Citat:
Ursprungligen postat av
frasselito
Jag förstår inte vad vänstern har att göra med ovan. Vad jag vet så är Vänsterpartiet det enda parti som vill minska den svenska vapenexporten.
Globaleye kan spana på marknivå.
Svenska företag exporterar även pansvärnsrobot Bill.
Nu förstår jag inte vad du menar. Sverige underblåser krig och du blir förvånad att krig innebär flyktingar.
Kan du inte tänka längre än ett steg? Förövrigt ett mycket förvirrat inlägg rakt igenom.
Ursäkta!
Håller med om att inlägget var väldugt virrigt och hoppigt i resonemanget.
Sitter på telefon och i morse var jag lite halvfokuserad.
Jag försöker utveckla mitt senare resonemang lite bättre.
Du menar att på grund av att Sverige tjänar pengar på att sälja vapen så bör vi acceptera ett kollektivt straff på hela befolkningen i form av försämrad välfärd etc.
Du kallar det kort och gott för karma.
Det jag ogillar med det är att du då rättfärdigar bestraffning av individer för något som staten/vapenföretag gör.
Jag ogillar Sveriges vapenexport och jobbar för att det ska upphöra men ändå tycker du att jag ska få försämrad vård (då okontrollerad bla invandring bidragit till detta).
Jag försökte dra en jämförelse att exempelvis en del medborgare i Colombia profiterar på att sälja kokain som leder till dödsfall och annat elände.
Med ditt tänk borde vi alltså straffa hela Colombias befolkning för detta trots att endast en liten del av denna är narkotikasmugglare.
Hänger du med?