2006-02-27, 22:27
Medlem
micaeles avatar
Har i ett flertal trådar och via PM fått vetskapen att moderatorerna gärna vill se att önskade trådflyttningar och uppenbara tramstrådar skall rapporteras via RP-funktionen.
Men på sidan där man anger anledning för RP står det:
Citat:
Notera: Detta skall ENDAST användas för att rapportera spam, kommersiella inlägg och probleminlägg (trakasserier, bråk eller oförskämdheter).
Detta anser jag inte vara förenligt med den åsikten, då det ger två olika versioner om vad RP skall användas till.
Måhända en struntsak, men det vore väl bra om moderatorer och instruktioner gav samstämmiga svar?

Så, administrationen, vilka ärenden kan man använda RP till - egentligen?
Citera
2006-02-28, 09:54
Medlem
Scrambles avatar
Är tämligen säker på att all sorts RP:s som underlättar moderatorns vardag är välkommet.

Alltså är det ok att påpeka om en tråd som startats borde slängas för att det redan finns en, om en tråd håller på att spåra ur och behöver rensas, att rapportera ett inlägg gjort av en användare för att uppmärksamma att denne har en stötande avatar eller signatur osv.

Det som inte är välkommet är när folk rapporterar sina meningsmotståndare för sånt som det inte ens finns stöd i reglerna för, och tro mig, det händer.

Hur det kommer sig att den formuleringen är som den är vet jag inte, men jag tror inte att den är så värst huggen i sten.
Citera
2006-02-28, 11:40
Medlem
Fet-Everts avatar
Jag håller med Scramble och är tacksam för allt hjälp jag kan få när jag modererar. Jag gör bedömningen att cirka 3/4 av alla RP jag får in resulterar i någon form av åtgärd, vanligen raderat inlägg.
Citera
2006-02-28, 14:08
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Så, administrationen, vilka ärenden kan man använda RP till - egentligen?
jag håller med svaren ovan. Hellre en RP för mycket än en för lite! Det är helt ok att använda RP till att uppmärksamma oss mods på "småsaker" också.
Citera
2006-02-28, 14:41
Medlem
PiLLerILLers avatar
Och ändå är det så lätt att se era miner när det dimper ner ännu ett RP, fast det just kom ett för en minut sedan. Ni vet redan vem det är. Alla forum har en egen; den självutnämnde ordningshållaren som bombar er med rapporter. Har jag fel?
Citera
2006-02-28, 14:55
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiLLerILLer
Och ändå är det så lätt att se era miner när det dimper ner ännu ett RP, fast det just kom ett för en minut sedan. Ni vet redan vem det är. Alla forum har en egen; den självutnämnde ordningshållaren som bombar er med rapporter. Har jag fel?
Nope, det varierar faktiskt ganska mycket, folk trycker helt enkelt på knappen när de ser något som verkar fel. Jag uppskattar i alla fall hjälpen även om inte alla RP:s man får är klockrena så tvingar de en i alla fall att tänka på inlägget på ett nytt sätt.
Citera
2006-02-28, 16:10
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Ja, i mitt fall har du fel. Jag har inte upplevt att någon särskild skickar fler pm än någon annan, varken nu eller på den tiden då jag moddade många fler och mer hårdbelastade forumdelar än idag.
Citera
2006-02-28, 22:13
Medlem
Fulfittans avatar
Jag har aldrig klickat RP på något forum. Jag ser på den sortens människor som på dom som gick och skvallrade för fröken på lågstadiet.
Citera
2006-02-28, 22:23
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulfittan
Jag har aldrig klickat RP på något forum. Jag ser på den sortens människor som på dom som gick och skvallrade för fröken på lågstadiet.
Ja, eller dom som sa till vaktmästaren när toan var sönder eller varmvattnet inte var påslaget i duschen på gymnastiken.

TJALLANDE TÖNTAR!
Citera
2006-02-28, 22:29
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulfittan
Så du tycker inte att man ska göra något för att underlätta för modsen här? Även om det är deras uppgift att hålla rent och snyggt uppskattas det nog starkt att även vi användare hjälper till med städarbetet. Vi vistas ju också här, eller hur? Lämna stället så som du vill att det ska se ut när du kommer tillbaka, you know.

Tjallare...ja, varför inte? Det var roligt i lågstadiet och det är roligt nu...
Citera
2006-03-01, 10:29
Medlem
Dennos avatar
Citat:

Fel, sällan det kommer flera från en användare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in