Citat:
Ursprungligen postat av
Kemiske Ali
Politikerna som orsakat detta borde ställas inför rätta och skjutas. De har med vett och vilja orsakat detta genom att importera miljontals inkompatibla kriminella, terrorister och bidragsparasiter från tredje världen de senaste 50 åren. Alla de tusentalsmiljarder kronor som invandringen kostat hade vi kunnat sänkt skatten med så att människor hade haft mer i sin egen plånbok.
Det finns nog en tanke bakom detta vansinne, för om medelsvensson hade 10 mille på banken skulle nog väldigt få vara motiverade att jobba. Jag hade inte arbetat en dag efter 55, och min fru hade knappast torkat skit på ett ålderdomshem.
Så tyvärr måste nog samhället delas upp i klasser för att fungera, men jag tror våra kära politiker gravt räknat fel på flyktingarnas vilja och talang för att arbeta.
Däremot kommer dom att vilja ha samma standard och prylar som svennebanan, och då finns tre möjligheter - bidrag, lån eller kriminalitet.
När ekonomin kapsejsar försvinner bidragen, när/om du passerar 30 hänger flertalet inte med i drogkriminaliteten längre.
Och de som skuldsätter sig blir ju tvingade att jobba för att överleva, vips finns det massor av människor som måste göra skitjobbet för usel lön, så de kan fortsätta konsumera iPhones, utlandssemestrar, nya bilar och tokdyra lägenheter.