2019-03-20, 20:57
Medlem
Pusts avatar
Citat:
The refusal letter from the department states the book of Revelations – the final book of the Bible – is “filled with imagery of revenge, destruction, death and violence”, and cites six excerpts from it.

It then states: “These examples are inconsistent with your claim that you converted to Christianity after discovering it is a ‘peaceful’ religion, as opposed to Islam which contains violence, rage and revenge.”

[...]

Lawyers and campaigners said the case demonstrated a “distortion of logic” and a “reckless” approach to asylum seekers’ lives, stemming from a tendency by the department to “come up with any reason they can to refuse” cases.
https://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/home-office-christian-convert-asylum-refused-bible-not-peaceful-a8832026.html?amp

Åsikter? Jag kan tänka mig att en del i denna forumdel håller helt och hållet med beslutet och några som inte gör det.
Senast redigerad av Pust 2019-03-20 kl. 21:18.
Citera
2019-03-20, 21:01
Medlem
de flesta från MENA som ''blir'' kristna är inte ens troende. de tror de kan wash off sin brunhet genom att börja följa något europeiskt
Citera
2019-03-20, 21:02
Medlem
Pallestroms avatar
Arkebusering
Citera
2019-03-20, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
de flesta från MENA som ''blir'' kristna är inte ens troende. de tror de kan wash off sin brunhet genom att börja följa något europeiskt
Hur vet du det? Nej, just det. Du vet inte. Du bara hittar på.
Citera
2019-03-20, 21:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
https://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/home-office-christian-convert-asylum-refused-bible-not-peaceful-a8832026.html?amp

Åsikter? Jag kan tänka mig att en del i denna forumdel håller helt och hållet med beslutet och några som inte gör det.

Blev tvungen att lusläsa din länk för att förstå frågeställningen men det här citatet förklarar det;

Citat:
Lawyers and campaigners said the case demonstrated a “distortion of logic” and a “reckless” approach to asylum seekers’ lives, stemming from a tendency by the department to “come up with any reason they can to refuse” cases.

Alltså går man in för att neka konvertiter asyl av sanslöst påhittade skäl.
Citera
2019-03-20, 21:19
Medlem
Ifrågasätt inte Uppenbarelseboken! För där står:

”Jag vittnar för var och en som hör profetians ord i denna bok: Om någon tillfogar något skall Gud tillfoga honom de lidanden som det står om i denna bok. Och om någon tar bort något av orden i boken med dessa profetior skall Gud ta ifrån honom hans del i livets träd och den heliga staden, som det står om i denna bok.”
Citera
2019-03-20, 22:07
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
The refusal letter from the department states the book of Revelations – the final book of the Bible – is “filled with imagery of revenge, destruction, death and violence”, and cites six excerpts from it.
https://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/home-office-christian-convert-asylum-refused-bible-not-peaceful-a8832026.html

Intressant nog verkar det inte vara 6 citat ur Uppenbarelseboken. Denna post/artikel (@WaybackMachine) har tydligare foton av brevet, vari man ser 6 citat av vilka endast 4 kommer ur NT och 3 ur Uppenbarelseboken. Citaten i Bibelboksordning:

GT:

2 Mos 34:12—3 [Gud till Moses]: “Akta dig för att sluta förbund med invånarna i landet som du kommer till, så att de inte fångar er i en fälla. Ni skall riva ner deras altaren, krossa deras stenstoder och hugga ner deras asherapålar.”

3 Mos 26:7—8 [Gud till Moses]: “Ni skall jaga era fiender på flykten, och de skall falla för era svärd; fem av er skall jaga hundra, hundra av er jaga tio tusen, och fienderna skall falla för era svärd.”

NT:

Matt 10:34 [Jesus]: “Tro inte att jag har kommit med fred till jorden. Jag har inte kommit med fred utan med svärd.”

Upp 2:22—3 [Guds son]: “Se, jag skall lägga henne på sjukbädden, och dem som horar med henne skall jag låta drabbas av svåra lidanden om de inte vänder om från hennes gärningar. Och hennes barn skall jag döda med pest. Och alla församlingarna skall förstå att jag är den som rannsakar njurar och hjärtan och som skall ge var och en av er vad hans gärningar är värda.”

Upp 9:3—6 [Johannes]: “Ur röken kom gräshoppor över jorden, och de fick samma makt som skorpionerna på jorden. De blev tillsagda att inte skada gräset på jorden, inte heller någon annan grönska eller något träd utan bara de människor som inte bär Guds sigill på sin panna. De fick inte döda dem men plåga dem i fem månader, och plågan som de vållar är som plågan av en skorpion när den stinger en människa. I de dagarna kommer människorna att söka döden, men de skall inte finna den. De kommer att önska sig döden, men döden skall fly ifrån dem.”

Upp 14:7 [en ängel]: “Frukta Gud och ge honom er hyllning, ty stunden för hans dom är inne.”

Särskilt sista citatet verkar inte kvalificerat intill övriga, särskilt som samma kapitel bjuder: “Den som tillber odjuret och dess bild och tar emot dess märke på sin panna eller sin hand, han skall få dricka Guds vredes vin, som hällts upp oblandat i Guds vredes bägare, och han skall pinas med eld och svavel inför de heliga änglarna och inför Lammet. Och röken från deras pina stiger i evigheters evighet, och de får ingen lättnad vare sig dag eller natt, dessa som tillber odjuret och dess bild, var och en som tar emot märket med dess namn.” [9—11]
Senast redigerad av Zwerchstand 2019-03-20 kl. 22:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in