2019-04-07, 08:20
Medlem
Doodis avatar
https://www.expressen.se/gt/dottern-valdtogs-da-tog-familjen-lagen-i-egna-hander/

Det känns som att det borde finnas tråd redan, men jag hittar ingen. Vet någon vilket fall det handlar om? Skulle vara väldigt intressant med en FUP.

Hur som, jag har ingenting emot det familjerna gjorde. I brott som dessa så är det på tok för låga straff, så mig gör det inget om kräket både blir dömd och misshandlad.

Samtidigt inser jag att det blir konstigt om vi ska ha någon slags straffri blodshämnd, det skulle i så fall användas väldigt ofta av väldigt många för att komma undan straff.

Lägger till lite citat.

Citat:
Vi vill inte ha såna som dig här. Du ska flytta. Jävla pedofil.

Den 21-årige våldtäktsmannen ligger blodig på marken.

Sex personer har kommit till hans lägenhet.

Någon säger:

– Det är vi som är poliserna här och det är så här man gör mot dem som är olagliga.

– Här tar man inte till polisen utan här är det vi som bestämmer.

De sex personerna, alla anhöriga till en tolvåring och en fjortonåring som blev 21-åringens offer, står nu åtalade för hemfridsbrott och grov misshandel.

– Min uppfattning är att man inte ska gå undan ansvar när man utsatt någon för ett sånt här brott, oavsett skälen till det, säger åklagaren Malin Mellin.

– Man får inte ta till våld på det här sättet.

Han har bjudit tolvåringen och fjortonåringen på danskt körsbärsvin och likör med godissmak, och sedan förgripit sig på dem. Han döms senare för våldtäkt mot barn gällande fjortonåringen och sexuellt övergrepp mot barn gällande tolvåringen.

Det var sexövergrepp som skulle komma fram genom misshandelsutredningen.

Strax efter att flickan berättat för systern vad som hänt samlas flera familjemedlemmar, upprörda och arga, hemma hos föräldrarna under kvällen.

Några spår av tankar om att kontakta polisen finns inte i förhören i den flera hundra sidor långa polisutredningen. Mamman till en av de utsatta flickorna, som också var med vid misshandeln mot våldtäktsmannen, säger enligt förhörsprotokollet att hon ”inte tror så mycket på rätten/rättssystemet när våldtäktsmän går fria”.
Senast redigerad av Doodi 2019-04-07 kl. 08:29.
Citera
2019-04-07, 08:27
Medlem
Knucklehugss avatar
Helt rätt, det hände en liknande sak när jag växte upp men det blev det inga rubriker på det eftersom mannen i fråga inte vågade anmäla efter att ha fått båda sina knän sönderslagna. Tror att det är vanligare än vad man tror. Och eftersom vi har såpass löjliga och rent skrattretande straff i det här landet så är det inte konstigt att folk tar lagen i egna händer.
Citera
2019-04-07, 08:37
Medlem
eternussermos avatar
(FB) Trollhättan 20 åring misstänkt för våldtäkt mot barn
Citera
2019-04-07, 08:38
Medlem
Våldtäktsmannen ska redan ha fått sin dom, vet någon vad det blev? Ska bli intressant och se vem dom döms hårdast.

"Han döms senare för våldtäkt mot barn gällande fjortonåringen och sexuellt övergrepp mot barn gällande tolvåringen."
Citera
2019-04-07, 08:41
Medlem
Med tanke på hur rådande rättssystem ser ut och fungerar så är jag förvånad att sånt här inte rapporteras oftare. Fast det kanske är många som inte vågar.
Citera
2019-04-07, 08:42
Medlem
FFL88s avatar
Helt rätt, men det skulle bli ett jävla farande mellan alla HVB hem och "utsatta" områden på jakt efter våldtäktsmän att piska på, men som sagt ett utmärkt intiativ.
Citera
2019-04-07, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Helt rätt, det hände en liknande sak när jag växte upp men det blev det inga rubriker på det eftersom mannen i fråga inte vågade anmäla efter att ha fått båda sina knän sönderslagna. Tror att det är vanligare än vad man tror. Och eftersom vi har såpass löjliga och rent skrattretande straff i det här landet så är det inte konstigt att folk tar lagen i egna händer.
"Och eftersom vi har såpass löjliga och rent skrattretande straff i det här landet så är det inte konstigt att folk tar lagen i egna händer." För att inte tala om våra störtlöjliga, korkade och överslöa poliser.
Därför är det inte konstigt att folk tar lagen i egna händer, även om detta inte är rätt.
Men vad har man för val idag ?
Citera
2019-04-07, 08:53
Medlem
Trollfeeders avatar
Lynchningar händer när man har för låga straff och inte lyckas döma den skyldige i tillräckligt stor grad. Det är något man måste anpassa sig efter.
Citera
2019-04-07, 09:03
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Tack! Då har vi den delen där och kan fokusera på hämnden som familjerna tog ut i den här tråden.
Citera
2019-04-07, 09:07
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs

Lite off topic men: Men bor du eller är uppvuxen i Stockholm? Låter skrämmande likt en händelse en person nära mig upplevde, där exet till henne och några till gick och slog sönder knäna med baseballträ.

OnT: Du kan ge dig fan på att våldtäktsmannen är ute många år innan familjemedlemmarna kommer ut.
Speciellt eftersom ena verkar ha (eller gillar) Bandidos-knytning.
Förjävligt att det är så låga straff på sexualbrott, och sexualbrott mot barn i synnerhet.
Citera
2019-04-07, 09:19
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Tack!

Aktuella brott och kriminalfall --> Papperskorgen
/Moderator
Citera
2019-04-07, 09:57
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Efter input från användare, och efter en liten fundering, öppnar jag tråden igen. Men, vänligen behåll fokus på aktuellt brott: de sex männen som spöade upp sina döttrars baneman.

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in