• 1
  • 2
2019-04-06, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53fisken
De är gamla och inte så många men vad säger du om de som är aktiva i Frälsningsarmén ?
Skall de verkligen få sin röst hörd ?
Manliga soldater som arbetar i privat sektor och skattar ska få rösta enligt skattekraft. Gissningsvis är väl 99% volontärer och bara 1% anställda av den ideella föreningen Frälsningsarmén.
Senast redigerad av Evilius 2019-04-06 kl. 21:31.
Citera
2019-04-07, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Lika rösträtt för alla bör inte längre vara en självklarhet. Beroende vad man gör med sitt liv bör man kunna bli av med rösträtten och istället behandlas som det mänskliga avfall man är. Majoriteten av användarna på Flashback är att klassa som mänskligt avfall och bör bli av med rösträtten eftersom det gagnar resten av samhället.

Om vi tittar på vilka det är som sitter här så handlar det mestadels om misslyckade människor. Folk utan jobb, drogberoende, hatar andra pga att de själva är så misslyckande, går på socialbidrag men beskyller invandrare för att göra detsamma. Detta avskum saknar all form av självkritik, vilket också är anledningen till att så många här lever i misär. Mänskligt avfall.

Problemet med att låta mänskligt avfall rösta är att rösterna inte bara påverkar dem själva, utan även resten av medborgarna. Om man låter totalt misslyckade och bittra människor få makt leder det till samhällets förfall. Därför bör man kunna bli av med sin rösträtt om man uppvisar hat mot andra människor, inskränkt syn på globalism och världsekomoni eller andra efterblivna värderingar som för samhället bakåt i utvecklingen.

Naturligtvis är inte alla på Flashback mänskligt avfall, men merparten är det definitivt. Riktigt äckliga och vidriga nollor som inte bör ha inflytande över demokratin.

Har jag rätt?
Blir Sveriges samhälle bättre om vi förhindrar misslyckade nollor från att få inflytande?
Vi skalar ner det hela till enbart EN myndighet som heter Försäkringskassan
En gång i tiden en myndighet som arbetade med befolkningens försäkringsfrågor. Något som i dag ses som bidrag.
På den tiden så avgjorde en läkare en människas förmåga att arbeta. I dag så är läkarens ord bara en rekomendation.
På den tiden så var jag hunduppfödare. Många av mina valpköpare var sjuka personer som hade tid över för sina hundar. Speciellt en tjej utmärkte sig genom att äga två hundar från mig samt att hon bodde på orten. Genom detta så kunde vi hjälpa henne med träningen av hundarna o genom detta så lyckades hon föra fram dem högt upp i klasserna på arbetsprov.
En dag fick hon brev från FK att hon skulle utredas. Det visade sig att det hade inkommit anmälningar mot henne.
Hon var riktigt orolig men på mötet så gjorde handläggaren bedömningen att hennes husdjur var en tillgång för henne i hennes sjukdom.
Detta var då.

I dag har jag en annan bekant med djur.
Nu är det andra tongångar. All forskning visar på att djur gör att människor mår bättre. Men nu ska sjuka personer jagas. Ja, jag förstår att du ser dessa som mänskligt avfall. Misstänker att det beror på att du inte uppnått stadiet där du är sjuk o med det kan du inte sätta dig in i andras situation.
Men åter till FK. I stället för att se djuren som en tillgång så har de nu tagit beslut att dra in SGI för denna person.
Den personen har nu villkor på sig att inte bara göra sig av med djuren utan även sitt hus. Så länge hennes make hjälper henne med hus o djur så räknas hon som arbetsför.

Nu till själva poängen som du antagligen inte ser själv.
Du vill ta ifrån patrasket deras rättigheter.
FK har redan börjat o med detta är det friska människor som ska bedömma hur sjuka människor ska ha rätten att vara sjuka.
Jag själv är numer sjuk men har haft tur. Ni friska kan dra in min SGI om ni vill. Jag är ändå så lyckligt lottad att jag i dag kan leva utan min rätt till försäkringspengar ni kallar för biddrag.
Men jag vill även att ni håller käften den dagen ni själva blir sjuka medan staten tar ifrån er alla rättigheter ni har bett om.
Citera
2019-04-10, 09:58
Medlem
Definitivt.
Och invandrare, trots medborgarskap bör inte få rösta t.ex. de första 10 - 15 åren på sitt medborgarskap.
Citera
2019-04-12, 14:40
Avstängd
Att villkora rösträtten till att personen har haft "ett riktigt jobb" de senaste fem eller tio åren, att man haft minst 20 papp i månaden i taxerbar lön under samma tid eller liknande, det betyder i praktiken att man öppnar en fet möjlighet för chefer och mellanchefer att diktera vad den anställde ska rösta eller inte rösta på, tycka eller inte tycka - påtryckning: "om du inte håller med mig/företaget/myndigheten så kan det hända att du mister jobbet".

I en konkurrensutsatt ekonomi (och med höga lån på t ex bostaden och bilen) har du oftast inte råd att ta risken att bli av med jobbet utan vidare, och i många branscher är det inte givet att man snabbt hittar ett nytt och lika bra jobb, alltså blir möjligheten av ett sådant hot en direkt och effektiv påtryckning på folk att rätta sig in i ledet och rösta som chefen vill. Det här förekommer också ganska öppet i USA och en hel del bananrepubliker: företaget gör klart vad folk förväntas rösta på och att de kan bestraffas om det misstänks att de inte gör det. Bara så ni vet.

F ö skulle facket säkerligen tappa massor med mark i ett sådant samhälle, det blir som i USA där fackföreningarna av tradition ofta står med på företagets sida och inte gärna tar strid mot dem i några som helst principfrågor.
Senast redigerad av HepCat-X 2019-04-12 kl. 15:11.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in