Citat:
Ursprungligen postat av
mysweetsummerchild
Kolla igenom hennes fb, socialpsykatri och lågbegåvning va väl intrycket där...
Skriver med folk som inte har alla hemma...
Samt mycket folk hon inte känner.
Dum och farlig kombo att va korkad och kontaktsökande uppenbart.
Hon har vänner som pysslar ned droger så varför bli osams med en random pga det?
Kan det faktiskt handla om familj eftersom hon anmälde det till soc?
Till mitt försvar av att jag inte känner 30 av våra gemensamma vänner vill jag säga att jag aldrig ens trott att jag skulle bli så här gammal som jag är idag (och inte heller andra) och jag har haft farligare människor mot mig i min närhet än vad som skett från nätet.
Men du har en jätteviktig poäng. Jag avstår dock från att fråga de jag känner om kvinnan och skriver istället här eftersom jag är intresserad av att veta mer om det ytliga kring henne (jag skriver inte i brottstrådar sådant jag vet av principer) och spekulerar kring det som skett. Kvinnan är mig okänd. Jag vill poängtera att jag nu precis som alltid enbart spekulerar och faktiskt inte vet något av det jag kanske undrar. Däremot hoppas jag att folk (unga tjejer och föräldrar ser hur potentiellt farligt främlingar kan vara och varför man ska vara på sin vakt över nätet).
Hon ser inte ut som någon typisk missbrukare och tycks ha företag. Sociala problem omkring henne kan ha förekommit eftersom människor som är etablerade i livet (dem som inte lever i utanförskap) normalt inte addar främmande efter en viss ålder. Kan det vara fler omkring henne med problematik som innehåller placeringar på hem? Psykiatri?
Vad för slags sms hade skrivits till henne?
Normalt är det väl främst missbrukare som umgås med äldre om de nu var vänner. Kanske finns det individer med antisociala störningar omkring henne. Iofs en håla och i sådana fungerar åldrar och klass olika. Hon ser inte ut som någon som hänger kring gängen/undergrupper heller.