2019-03-29, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Mycket känslosås ikväll. Är det lingonvecka?

Soros är en egoistisk skitstövel som gärna skor sig på andras olycka. Ganska typiskt för hans sort.

Av oss två är det bara en som kommit med någon saklig hänvisning alls och det är inte du.
Du bara bräker på med div. känslostyrda vantolkningar, likt en batikhäxa just ingången i klimakteriet.
Det är dessutom helt okej att du blir känslosam och tycker omotiverade saker om folk.
Jag vill absolut inte stå i vägen för din dumhet.
Det var de uppenbara myterna och lögnerna jag invända mot.
Citera
2019-03-29, 22:48
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Det lite sorglustiga är ju att George Soros är en av de få idag levande som faktiskt arbetade för nazisterna under flera år och med stor entusiasm tog sig an uppdraget att samla in judiska tillgångar åt Tredje Riket efter att de ursprungliga ägarna skeppats till dödslägren.

Jag menar, ska vi snacka om "bruna rötter" så är det svårt att toppa Soros, eller vad säger du själv?

Källa på att Soros hjälpte nazisterna?

Om det är sant att han gjorde det visar det ju bara att Soros är en opportunist. Han anpassar sitt sätt att agera efter mainstreampolitiken, den dominerande politiken. Han tjänar dem som ger honom mest nytta i form av pengar. Det spelar ingen roll om de han hjälper är vänsterliberaler, nazister och så vidare.
Citera
2019-03-29, 23:22
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Källa på att Soros hjälpte nazisterna?

Soros far, Tivadar Soros, i sin självbiografi "Maskerado: Dancing Around Death in Nazi Occupied Hungary" publicerad 1965:

Citat:
At the time he was working in Transdanubia, west of Budapest, on the model estate of a Jewish aristocrat, Baron Moric Kornfeld. There they were wined and dined by what was left of the staff. George also met several other ministry officials, who immediately took a liking to the young man, the alleged godson of Mr Baufluss. He even helped with the inventory.

Från Soros interview med 60 minutes från 1998:

Citat:
Kroft: “My understanding is that you went . . . went out, in fact, and helped in the confiscation of property from the Jews.”

Soros: “Yes, that’s right. Yes.”

Kroft: “I mean, that’s — that sounds like an experience that would send lots of people to the psychiatric couch for many, many years. Was it difficult?”

Soros: “Not, not at all. Not at all. Maybe as a child you don’t . . . you don’t see the connection. But it was — it created no — no problem at all.”

Alltså väldigt långt från dumheterna om att Soros skulle varit nazist och världens mest storväxta barnsoldat i SS-uniform, som hex27's mupp-sajt bygger sin halmgubbe på. Däremot hjälpte han gärna till att säkra tillgångar åt nazisterna från avrättade judar. Vilket är exakt vad jag skrev tidigare i tråden, och som hex27 påstod var en högerextrem myt.

Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Om det är sant att han gjorde det visar det ju bara att Soros är en opportunist. Han anpassar sitt sätt att agera efter mainstreampolitiken, den dominerande politiken. Han tjänar dem som ger honom mest nytta i form av pengar. Det spelar ingen roll om de han hjälper är vänsterliberaler, nazister och så vidare.

Sedan när är avsaknad av moralisk kompass något beundransvärt? Som nämnt i mitt exempel ovan i tråden: Det är opportunistiskt och fördelaktigt att råna en gammal dam, då risken är minimal och utdelningen kan vara god. Men betyder det att det är önskvärt beteende av en anständig människa?
Senast redigerad av MrBulldogg 2019-03-29 kl. 23:28.
Citera
2019-03-29, 23:25
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Av oss två är det bara en som kommit med någon saklig hänvisning alls och det är inte du.
Du bara bräker på med div. känslostyrda vantolkningar, likt en batikhäxa just ingången i klimakteriet.
Det är dessutom helt okej att du blir känslosam och tycker omotiverade saker om folk.
Jag vill absolut inte stå i vägen för din dumhet.
Det var de uppenbara myterna och lögnerna jag invända mot.

