2019-04-06, 19:22
Medlem
Stones avatar
Lärarna slår bakut. Ekot rapporterar om stora problem. Lärarbrist säger alla medans alls förstår att dagens lärare inte är utbildade för att uppfostra utlandsfödda samt nysvenskar.

Vi kan inte belasta våra utbildade lärare med att vara slagpåsar för unga pojkar som hatar kvinnor.
Citera
2019-04-06, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Det är inte solklart vad man skall ha för antaganden där. Rimligen är sjukskrivningshändelserna inte helt oberoende eftersom många kan bli sjuka samtidigt när det går epidemier av olika slag.

Men OK vi kan t ex anta att en lärare är sjukskriven i genomsnitt 10% av alla arbetsdagar och anta oberoende händelser.

Sannolikheten att alla 9 lärare skall vara sjuka samma dag blir då 0,1^9=0,000000001, dvs "en på miljarden".

10 procent!!! Jheesus fukk, då hade du inte blivit kvar på min arbetsplats ens en vecka.

Jag har jobbat i 18 år, haft snoriga barn och har aldrig vart sjukskriven i mitt liv, det samma gäller alla män på min arbetsplats.

En man är aldrig sjuk.

Aldrig. enda sjukskrivningen som är okay är extremt aggresiv sköld körtel cancer.
Senast redigerad av peheis666 2019-04-06 kl. 19:36.
Citera
2019-04-06, 19:28
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ja, exakt. De sjukskrivna borde träda fram. Det funkar inte att bara gå halva vägen om man menar allvar med protesten, vilket jag utgår från att det är.
Klart att det är. Tveklöst.
Citera
2019-04-06, 19:33
Medlem
Haha alltså, det där klippet var fan det sjukaste på länge... Är det människor som hon på den där filmen som ska hjälpa till att styra upp skolan? Heja Sverige! Rösta (s) så löser sig allt!! buu för mörka krafter och grumligt vatten!

Sverige är ett absurt land.
Citera
2019-04-06, 19:35
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Festligt att rektorn ljuger helt ohämmat. Självklart vet hon att hon ljuger och hon vet även att alla som läser också begriper det. Naturligtvis ställer journalisten inga följdfrågor på det som alla vet är lögn. Vissa saker får helt enkelt inte sägas, då är lögnen bekvämare.

Fullständigt korrekt av dig!
Självklart får inte den heliga graalen ”mångkultur” ifrågasättas på något sätt.

Arma, ARMA djävla Sverige!
Citera
2019-04-06, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Vivalla är ett "särskilt utsatt område" eller mer direkt: en NoGoZon. Att kaozbarnen gör kaoz i tidig ålder är standard. Förmodligen har personalen tröttnat på "jevvla hora, jak ska knolla dig" och arbetsvägrar.

Utan tvekan.

Man kan tacka politikerna för denna utvecklingen men också en stor del av folket som pissat ned sig i byxan varje gång de fick höra att det var rasist om tänkte sig rösta på något än de "godkända" partierna.
Citera
2019-04-06, 19:46
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Vivalla är ett "särskilt utsatt område" eller mer direkt: en NoGoZon. Att kaozbarnen gör kaoz i tidig ålder är standard. Förmodligen har personalen tröttnat på "jevvla hora, jak ska knolla dig" och arbetsvägrar.

Ingen no go zone. Inte så jävla illa där. Värre ställen i Skåne kan jag lova.
Citera
2019-04-06, 19:49
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Hur många såna här äckliga och vidriga rektorer har vi i landet? Feta äldre sosse-kärringar som älskar mångkulturen över allt annat. Är detta ett krav för att bli rektor i Sverige?

Eh, ja? Man söker ju aktivt efter sådana individer att tillsätta på chefspositioner inom det offentliga, då dessa är lättstyrda och medgörliga när man vill få till destruktiva samhällsförändringar. Så funkar Svedala idag, och därför funkar Svedala inte så bra idag.
Citera
2019-04-06, 20:10
Medlem
Egoister!

Jag kan inte bry mig mindre om hur vuxna ser på sitt yrke men det är ett STORT SVEK mot alla skolelever inte minst av rektorn som inte lägger korten på bordet.
Fy fan, de sabbar skolgången för hela generationer med rädsla för att "kränka" och gynna "märka" (läs förnuftiga) krafter.

Vidrigt!

Kanske är dags att göra undantag på åldersgränsen här på FB så ungarna kan berätta mer om läget.
Citera
2019-04-06, 20:11
Medlem
cece123s avatar
Lärarna har väl protesterat mot att undervisa så länge man nonchalerar deras
arbetsmiljö.
Vivallaområdet är ju inte känt för att vara ett bra område direkt, mycket invandrare
Mycket stök.
Att rektorn lägger upp en diffus snutt där hon pratar om att man måste jobba på
språkbruket nästa vecka har nog mycket sannolikt att göra med sjukskrivningarna.
Språkbruket som hon syftar på är väl ord som hora, luder, fitta, kuk etc ungarna tar
bara efter vad deras äldre skolkamrater och syskon säger.
Tyvärr är även en del flashbackare rätt duktiga på att inte formulera sig väl,
de borde kanske åka till Örebro nästa vecka och vara med på denna temavecka...
Senast redigerad av cece123 2019-04-06 kl. 20:50.
Citera
2019-04-06, 20:17
Bannlyst
Stället är ju en jävla soptipp så man kan ju bara ana varför.
Korruption och sliskiga människor.
Citera
2019-04-06, 20:17
Medlem
vemsfels avatar
årskurs 2. då är man 8 år, hur mycket kaoz tillåts man göra i klassrummet i den åldern för att lärarna ska arbetsvägra? låter sinnes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in