Citat:
Ursprungligen postat av
Sextioplus
Socialdemokraterna omvandlade en gång Sverige till något som kan liknas vid Per Albin Hanssons folkhem. Jag tror att man från partiets sida gjorde detta med gott hjärta.
Arbetarklass född 1930 och tidigare var lojala mot partiet för de ville komma bort från ett misskött och orättvist Sverige med dåliga levnadsvillkor, usla löner och bostäder.
Partiet hade ibland egen majoritet och låg oftast kring 45%.
Nu är snart alla dessa gamla borta och därmed har det automatiska stödet försvunnit. Om man vill ha en röst idag måste man förtjäna den.
Sossarna missade chansen att förnya sig och rösterna gick till SD och andra som haft förmåga att sätta sig in den vanlige svenskens problem.
Jag tror därför att de är dömda att pendla kring 25% framöver.
Min avsky mot sossar grundades i min ungdom då de styrde Sverige som om det vore en sovjetisk republik. I dag åldras de allt mer och ungdomen har fler alternativ att inte bli sosse. Om S ska hindra väljarflykten var ska de stämma i bäcken? Uppströms eller nerströms, till vänster eller till höger. Gud straffar nu sossarna för deras högmod och maktfullkomlighet.
Socialdemokratins öde är att bli Sveriges muslimers parti. Men så fort de börjar iklä sig svarta kostymerna och sätta sig i regeringen blir det folkuppror och vi tar livet av dem som är kvar.