Citat:
Ursprungligen postat av
lillapaddington
Någon från planka.nu?
Mycket möjligt. Jag kan dock inte låta bli att notera att när det gäller t.ex. folk som ska planka in i tunnelbanan genom att gå genom spärrarna bakom ryggen på personen framför, för att sedan bli våldsamma när personen har sagt något eller för den delen om plankaren bara råkade anse att personen gick för långsamt, så har gärningsmännen i samtliga fall jag har tagit del av varit svarta afrikaner.
Men det innebär så klart inte att det är fallet här och möjligtvis utvidgas den typiske gärningsmannaprofilen om det inte handlar om ryggande, utan att någon bara har sagt till när personen plankar. Dessutom har jag faktiskt aldrig varit med om ett fall där en svart man skallar någon. Det kanske är lite löjligt, men kan skallningen tala för vit GM? Finns det kulturella/rasmässiga skillnader i skallningsbenägenhet? Har jag bara sett vita skalla andra för att det är vanligare bland vita, eller för att det finns huvudsakligen vita i Sverige och andra västländer?
I förbigående har GM i samtliga fall jag nämnde även varit män, förutom Kawesa, som ju är kvinna. Men så är hon ju feministisk aktivist.