2019-03-30, 13:10
Medlem
Hummm..s avatar
Jag har kvar min Samsung S5 neo, men problemet är sjukt dålig batteritid och det var så från första början.

Batteriet är på 2800 mAh. Funderar på om det finns starkare batterier som passar. Samsung har ju 3300 mAh på vissa modeller. Finns det något starkare batteri som passar?

Finns det annars någon uppgradering eller liknande som man kan ladda ner i mobilen?
Citera
2019-03-30, 13:17
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Jag har kvar min Samsung S5 neo, men problemet är sjukt dålig batteritid och det var så från första början.

Batteriet är på 2800 mAh. Funderar på om det finns starkare batterier som passar. Samsung har ju 3300 mAh på vissa modeller. Finns det något starkare batteri som passar?

Finns det annars någon uppgradering eller liknande som man kan ladda ner i mobilen?
Nej du kan inte sätta i ett batteri från en annan modell det passar inte.
2800 mAh är originalbatteriet och är telefonen gammal så kan du återställa batteritiden ifall du sätter i ett nytt.

Kolla i inställningar-batteri och se vad det är som drar på batteriet, oftast är det skärmen skruva då ned ljusstyrkan, det kan ju också vara någon app som är igång hela tiden så fundera då på ifall du behöver den och avinstallera om du inte använder den...
Citera
2019-03-30, 13:23
Bannlyst
Testa "Battery saver x2" Tror den heter så.
Citera
2019-03-30, 13:24
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Nej du kan inte sätta i ett batteri från en annan modell det passar inte.
2800 mAh är originalbatteriet och är telefonen gammal så kan du återställa batteritiden ifall du sätter i ett nytt.

Kolla i inställningar-batteri och se vad det är som drar på batteriet, oftast är det skärmen skruva då ned ljusstyrkan, det kan ju också vara någon app som är igång hela tiden så fundera då på ifall du behöver den och avinstallera om du inte använder den...

Ajdå.. Ska kolla upp det där. Det är visserligen en gammal mobil, men en jag har i reserv och känner därför inte för en nyare Samsung.

En tanke som slog mig nu är alternativet med två batterier förstås, men krånglet att byta under dagen.....

Men ska göra som du skrev, kolla upp vad som drar batteritid mm.

Citat:
Ursprungligen postat av Fistfullofmetal
Testa "Battery saver x2" Tror den heter så.

Ok, ska kolla detta också!
Citera
2019-03-31, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..

Vad menar du med uppdatering? Androidversion? Är väl bara gå in i inställningarna och söka och se om du kör senaste som samsung skickat ut.

Vill du ha nyare version får du kolla om tex lineage os stödjer din telefon och köra in det.

Vill du ha bättre batteritid kan du ju alltid sätta dit ett batteriskal. De flesta verkar vara på 7800, kanske finns mindre men spenderade bara 8 sek att söka så..

https://www.aliexpress.com/w/wholesale-galaxy-s5-neo-battery-case.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in