Citat:
Ursprungligen postat av
Greenman2017
Vissa av er är så jälvla dumma så att jag inte vet vad jag ska säga istället att mobba bättre att ni bara håller käften o hoppas ni får cancer o gå genom det så ni vet hur det känns , har jobbat hela mitt liv o jobbar heltid nu trots min cancer många av er sitter hemma med minsta sjukdomen o utnyttiar systemet , alltså
Frågan är inte min hyra , er dumma frågan är trotts hyreskontrakt o kontoutdrag de tror jag o hyresvärden ljuger o vi bor 6 personer i lägenheten
Det ligger för bedömning hos tingsrätten men jag får behålla 3000kr för hyra tills tingsrätten fattar beslut , kan inte ni ge tips o råd så kan ni bara hålla er mobbning o idiotiska komentarer för er
Det framgår inte riktigt vad din frågeställning är, men du har en bostad som KFM anser är för dyr och tingsrätten lär dela den uppfattningen. Det kommer inte som någon överraskning för KFM att andrahandshyrorna är höga i Stockholm, men de tycker inte att det är rimligt att betala 15k i månaden för en bostad. Att innehavaren står skriven på bostaden är ett problem som du inte kan lösa.
Kvar finns då tre alternativ:
1) Flytta till en billigare bostad på samma ort
2) Flytta till en billigare bostad på annan ort
3) Fortsätt leva som du gör nu, med lån från vänner och bekanta tills ingen längre vill ha med dig att göra.
Att du behöver behandling i Stockholm eller Göteborg innebär inte att du måste bo i Stockholm eller Göteborg, som andra påpekat. Att du då behöver hitta en barnvakt är förstås lite jobbigt, men det borde anses vara hanterbart. Du är trots allt inte inne på sjukhus var och varannan dag.
Det framgår inte hur stora skulder du har, men om det finns en realistisk chans att betala av dem inom ett par år så är det bättre att bara bita ihop och få det överstökat, lägg din energi på annat.
Citat:
Ursprungligen postat av
sniken00
Från vad jag har fattat så är det dig och din dotter.. Sen bor ni 6 pers i lägenheten med hyra på 15000? Vilka är dom andra fyra? Betalar inte dom något?
Det par med två barn som innehar förstahandskontraktet står fortfarande skrivna på bostaden de hyr ut, trots att de inte bor där. Hade med någon dagiskö att göra eller något.