Citat:
Ursprungligen postat av
Carobnjak
Jag säljer där. Funkar. Inte alls lika mycket exponering som bokbörsen men det funkar. Det är inga avgifter och de som driver sidan är kontaktbara. Annonsera gärna där så blir vi fler.
Bokbörsen kan skita ner sig! Återvänder aldrig dit.
Vill inte heller återvända dit, de körde över användarna när de gjorde om systemet (som var genialt enkelt), bland annat genom tvinga upp fraktkostnaden.
Hur många böcker har du sålt på Boktorget? Hur länge varit säljare där? Tar du betalt i efterskott? Vilken leveranstyp väljer du? Boktorget har enligt hemsidan haft problem med bedragare som utgett sig för att ha böcker som de ej levererat när folk betalat i förskott.
Kan man registrera när man är på semester? Lite svettigt att finnas tillgänglig 24/7 året om. Sedan hittar jag ingen presentationstext som det fanns på Bokbörsen, behändigt att direkt kunna se säljarens villkor kring ångerrätt, frakt, förskottsbetalning o.s.v. I övrigt verkar grafiken på Boktorget fått ett lyft och påminner en del om Bokbörsen.
På Bokbörsen levererade jag alltid innan betalning om boken kostade under 200:-, men hade ingen ångerrätt (var noga med beskrivningen av skicket så ingen beställare skulle känna sig lurad). Såg en ära i snabb leverans, hålla fraktkostnaden låg och sålde hundratals böcker till nöjda köpare (endast tre personer struntade i betalningen). Undrar om Boktorget har en avstängningsfunktion eller varning för oseriösa köpare? Bokbörsen stängde av dem vill jag minnas.
Saknar gamla Bokbörsen