Citat:
Ursprungligen postat av
Ensomundrar83
Opererade axeln i måndags 18/3 för en främre instabilitet. Har haft sjuka smärtor, men är för tillfället tack och lov smärtlindrad. Det värsta är dock att när jag ligger på rygg och försöker slappna av så hugger det till ordentligt i axeln och det känns som att den går ur led bakåt. Vilket då resulterar i att jag inte vågar slappna av. Axeln har aldrig luxerat bakåt utan endast framåt. Tog upp det med min sjukgymnast och hon hävdade att den absolut inte går ur led.. Men varför känns det så då!?
Någon som har erfarenhet av detta?
Nu är det väldigt länge sedan jag gjorde en liknande operation men den närmaste tiden efter operationen var ett rent helvete med bland annat det du beskriver. Det var dock värt det i slutänden.
Jag är tämligen säker på att din sjukgymnast har rätt. Jag nojjade över exakt samma sak och fick också höra att allt var OK.
Själv löste jag det med att ha olika kuddar, filtar och handdukar att lägga under axeln nattetid för att få den i en position där den låg OK och då kunde jag slappna av. Sedan gick det åt ganska mycket smärtstillande i början men det kunde jag minska på ganska snabbt.
Fuska inte med sjukgymnastiken dock. Tufft, men när man inser att axeln inte luxerar så fort man trycker på en hissknapp eller tvingas dricka BiB-vin för att man inte kan dra korken ur en vanlig vinflaska så vet man att man gjort rätt val.