2019-03-29, 16:40
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Från TS länk....

Och så lite "jag svär på min mammas grav" lögner naturligtvis.

Och hur sjuk är man inte för övrigt om man diskuterar bröllopsnatten med sin släkt?

I vissa länder är det tradition att visa upp det blodiga lakanet för familjen (eller åtminstone de kvinnliga släktingarna) efter bröllopsnatten, just för att alla ska se att bruden är "ärbar".
I den turkiska filmen Mustang finns en scen där en nygift kvinna inte blöder på bröllopsnatten, varpå hennes nyblivna svärfamilj tar med henne till en läkare som de tvingar undersöka henne, och han får intyga att vissa kvinnor faktiskt inte blöder trots att de inte haft sex förr.
Kollar du på andra filmer från Mellanöstern, t ex den saudiska filmen Den gröna cykeln, förekommer också föreställningen att en kvinna eller flicka kan förlora sin "oskuld" (d.v.s. mödomshinnan) om hon ägnar sig åt fysisk aktivitet, som cykling, vilket i så fall gör henne betydligt svårare att gifta bort.
Därför ägnar sig ogifta ungdomar i dessa länder i högre grad åt analsex än västerländska ungdomar. Men även i västerlandet förekommer hos vissa religiösa grupper samma idé om att bara vaginalsex är "riktigt" sex, därav refrängen "Fuck me in the ass 'cause I love Jesus" i den amerikanska humorgruppen Garfunkel & Oates låt "The Loophole".
Citera
2019-03-29, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Det troliga är att det bara är lögner.
Skrämselpropaganda. Skapa hat mellan människor är vad dom gör.

Det är bara att titta på Rapport. Ena stunden pratar dom om mer invandring på gång och det uppföljs alltid av rapporter om våldtäkter och brott.

Det har inget med verkligheten att göra.

Till och med Afghaner som faktiskt levde på stenåldern vet att alla flickor inte blöder.
Så staten har skapat ett falsk rättamål för att sprida propaganda?
Du är ju dum i huvudet och du tror det.
Vilka är det som sprider denna "fake news" och var står dem politiskt?
Citera
2019-03-29, 17:08
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IronSpartan
Så staten har skapat ett falsk rättamål för att sprida propaganda?
Du är ju dum i huvudet och du tror det.
Vilka är det som sprider denna "fake news" och var står dem politiskt?
Det kan verka helt absurt om du inte förstår hur världen fungerar.

Nu är jag inte 100% säker på att jag har rätt, men jag har en hel del kött på benen.

Men det är just så dom styr. Dom skapar problem medvetet, både riktiga problem och påhittade problem och spelar inkompetenta.

Det är precis så med 9/11 och allt annat. Dom hänger ut sig själva som skurkar.

Jag tror inte en människa klarar av att leva i en värld där dom inte har fullt med skurkar att peka på och skylla all skit på.
Senast redigerad av Talking-Donkey 2019-03-29 kl. 17:13.
Citera
2019-03-29, 18:21
Medlem
Så den underutvecklade menakuken kunde inte ens skava sönder en nybörjare trots att den är omskuren och med förhårdnad ollon fläns, duger dom bara till att lyfta bidrag, kasta sten och bränna bilar.
Citera
2019-03-29, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det är just feministerna som tycker det är en bra ide att importera kvinnoförtryckande babianer.

Som man bäddar får man ligga.
Jag ligger hellre med invandrare än män likt dig som låtsas som att det ni säger egentligen inte innebär att ni runkar till idéen om att kvinnor utsätts och att alla kommer våldtas som straff. Lägger du dig i min säng åker du ambulans ut.
Citera
2019-03-29, 23:50
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Om han betalar skadeståndet innan eventuell skilsmässa har han då rätt till hälften av skadeståndet?
Nej, det finns något undantag vid bodelningen för just skadestånd.

Men det är en förhållandevis ny regel. Tidigare var det så att mannen kunde få tillbaka hälften av skadeståndet vid bodelningen.
Citera
2019-03-29, 23:54
Medlem
Lydans avatar
Man blir illamående. 9 månader för grov kvinnofridskränkning, vilket i det här fallet är att likställa med upprepad misshandel. Det är mindre än de som glömt skriva samtyckeskontrakt med sin tinderdejt.

Det är tydligen en viss skillnad på första- och andra klassens medborgare.
Citera
2019-03-30, 02:16
Medlem
Vintergrisens avatar
Kunde inte kvinnan ha sagt att en ond ande hade stulit hennes mödomshinna? Det känns lite som att mannen och mannens släkt skulle kunna köpa en sån förklaring.
Citera
2019-03-30, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
Olika grupper har olika slags problem. Sedan beror mycket på när folk kommit. Det är lättare för yngre att balansera olika kulturer även om det kan vara svårt det med. Somalia är ett av de sämsta länderna i världen att födas som kvinna till. Sedan kan många män vara svenska men ha rötterna i olika länder. Man har ju hört om män i förorterna som vaktar yngre somaliska flickor på tv. En otroligt stor majoritet av flickor i Somalia könsstympas. Jag tror att jag hörde 95% i något Youtube klipp.

Jag tror att du blandar ihop med svenskfödda andra generationens invandrare eller människor som kommit tidigt mot dem som varit äldre. Dem som är uppvuxna här har ofta svenska värderingar.

95 procent är lögn. Majoriteten gör inte så.
Och nej jag har aldrig sätt män som stoppar kvinnor i förorten även om det kan förekomma. Men du har ju aldrig besökt förorten. Jag ser kvinnor somaliska tjejer gå själva. Med eller utan sjal.
Citera
2019-03-30, 13:34
Avstängd
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"En 25-årig man har dömts vid Kalmar tingsrätt till fängelse sedan han under ett års tid plågat sin fru. Bland annat genom att piska henne med en sladd.

Både 25-åringen och kvinnan kommer från Afghanistan men lärde känna varandra först efter att de kom till Sverige. De gifte sig och kvinnan flyttade till mannen och hans släktingar som bor i ett hus i Kalmar kommun. Problem uppstod emellertid direkt då kvinnan inte kunde ”visa blod på lakanet” efter bröllopsnatten, vilket skulle vara ett bevis på att hon var oskuld före bröllopet.
Kvinnan har berättat att både 25-åringen och hans släkt blev jättearga för att hon inte blödde och hon ska ha fått höra att sådana kvinnor som hon dödas i Afghanistan. Släkten ska även ha kallat henne för hora, vilket ledde till att hon inte ville bo ihop med mannens släkt längre.

/.../

Mannen döms för grov kvinnofridskränkning. Straffet blir fängelse i nio månader. Han ska även betala ett skadestånd på 40 000 kronor till kvinnan."

http://www.ostrasmaland.se/kalmar/bl...-och-piskrapp/

Någon som vet mer?

Usch vilka fördomar hon har om sitt gamla fosterland !
Förmodligen står ord mot ord i det mesta förutom misshandeln som gick att bevisa.
Citera
2019-03-30, 14:38
Medlem
pirata-codexas avatar
Detta borde vara något annie lööf skulle intressera sig för, istället för hennes häxjakt på vanliga män. Fjamåt mot patjiajkatet!
Citera
2019-03-30, 17:58
Medlem
zarembas avatar
Afghanska män är tydligen så urusla i sängen att de behöver helt oerfarna tjejer som inte kan jämföra.
Tvivlar starkt på att Afghanska män ens vet hur man tillfredställer qvinns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in