nu , annars är det nog snart en skjutning / knivdåd där igen.
Det är väl drogerna som tar slut , ägaren till det "ner grävda kokainet" som hittades månne?

Var väl inte allt för längesedan Polisen hittade ett parti kokain gömt i ett buskage på Hässleholmen.
Saken med Hässleholmen är ju att polisen har en problematik med att ta de kriminellas handlingar i rättssak. Brottsligheten är liksom systematiserad och utförandena sker i ett synkroniserat agerande mellan nyckelpersonerna i nätverken. Gängen är etsade med kunskaper kring huruvida man motverkar myndigheter att gå emellan verksamheterna.

Dessutom genomsyras Hässleholmen av en grövre typ brottslighet där man som kriminell även tillfogar ungdomar skada. Var det inte i Hässleholmen en tonåring/ung-vuxen knivskars till döds för en knarkskuld på 400kr, så grovt att personen i fråga endast kunde identifieras med sina tatueringar?

När det kommer till det ”synkroniserade agerandet” i vad som gäller narkotikaförsäjningen menar jag att producenten, marknadsföraren och langaren använder sig av en rad andra personer för att dels enklare skopa upp konsumenter, men också för att motverka polisiära myndigheter att inrättas.

Tilläggas kan att mycket av narkotikan överlag saluförs via sociala medier som Snapchat vilket också sätter käppar i hjulen för polisen att utföra deras arbeten. Snapchat är fåordigt ett socialt nätverk med kommunikativa element där avsändaren kan skicka ett meddelande som försvinner efter att det har lästs. Det finns med andra ord inga spår till den text som meddelandet bestod av, efter att det öppnats av mottagaren.

Till skillnad från samtidens försäljning av droger skedde narkotikahandeln då genom att man slog iväg en signal till langaren som senare kom och lämnade beställningen. Visst… Det händer idag också, men inte lika ofta.

Idag skriver konsumenten (kunden) en beställning till marknadsföraren på till exempel Snapchat och cirka en kvart senare möter oftast en bil, alltså langaren, eller också springpojken, upp en och ger sakerna.

Det finns alltså en rad mellanhänder i den sammanhängande försäljningsprocessen. Fördenskull spelar det ingen roll ifall polisen stannar springpojken med ett kanrkparti, då drogen kommer från ett annat håll, försäljningen skett via en annan person på sociala medier, och betalningen hos en ytterligare annan.

Kort sagt blir det ett moment 22; hur man än gör, leder utredningen ingenstans då man inte direkt får läsa mellan raderna när det gäller denna typ av kriminalitet. Såframt polisen inte sitter på konkreta och direkta bevis, kan de heller inte göra något, då bristande bevis skulle anses liksom grova anklagelser.
Citera
2019-04-18, 02:42
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:

Jag tror personligen inte att det kommer gå nöd på drogerna i Hässleholmen eller Borås överlag. Polisens närvaro är liksom på Norrby i samtiden, hög i Hässleholmen.

Det spelar emellertid inte så stor roll då man förövrigt inte har respekt för statliga myndigheter. ”Fuck the Police” brukar man skrika i dessa områden när polispådrag utspelar sig. Bara att söka upp ”Rinkeby och Polis” på youtube så får man se den råa verkligheten förorterna i Sverige drunknar i.

Jag tror, men hoppas inte, att vi får läsa om någon typ av gängrelaterad våld i Norrby- eller Hässleholmsområdet inom den senaste veckan.

Är relativt ”van” vid denna förortskriminalitet som vi idag står inför då jag växte upp i Borås. Dock på Norrmalm men vid min tonårsperiod tornade Hässleholmskriminaliteten upp sig i en himmelshög lunta av polisrapporter.
Citera
2019-04-18, 09:55
Avslutad
Vad jag förstår så råder det en bristande lagstiftning angående narkotikan , detta problem med organiserad brottslighet borde ses som olagligt även med små mängder narkotika för eget bruk. .
Varför blir en exempelvis ung man med drogproblem släppt så hastigt? Varför åtgärdas inte dessa individer mer strängt? Att låta dessa langare och "ägare" av drogerna manipulera rättvisan så till den grad att Polisen står handfallna borde ses som en rättsskandal.

