2019-03-28, 21:06
Medlem
stee-vos avatar
Köpte en liten e-cigg med pods för nån vecka sen för att ta med på krogen istället för cigg, men det känns inte som att det ger samma effekt. Testat både 8mg och 16mg men ingen av dem känns riktigt som ett bloss på en vanlig cigg.

Gör jag något fel eller vad är grejen? Man måste ju röka på som fan för att komma i närheten av en cigarett känns det som.
Citera
2019-03-28, 21:34
Bannlyst
Kommer det mycket ånga från din vape?
Kan man ställa in värmen på din vape?

16 - 18 mg motsvarar 1.6 mg i cigg och 1.8 mg i cigg.

Mun sen lungor.
Ser att de flesta kör in i lungorna direkt då förlorar man den där cigg känslan tycker jag.

E cigg känns inte exakt som cigg men väldigt nära och dessutom mer hälsosamt.

Vad har du för smaker? Man ska inte välja tobaks smak för det är skit.

Testa en annan vape där det går att ställa in värmen? Ju varmare ju starkare för lungor.

Cigg och ecigg är inte samma sak.
Senast redigerad av Firmi 2019-03-28 kl. 21:36.
Citera
2019-03-28, 21:56
Medlem
stee-vos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firmi
Kommer det mycket ånga från din vape?
Kan man ställa in värmen på din vape?

16 - 18 mg motsvarar 1.6 mg i cigg och 1.8 mg i cigg.

Mun sen lungor.
Ser att de flesta kör in i lungorna direkt då förlorar man den där cigg känslan tycker jag.

E cigg känns inte exakt som cigg men väldigt nära och dessutom mer hälsosamt.

Vad har du för smaker? Man ska inte välja tobaks smak för det är skit.

Testa en annan vape där det går att ställa in värmen? Ju varmare ju starkare för lungor.

Cigg och ecigg är inte samma sak.
Nä det går inte att ställa in något på den. Det är så simpelt som det kan bli. Kommer rätt mycket ånga faktiskt, mer än jag trodde.

Har Lemonad och Tobakssmak, och ja tobak smakar skit.

Kör mun först, sen lungorna. Vet att det inte är samma sak som cigg men man borde ju få samma effekt tycker man.

Jag kanske har vant mig vid för starka cigg annars? Brukar röka röda marlboro och de ska tydligen vara 0,8mg. Borde ju vara nog med en 16mg e-juice då, eller? Är ju dubbelt så stark, men får ingen nikotinkick.

Kanske man ska försöka sig på fler bloss? Djupare bloss? Aldrig rökt e-cigg förut så jag kan inte det här, hahah.
Senast redigerad av stee-vo 2019-03-28 kl. 22:02.
Citera
2019-03-28, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stee-vo
Nä det går inte att ställa in något på den. Det är så simpelt som det kan bli. Kommer rätt mycket ånga faktiskt, mer än jag trodde.

Har Lemonad och Tobakssmak, och ja tobak smakar skit.

Kör mun först, sen lungorna. Vet att det inte är samma sak som cigg men man borde ju få samma effekt tycker man.

Jag kanske har vant mig vid för starka cigg annars? Brukar röka röda marlboro.

Vad är det för effekt du saknar? Cigg smak?
Citera
2019-03-28, 22:04
Medlem
stee-vos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firmi
Vad är det för effekt du saknar? Cigg smak?
Nja är väl mer nikotinkicken. Avslappnande.

Kanske min hjärna som spelar mig ett spratt bara, för nikotinet är ju där. Man kanske bara har förknippat själva ciggen med "effekten" liksom.
Citera
2019-03-28, 23:24
Medlem
Bomboclat.el.bombos avatar
I min erfarenhet måste man vapa bra mycket högre doser än vad man i vanliga fall röker.

Men det går att bli as-kalas på e-cigg men det ska helst vara modellen dyrare med.typ 4x kolvar. Ta så djupa bloss du kan o håll inne.

Jag snusar mest själv men har en vaporizer som kosta mig en ca 600 sek. Kor med 1.6mg olja atm. Brukade röka cigg också mer eller mindre dagligen innan jag köpte min vaporizer/e-cigg. A typical sluta med cigg och bara vapa är ett av mitt livs bästa beslut . Får ut nästan samma som.från cigg fast ingen rokdoft, kassa lungor eller kalla fingrar. Det är även billigare!

Mitt tips är att kolla på forum vilka e-cigg folk rekommenderar. Köp en ordentlig och börja experimentera med oljestyrka o inställningar till du är nöjd. Garanterar dig att du kan tillfredsställa nikotingudarna precis lika bra med en e-cigg som med.vänliga cigg samtidigt som du både sparar pengar och hälsa

Bolma lugnt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in