• 3
  • 4
2019-10-11, 12:27
Medlem
Hej jag har börjat tappa hår ett år nu ungefär, är 18 år. Har fått finasteride utskrivet och även börjat med minoxidil. Inga resultat än så länge men inte tagit det länge. Jag undrar dock om man kan använda mössa under dagarna när man använder minoxidil eller om det typ sabbar chansen för återväxt. Har ju hört att mössa/keps är dåligt för håret men också att det är en myt
Citera
2019-11-27, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Funkade för Justin Bieber. Ärligt talat, förlika er med ödet att ni inte är en ’Chad’. That’s life. Raka av er håret, sola och träna. Klä er bra, fokusera på karriär etc. Kan garantera att 80 % av kvinnosläktet övergett er oavsett hårtransplantation eller ej. Sluta dröm om att få håret tillbaka, det är över. Acceptera och lev med det. Ser bara patetiskt ut. Ärr i nacken? Hur ser det ut senare när ni måste raka av allt? Helt sjukt.

Jag tror dom flesta som överväger en hårtransplantation redan har rakat av sig håret och dessutom haft det så i flera år. Jag tror inte heller det handlar om kvinnosläktet som du talar om, killar kanske vill ha sitt hår tillbaka för sin egen skull och för att dom skulle må bättre av det?
Att du ska försöka övertala folk att bara acceptera och leva med det är oviktigt. Som att säga till en patient att bara acceptera att han är sjuk.
Men boys, vad snackar ni om, ärr i nacken? man har slutat göra strip för längesedan, man gör väl bara FUE ingrepp nu? Lämnar inga stora ärr
Citera
2019-11-27, 23:56
Medlem
Elementarts avatar
Min kompis gjorde ett sånt ingrepp, men jag tycker nu att det syns att han har börjat bli tunnhårig igen.
Citera
2020-01-07, 00:44
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruva
Det är så betahanne att motarbeta tunnhårighet. ”Jag har ingen manlighet alls utom mitt hår.” Typ. Transplantation är värre än tupé, och tupé är riktigt illa, värre än comb over. Fast man kan förstås tolerera tupé och peruk hos skådespelare.

Fast tjejer som du träffar ute bryr sig inte om din historik, de ser bara ditt hår. Tror du de väljer en kille med eller utan hår? I 99% av fallen en kille med hår. Transplantation ser mycket bättre ut än det du nämnde btwl
Citera
2020-01-09, 22:43
Medlem
Känner killar som har gjort transplantationer. Det har blivit bättre såklart men jag personligen föredrar nog en kille som bara accepterar sitt håravfall. Känns som han har svårt att acceptera hur jag är annars.
Citera
2021-01-26, 15:43
Medlem
Svenska kliniker är skit. Finns ingen klinik här som kan visa upp ett trovärdigt naturligt resultat. Det räcker med en snabb sökning på svenska- och internationella hårforum för att få fram den faktan. Däremot finns många missnöjda svenska patienter som tvingas reparera sig hos kliniker med bättre renommé och såklart önskar att de hade mer info vid sitt första ingrepp.

Med det sagt! Gör din research på läkaren (inte kliniken) och hans team. Gör det grundligt. Var aktiv på håravfalls-forum, fråga andra användare, titta på många fallstudier och ta reda på fakta. Stirra dig inte blind på pris, det riskerar bli dyrare i slutändan då ett misslyckas resultat behöver fixas. För att inte tala om skadorna oseriösa kliniker kan åstadkomma som patienterna får dras med resten av livet.

Det finns ca 10 läkare i världen som gör jobbet bra. I Europa finns Dr Bisanga, Dr Heitmann med fler som kontinuerligt uppvisar goda resultat. Håll er till någon av proffsen så blir allt frid och fröjd.
Citera
2021-01-27, 21:05
Medlem
Ska du ha bra så får du betala.

MÅNGA youtubefilmer och bilder är perfekta vinklar med massa toppik i. Du kommer ALDRIG få tillbaka som du hade innan.
Citera
2025-04-06, 11:01
Medlem
Kan jag ta hår från kuken och brösthåret och sätta det på huvudet?
Citera
2025-04-06, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Kan jag ta hår från kuken och brösthåret och sätta det på huvudet?
Det kan du väl. Om du vill ha grovt, och lite krulligt svart hår.
Citera
2025-04-06, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamvarg666
Det kan du väl. Om du vill ha grovt, och lite krulligt svart hår.
Tänkte mer att det skulle agera som ytfyllnad på vissa ställen så man inte ser min hårbotten lila tydligt.
Hade sett konstigt ut om jag hade allt kukhår på höger sida fram och då är det 5 cm kvadrat sol är krulligt medans resten av håret är rakt haha.

Hat håriga ben så gissar jag kan ta hår från benen också?
Citera
2025-04-07, 00:20
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Tänkte mer att det skulle agera som ytfyllnad på vissa ställen så man inte ser min hårbotten lila tydligt.
Hade sett konstigt ut om jag hade allt kukhår på höger sida fram och då är det 5 cm kvadrat sol är krulligt medans resten av håret är rakt haha.

Det är inte så det fungerar vännen. De tar hår från sidorna på hjässan och flyttar den dit du behöver det. Hår på din övriga kropp är inte samma sak.
Citera
2025-04-10, 10:52
Medlem
Citat:

Hos patienter som saknar bra förutsättningar men har bra kroppshår går det att delvis använda kroppshår. Det är viktigt notera att kaliber och längden på tillväxtfas skiljer därav blir inte exakt samma hår. Det används främst i kronan och för bästa planering brukar man hålla det till max 50%, blandat med hår från hjässan.

Har inte sett någon internationell kollega jobba med att ta hår från scrotum utmaning att extrahera de hårsäckarna.

Vanligast är skägg och efter det brösthår.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in