2019-03-29, 14:42
Medlem
fejsetnr1s avatar
Ja som rubriken lyder har en del aktier och fonder som är bundna i div. Aktier/fonder. Jag tror att börsen kommer ras/ gå ner betydligt vad ska jag göra med mina placerade pengar? Ta ut..sätta in på räntefonder..eller vad?.....
Citera
2019-03-29, 14:50
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fejsetnr1
Ja som rubriken lyder har en del aktier och fonder som är bundna i div. Aktier/fonder. Jag tror att börsen kommer ras/ gå ner betydligt vad ska jag göra med mina placerade pengar? Ta ut..sätta in på räntefonder..eller vad?.....

Du har ju ett antal alternativ. Tror du att det bara är Sverige som ska ner - köp utländska bolag/aktier/fonder. Tror du att allt ska ner - ligg likvid eller köp instrument som gör att du tjänar pengar på nedsidan. Eller köp guld (ev skog) och annat som är orelaterat till börsen.
Citera
2019-03-29, 14:53
Medlem
Man kan väl alltid satsa på spel godis och tobak och alkohol begravningsbranschen. ?

Nä man bra fråga.
Citera
2019-03-29, 15:11
Medlem
JBernards avatar
Jag ska plugga på lite i helgen och flytta aktier/fonder till utlandet. Någon som har koll på vilka regioner som kan antas vara stabila närmaste tiden?
Citera
2019-03-29, 15:21
Medlem
Citat:
Själv har jag räntehedgefond excalibur å företagsobl.
Senast redigerad av triglycerider 2019-03-29 kl. 15:51.
Citera
2019-04-03, 05:04
Medlem
OHSCHNAPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Jag ska plugga på lite i helgen och flytta aktier/fonder till utlandet. Någon som har koll på vilka regioner som kan antas vara stabila närmaste tiden?
Det är otroligt ovanligt att svenska börsen rasar oberoende av resten av marknaden, krävs en nationell kris för att det ska hända. En stor del av omsättningen sker via export till resten av världen så finns ingen stabil marknad i de fall Sverige rasar. Är snarare börsrörelser i resten av världen som i sin tur påverkar Sverige.
Citera
2019-04-03, 15:24
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OHSCHNAP
Det är otroligt ovanligt att svenska börsen rasar oberoende av resten av marknaden, krävs en nationell kris för att det ska hända. En stor del av omsättningen sker via export till resten av världen så finns ingen stabil marknad i de fall Sverige rasar. Är snarare börsrörelser i resten av världen som i sin tur påverkar Sverige.

Så är det med stor sannolikhet. Jag är dock skeptisk nu när sossarna och miljöpartiet får löpa amok samtidigt som antalet icke arbetsföra individer ökar i rasande tempo. Jag tror inte Sverige kommer att gå någon ekonomiskt blomstrande framtid till mötes närmaste fem åren.
Citera
2019-04-03, 16:35
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:

Ja! Du tänker rätt! Det gäller bara att svara på tiotusenkronorsfrågan: NÄR ska du sälja aktierna!
Citera
2019-04-03, 21:12
Medlem
Unizeros avatar
Sprid ut köpen månadsvis till att börja med.
Börjar det gå ned kan du öka innehavet med större belopp
Går det upp så fortsätter du att öka innehavet, men till mindre belopp.

Men det viktigaste är att inte gå all in direkt. Då riskerar du att träffa toppen.
Sedan är diversifiering din bästa vän, sprid ut köpen i flera fonder/värdepapper.

Börjar du som sagt med mindre belopp så får du också lite försmak för det här med värdepappershandel.

Går man all in så är risken stor att man bränner sig och gör något irrationellt.
Citera
2019-04-03, 21:22
Medlem
OHSCHNAPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Så är det med stor sannolikhet. Jag är dock skeptisk nu när sossarna och miljöpartiet får löpa amok samtidigt som antalet icke arbetsföra individer ökar i rasande tempo. Jag tror inte Sverige kommer att gå någon ekonomiskt blomstrande framtid till mötes närmaste fem åren.
Ja det kan inget annat än att sluta i katastrof för ekonomin. Kanske man kan skylla kommande börskrasch på nuvarande regering och få en scapegoat?
Citera
2019-04-03, 22:41
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Citat:
Sälj allt du har och köp gamingaktier för alla pengar du har. T.ex Tencent eller Activision Blizzard.

Om du tror världsekonomin kommer bromsa in och marknaden kommer dyka, så kommer det leda till kraftig arbetslöshet. Vad ska alla arbetslösa göra om dagarna? Jo, de kommer såklart ägna sig åt nöje. Och gaming är det populäraste och snabbast växande nöjesindustrin i världen genom tiderna.

Varsågod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in