Jag har tidigare i tråden skrivit att man gärna vill se en ändring på detta , att buset omhändertas på plats oavsett mängden narkotika denna ertappas med.

Det är ju faktiskt att jämföra med bilkörning i berusat tillstånd och berusat tillstånd alltså INGEN skillnad.
Personen som har eller planerat att ta droger borde omgående bli av med kontokort / spärrad identitet. .. samt omplacering till annan kommun. Varför ens dallta med dessa människor som begår brott ?
Verkar ju närmast vara av karaktären komiker som låter detta pågå , sätt hårt mot hårt , börja med vad kronofogden gjort , men som senaste tiden varit helt tyst. Beslagta hjälpmedel , gör husrannsakan hos varje indragen person som deltar i antingen dessa "gängkonflikter" eller "familjefejder" som jag misstänker är samma sak , grundat på drogerna.
Senast redigerad av Fiddleback 2019-04-18 kl. 10:02.
Citera
2019-04-18, 12:43
Avslutad
OBS !!!
Nu menar inte jag på att man ska vara lika "aggressiv" som "duthirty" (presidenten i Filippinerna) som gett Polisen och även vanliga medborgare rätten att rensa dessa knarkare / narkomaner ur samhället med "verkanseld" för att döda.
Citera
2019-04-19, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Jag tror personligen inte att det kommer gå nöd på drogerna i Hässleholmen eller Borås överlag. Polisens närvaro är liksom på Norrby i samtiden, hög i Hässleholmen.

Det spelar emellertid inte så stor roll då man förövrigt inte har respekt för statliga myndigheter. ”Fuck the Police” brukar man skrika i dessa områden när polispådrag utspelar sig. Bara att söka upp ”Rinkeby och Polis” på youtube så får man se den råa verkligheten förorterna i Sverige drunknar i.

Jag tror, men hoppas inte, att vi får läsa om någon typ av gängrelaterad våld i Norrby- eller Hässleholmsområdet inom den senaste veckan.

Är relativt ”van” vid denna förortskriminalitet som vi idag står inför då jag växte upp i Borås. Dock på Norrmalm men vid min tonårsperiod tornade Hässleholmskriminaliteten upp sig i en himmelshög lunta av polisrapporter.

http://www.bt.se/boras/domd-i-gangrattegangen-forra-veckan-nu-misstankt-pa-nytt/

Vet du eller annan här inne om denna dagsfärska artikel gäller S**so som nämnts tidigare i tråden?
Citera
2019-04-19, 20:53
Medlem
Stenbocksmannens avatar
Citat:
Vad jag förstår så råder det en bristande lagstiftning angående narkotikan , detta problem med organiserad brottslighet borde ses som olagligt även med små mängder narkotika för eget bruk. .
Varför blir en exempelvis ung man med drogproblem släppt så hastigt? Varför åtgärdas inte dessa individer mer strängt? Att låta dessa langare och "ägare" av drogerna manipulera rättvisan så till den grad att Polisen står handfallna borde ses som en rättsskandal.

Jag har tidigare i tråden skrivit att man gärna vill se en ändring på detta , att buset omhändertas på plats oavsett mängden narkotika denna ertappas med.

Det är ju faktiskt att jämföra med bilkörning i berusat tillstånd och berusat tillstånd alltså INGEN skillnad.
Personen som har eller planerat att ta droger borde omgående bli av med kontokort / spärrad identitet. .. samt omplacering till annan kommun. Varför ens dallta med dessa människor som begår brott ?
Verkar ju närmast vara av karaktären komiker som låter detta pågå , sätt hårt mot hårt , börja med vad kronofogden gjort , men som senaste tiden varit helt tyst. Beslagta hjälpmedel , gör husrannsakan hos varje indragen person som deltar i antingen dessa "gängkonflikter" eller "familjefejder" som jag misstänker är samma sak , grundat på drogerna.

