2019-04-04, 10:10
Medlem
Jag köpte ett nytt grafikkort i mars. Anledning till min språkfråga är att det finns 38 språk i "User Quick Guide". Några av dem är på "klädstreck". Jag har hittat Hindi och Bengali. Finns det fler som är troliga?
Arabiska, Persiska, Kinesiska, Japanska & Koreanska har jag identifierat. Fler språk med främmande bokstäver troliga?
Citera
2019-04-04, 10:15
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grabb1948
Jag köpte ett nytt grafikkort i mars. Anledning till min språkfråga är att det finns 38 språk i "User Quick Guide". Några av dem är på "klädstreck". Jag har hittat Hindi och Bengali. Finns det fler som är troliga?
Arabiska, Persiska, Kinesiska, Japanska & Koreanska har jag identifierat. Fler språk med främmande bokstäver troliga?

Vadå på klädstreck? Är du ute efter språk där det latinska alfabetet inte används..?
Citera
2019-04-04, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Vadå på klädstreck? Är du ute efter språk där det latinska alfabetet inte används..?
Javisst med vårt alfabet är det enkelt. Men i Indien ser det ut som om bokstäverna hänger på ett streck.
Citera
2019-04-04, 10:37
Medlem
Det finns många språk i Indien och omgivande länder som skrivs med olika varianter av devanagari.
Citera
2019-04-04, 10:40
Medlem
Här finns de och fler med översättning till engelska:
https://meta.wikimedia.org/wiki/List_of_Wikipedias
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in