Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-02, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Jag brukar laga matlådor så ofta jag kan, men oftast består det av rester från middagarna. Men inte alltid.

Det jag har räknat på i mitt fall är att en matlåda kostar ca 50kr, jämfört med en lunch där jag jobbar som kostar 90kr. Så jag tjänar på det.
Ja o man klagar ju mat nån gång på.kväln eller helg blir ju alltid reter över..förstår inte dom som inte får nånting över
Citera
2025-11-02, 17:35
Medlem
I huvudstaden definitivt.
För stor lunch på lunchrestaurang som man bara blir fet av går på minst 129kr. Och det är de billigare.
Råvarorna till näringsriktig, rejäl gryta som du bara slevar ihop en gång en gång i veckan och sen dumpar i kylen för att slafsa upp i låda innan du går till jobbet kostar mindre än 30 kr, även med den senaste tidens ökade matpriser.
Citera
2025-11-03, 18:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
I huvudstaden definitivt.
För stor lunch på lunchrestaurang som man bara blir fet av går på minst 129kr. Och det är de billigare.
Råvarorna till näringsriktig, rejäl gryta som du bara slevar ihop en gång en gång i veckan och sen dumpar i kylen för att slafsa upp i låda innan du går till jobbet kostar mindre än 30 kr, även med den senaste tidens ökade matpriser.

Jaa det är det som är sååå fel feel feeel.

Restaurangerna köper till rabatt - kök o maskiner används 360 dagar per år x 15 tim
(ex enbart lunchrestauranger) - o ändå blir det mycket dyrare när det borde vara billigare,

Tillverka spik o klammers själv istället för att köpa - eller saffran o lönnsirap
Citera
2025-11-03, 23:14
Medlem
Är jag uppe hårt i träningen så spar jag pengar på att äta på någon buffétrestaurang. Runt 6000 kalorier ska ändå ner på något vis. Att gå ut och äta är dock mer av en socialgrej för att komma bort från jobbet och då kan det vara värt det ändå.

Att slippa slösa tid på att äta ute varenda lunch kan också ha sin charm om man har vissa typer av arbeten.