Kallar man en fjantblogg som Motargument, som är Torbjörn Jerlerups privata digitala mulltoa för en saklig hänvisning är man ganska nerknarkad. Som att kalla McDonalds för en fin kulinarisk upplevelse.
Citera
2019-03-29, 23:31
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Soros far, Tivadar Soros, i sin självbiografi "Maskerado: Dancing Around Death in Nazi Occupied Hungary" publicerad 1965:

Från Soros interview med 60 minutes från 1998:

Alltså väldigt långt från dumheterna om att Soros skulle varit nazist och världens mest storväxta barnsoldat i SS-uniform, som hex27's mupp-sajt bygger sin halmgubbe på. Däremot hjälpte han gärna till att säkra tillgångar åt nazisterna från avrättade judar.

Sedan när är avsaknad av moralisk kompass något beundransvärt? Som nämnt i mitt exempel ovan i tråden: Det är opportunistiskt och fördelaktigt att råna en gammal dam, då risken är minimal och utdelningen kan vara god. Men betyder det att det är önskvärt beteende av en anständig människa?

Jag skrev inte att opportunism är någonting trevligt att ha. Däremot är det pragmatisk. Moral och pragmatiskt tänkande hänger långtifrån alltid ihop.
Citera
2019-03-29, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Du vet att Björn Söder själv är sionist va? Samma sak med bröderna Ekeroth, Paula Bieler samt Orbans gäng i Ungern. Det som utspelar sig just nu är ett inbördeskrig mellan den vänsterliberala "globalistiska" diasporan som Soros tillhör och högerkonservativa "populistiska" sionister såsom Orban, Netanyahu, Trump etc.

För övrigt är det där med khazarerna för det mesta en massa debunkat snömos vid det här laget. Och jag vill inte ens kommentera ditt egna snömos om att europèer är de "sanna" judarna. Är du hög? Seriöst?

Jag talade inte om SD.
Det är inte mitt problem att du har låg kunskap om europén.
Citera
2019-03-30, 00:29
Medlem
Hörde att han hade ett väldigt prikärt sätt att handla aktier på
https://www.youtube.com/watch?v=FgqWC2-JHuY
Citera
2019-03-30, 00:44
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mxa2591
Hörde att han hade ett väldigt prikärt sätt att handla aktier på
https://www.youtube.com/watch?v=FgqWC2-JHuY

Om det handlar om att korta (short) så har det gjorts allmänt med aktier sedan 1800-talet och själva fenomenet är från 1600 minst.

Inte speciellt anmärkningsvärt, min egen avatar är självaste short-kungen på Wall Street.
Citera
2019-03-30, 00:49
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Får man be att alla tar ett djupt andetag och upprepar ca 10 ggr så att det sätter sig:

a) Att hålla på sin nationalstat och sitt folk är sunt, så att Ungern är en stor förebild i detta
b) Judarna gör precis detta, och är väldigt intelligenta och försvarar västvärlden i Mellanöstern
c) George Soros är en mycket smart och duktig investerare som blivit ganska rik
Citera
2019-03-30, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nja, det stämmer inte riktigt helt. Vad har det med fascism att göra?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Fascism
Jo, så är det. Det är just vad fascism är, nationalism dragen till sin yttersta spets. Ett land - en kultur. När det gäller ett land - en ras, då är vi dessutom inne på nazismen.
Citera
2019-03-30, 01:07
Medlem
Björn Söder har hängt för mycket i Ungern.
De som tror att Soros med anhang kommer att störta nuvarande ordning måste vara helt dumma i huvudet.
Citera
2019-03-30, 01:12
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Var har du fått det ifrån att Soros skulle vara för "obegränsad invandring"!? Han har visserligen skänkt pengar till flyktinghjälp men det betyder inte att han anser det bra med helt öppna gränser och obegränsad invandring.
Exempelvis, Soros NGOs delar ut flygblad i flyktinglägren vilka stories som är bäst att säga till myndigheterna om man vill komma till Sverige och Tyskland, vilka bidrag man kan söka och hur man söker dem. Den brittiske journalisten Douglas Murray har skrivit mycket om detta. Googla. Vidare har han föreslagit att EU skall ta gigantiska lån för att kunna finansiera ökad invandring från tredje världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in