• 3
  • 4
2019-04-06, 11:55
Medlem
lfhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linamellannamn
Tack för alla svar! Jag får nog ringa skatteverket och se vad dom säger. Jag vågar inte strunta i skatten som de flesta gör, är rädd att jag får problem osv.

Låter bra. Skulle likt alla andra i tråden avråda dig ifrån detta. Deras affärsmodell verkar vara att fuska och lura, vad säger att dom inte kommer lura dig? Vad gör du om dom t.ex inte betalar ut några pengar?
Citera
2019-04-06, 15:21
Medlem
Jag måste verkligen få in extra pengar och jag kan inte låna eller ta ett extra arbete så har inget val! Vad händer om jag inte skattar, tror ni skatteverket kommer på mig?
Citera
2019-04-09, 14:17
Medlem
Beror ju helt på hur du sköter dig. Ingen som kan besvara denna fråga.
Citera
2020-02-09, 16:28
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lfh
Låter bra. Skulle likt alla andra i tråden avråda dig ifrån detta. Deras affärsmodell verkar vara att fuska och lura, vad säger att dom inte kommer lura dig? Vad gör du om dom t.ex inte betalar ut några pengar?

Vad får dig att tro att dom luras?
Citera
2022-02-01, 02:27
Medlem
nina906s avatar
Citat:
Tack för alla svar! Jag får nog ringa skatteverket och se vad dom säger. Jag vågar inte strunta i skatten som de flesta gör, är rädd att jag får problem osv.

Fick du nåy vettigt svar av de?
Citera
2022-02-02, 00:19
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Okej tack för hjälpen! Hoppas på fler svar då

Vad har du för timlön? Är det en "vanlig" timlön på cirka 150-200 kr i timmen så borde arbetsgivaren betala skatt och arbetsgivaravgifter och du ska dessutom ha 12% semesteersättning på det du tjänar.

Ska du sköta skatteinbetalningarna så måste du registrera F-skatt och då ska lönen rimligen vara runt 500-700 kr i timmen.

Är det en seriös arbetsgivare?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in