2019-03-28, 11:38
Medlem
HerrMannlichtManns avatar
Kan bero på det väldigt rakitiska och hatfulla klimat som råder, har hört att tjejer (vilka de än är vart de än är i världen) brukar undvika killar som uppför sig så.

Kan ha helt totalt fel dock. Alla verkar ju skapa sin egen story idag.
Citera
2019-03-28, 11:58
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Jag kan bara tala för mig själv, men för mig handlar det helt enkelt om att jag inte förväntar mig så mycket intellektuellt bemötande här. Går jag i funderingar runt något så har jag helt enkelt andra kanaler att välja framför ett forum där de flesta svaren kommer vara ogenomtänkta oneliners om att jag är en PK-fitta.

Det är ett rätt komiskt inlägg från någon vars inlägg i så hög grad består av diverse tillmälen mot alla som denne inte delar uppfattning med. Att du missar att väldigt många forumanvändares inlägg är avsevärt mer intellektuella (inte minst vetenskapligt mer korrekta) än dina kommer inte direkt som en överraskning.
Senast redigerad av Europe 2019-03-28 kl. 12:09.
Citera
2019-03-28, 12:19
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Det är givetvis på grund av anonymitetsprincipen omöjligt att se hur könsfördelningen på Flashback är mellan kvinnor och män. En förklaring, om det Ts säger stämmer, kan vara att Flashback har en övervägande majoritet manliga användare, men det är bara spekulationer. Sedan så betvivlar jag följande citat av Ts:

"Bara konstatera att 90% (siffra tagen ur luften) av alla trådstarter är manliga. Antagligen därför flashback har ett så sunkigt rykte."

Ts kan omöjligen ha forskat så djupt i alla trådstartares historik (i det fallen där det finns en historik eller en historik som avslöjar någonting) eller andra saker som denne tycker hinta åt ett visst kön för att bilda sig en uppfattning om att grundpremisserna för diskussionen ens är någorlunda korrekta.

För att presentera en källa så skriver admin i den här trådstarten (FB) Svenskarna och internet 2018: En tredjedel använder Flashback "Fler män (40 %) än kvinnor (26 %) använder Flashback, och så ser det ut i alla åldersgrupper". Meningen är ett citat från PDF:en Svenskarna och internet 2018
Citera
2019-03-28, 13:20
Medlem
Det är möjligt att kvinnor snarare än män har sett vad som står i regel 0.02:

"Starta inte en ny tråd ifall det redan finns en lämplig tråd."
Citera
2019-03-28, 14:35
Medlem
gabrielle2s avatar
Jag personligen tycker att det redan finns massor av trådar som handlar om allt jag vill diskutera.
Jag är en av kvinnorna som inte startar trådar.
Citera
2019-03-28, 15:28
Avslutad
Det är generellt ganska lätt att se om en skribent är kvinna. Det är oftast väldigt långa och komplicerade inlägg. Komplicerade i mening långsökta resonemang.
Citera
2019-03-28, 15:31
Medlem
Man startar bara en tråd om man specifikt önskar diskutera något.

Män kanske behöver mer kollektiv stöttning eller vill uppmärksammas mer.
Citera
2019-03-28, 16:07
Medlem
blobben!!!s avatar
Antagligen för att medianåldern har sjunkit för varje år. Nu för tiden verkar det mest vara tonårspojkar som hänger här.

Antagligen är andelen yngre än 30 större än skillnaden mellan könen.
Citera
2019-03-29, 21:49
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Antagligen för att medianåldern har sjunkit för varje år. Nu för tiden verkar det mest vara tonårspojkar som hänger här.

Antagligen är andelen yngre än 30 större än skillnaden mellan könen.
Asså, jag är nog själv en av de lite äldre. Men jag tvivlar nog faktiskt på att det är rätt att skylla på unga. När det väl avslöjas något troll som har trakasserat folk på nätet är de ju ofta 50+. Det har också visat sig att äldre har lättare att gå på konstiga grejer på nätet och dela Fake News vidare. T ex QAnon är inte en ungdomsrörelse. De konstigaste åsikterna och beteendena tror jag inte alls att bara unga ska skyllas för.
Senast redigerad av nerdnerd 2019-03-29 kl. 22:24.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in