Aldrig läst så mycket ogrundat svammel i hela mitt liv, vaddå spärra identitet och flytta till annan kommun, berätta hur detta skall gå till i praktiken. Det du förespråkar är det som kallas straffrättslig populism. Du känner att du är trött på buset och narkotikan och tror att hårdare tag skulle minska den - det är långt ifrån så enkelt särskilt när det gäller ringa narkotikabrott. Se på USA som är ett gigantiskt experiment i "hårda tag".
Citera
2019-04-19, 22:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocksmannen
Aldrig läst så mycket ogrundat svammel i hela mitt liv, vaddå spärra identitet och flytta till annan kommun, berätta hur detta skall gå till i praktiken. Det du förespråkar är det som kallas straffrättslig populism. Du känner att du är trött på buset och narkotikan och tror att hårdare tag skulle minska den - det är långt ifrån så enkelt särskilt när det gäller ringa narkotikabrott. Se på USA som är ett gigantiskt experiment i "hårda tag".

Jag vägrar se på USA eftersom jag som egen person inte befinner mig där. Sverige är inte hela världen , vilket USA inte heller är. Jag vill inte anklaga dig för något , men man kan börja undra vad du själv gör på dina lediga stunder och på fester. Jag som skriver är totalt emot droger , men tycker faktiskt inte att man bör göra som Filippinerna (vilket rent ut sagt faktiskt fungerar , drogerna har minskat oerhört mycket eftersom de där "tar bort" både langare och användarna och sedan låter "knarkbaronerna" knarka ihjäl sig i sin egen ilska).

Jag har och använder snus däremot. .. vilket också är nervstimulantia tyvärr.
Citera
2019-04-20, 06:28
Medlem
Stenbocksmannens avatar
Citat:
Jag vägrar se på USA eftersom jag som egen person inte befinner mig där. Sverige är inte hela världen , vilket USA inte heller är. Jag vill inte anklaga dig för något , men man kan börja undra vad du själv gör på dina lediga stunder och på fester. Jag som skriver är totalt emot droger , men tycker faktiskt inte att man bör göra som Filippinerna (vilket rent ut sagt faktiskt fungerar , drogerna har minskat oerhört mycket eftersom de där "tar bort" både langare och användarna och sedan låter "knarkbaronerna" knarka ihjäl sig i sin egen ilska).

Jag har och använder snus däremot. .. vilket också är nervstimulantia tyvärr.

Vet inte vad din poäng är, ditt svar är helt osammanhängande.

Men du vill se på Filippinerna betyder det att Filippinerna är hela världen och att du som person befinner dig där?😂

Och nej jag är nykterist och går inte på fester, vad det nu har med saken att göra.
Citera
2019-04-20, 11:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocksmannen
Vet inte vad din poäng är, ditt svar är helt osammanhängande.

Men du vill se på Filippinerna betyder det att Filippinerna är hela världen och att du som person befinner dig där?😂

Och nej jag är nykterist och går inte på fester, vad det nu har med saken att göra.

Nej , jag befinner mig nästan i centrala Borås. (Ps. skicka gärna PM så kan tråden återgå till on topic).

Är det skottlossningen på Norrby som nu utreds som mordförsök? Någon som vet?
Eller är det den misstänkta skottlossningen på Hulta?
Senast redigerad av Fiddleback 2019-04-20 kl. 11:48.
Citera
2019-04-20, 15:07
Avslutad
Citat:
Nej , jag befinner mig nästan i centrala Borås. (Ps. skicka gärna PM så kan tråden återgå till on topic).

Är det skottlossningen på Norrby som nu utreds som mordförsök? Någon som vet?
Eller är det den misstänkta skottlossningen på Hulta?

Är förmodligen den 65 åriga kvinnan på Hulta "mordförsöket" gäller som i en "familjefejd" förra veckan misstänks för att ha avlossat ett vapen , pga ekonomiska skäl. Är det "drogintäkterna" som sinar/tar slut tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in