2019-04-02, 21:25
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2019/april/2/02-april-1744-misshandel-stockholm/

Citat:
02 april 17:44, Misshandel, Stockholm

När mannen sade åt en person att inte planka in på t-banan vid Kista blev han skallad av plankaren.

Gärningsmannen försvann sedan mot Helsingörsgatan.

I samband med händelsen drog gärningsmannen sönder målsägandens väska.

Målsäganden behöver inte uppsöka sjukvård och anmälan skrivs om misshandel.

Vet någon mer om händelsen?

Vad kan sägas om området?

Fångades GM av övervakningskameror?
Citera
2019-04-02, 21:25
Medlem
lillapaddingtons avatar
Någon från planka.nu?
Citera
2019-04-02, 22:04
Medlem
Men man kanske inte skall dömma hen för hårt. Om man plankar så är man ju minst lätt förståndshandikappad, och då blir det lätt fel.

Är det kanske hon Viktoria Kawasaki som är igång igen?
Citera
2019-04-02, 22:09
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Någon från planka.nu?

Mycket möjligt. Jag kan dock inte låta bli att notera att när det gäller t.ex. folk som ska planka in i tunnelbanan genom att gå genom spärrarna bakom ryggen på personen framför, för att sedan bli våldsamma när personen har sagt något eller för den delen om plankaren bara råkade anse att personen gick för långsamt, så har gärningsmännen i samtliga fall jag har tagit del av varit svarta afrikaner.

Men det innebär så klart inte att det är fallet här och möjligtvis utvidgas den typiske gärningsmannaprofilen om det inte handlar om ryggande, utan att någon bara har sagt till när personen plankar. Dessutom har jag faktiskt aldrig varit med om ett fall där en svart man skallar någon. Det kanske är lite löjligt, men kan skallningen tala för vit GM? Finns det kulturella/rasmässiga skillnader i skallningsbenägenhet? Har jag bara sett vita skalla andra för att det är vanligare bland vita, eller för att det finns huvudsakligen vita i Sverige och andra västländer?

I förbigående har GM i samtliga fall jag nämnde även varit män, förutom Kawesa, som ju är kvinna. Men så är hon ju feministisk aktivist.
Senast redigerad av Europe 2019-04-02 kl. 22:18.
Citera
2019-04-02, 23:34
Medlem
Kan det månne vara Victoria Kawesa som varit i farten?
Citera
2019-04-03, 02:48
Medlem
Reggaemans avatar
Haha jag väntar på dagen tills detta händer, senast idag så skrek jag åt en idiot och hennes son(?) som trängde sig förbi mig i spärren, innan jag knappt hade öppnat spärren skall tilläggas och jag blev så jävla förbannad så jag skrek "köp biljett ditt jävla fitthuvud!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in