2019-03-20, 19:44
Medlem
Joeyahoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
tiderna är dåliga för man är aldrig hemma.
när du kommer hem är det äta, duscha o gå o lägga sig.
man orkar inte mycket mer.

Så du menar att om man slutar 2 timmar tidigare (som dom flesta gör) så hinner man med mycket mer tycker du?
Citera
2019-03-20, 19:47
Medlem
Luxuss avatar
Det är ju skitbra! Korta arbetsdagar innebär att obetalda restiden är en stor del av dagen. Böttre med längre dagar men färre.
Citera
2019-03-20, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joeyahoo
Så du menar att om man slutar 2 timmar tidigare (som dom flesta gör) så hinner man med mycket mer tycker du?

ja
Citera
2019-03-20, 20:51
Medlem
Citat:
Hej!

Jag ska börja jobba på ett ställe som har arbetstiderna 07.00-18.00. Men så är man ledig fredag,lördag,söndag.
Någon som har erfarenhet av att jobba dessa tider samt vara ledig på fredagen och kan säga om det är hemskt eller helt okej eller underbart?
Många inom bygg jobbar så och det är helt ok.
Man vänjer sig efter en vecka.
Det kan vara drygt att laga mat på kvällen dock så det blir endel storkok
Citera
2019-03-20, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kojnakor
vad är det för speciellt med dom timmarna??? du får ju bra lön så då är det ju bara o köra på,
själv vart min tid 06:00 till 19:00 måndag till söndag 160 tim + traktamente så det vart rätt bra
Om du hade 160 kr/timme under helgen så måste du ha blivit blåst, oavsett traktamente.

T:
11-timmars skift i 4 dagar är absolut inga problem! Kan såklart vara en invänjningsperiod, men det går snabbt. En del som jobbar 7, ledig 7 kör 12-timmars en hel vecka mån-sön, det är kämpigt.

Förbered bara matlådor när du är ledig, så hinner du dessutom ha lite fritid under jobbdagarna!
Citera
2019-03-20, 21:56
Medlem
roflcores avatar
Citat:
Hej!

Jag ska börja jobba på ett ställe som har arbetstiderna 07.00-18.00. Men så är man ledig fredag,lördag,söndag.
Någon som har erfarenhet av att jobba dessa tider samt vara ledig på fredagen och kan säga om det är hemskt eller helt okej eller underbart?

Jag jobbar 5-skift och har ibland helgpass från 07:00 - 19:00, och 19:00 - 07:00 andra helgen. Visserligen är jag ledig 7 dagar efter natthelgen men det är värt det.

Tycker du ska köra på't.
Vad är det för jobb?
Citera
2019-03-20, 22:00
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Hej!

Ja, det passar de flesta "äldre" arbetare. Jag föredrar 2-3dgr jobb och 3-4dgr ledigt, det går ju. Kör själv 16timmars passx2 (2dygn) så är jag färdig för veckan Onsdag morgon.
Citera
2019-03-20, 22:23
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Hej!

Jag har jobbat liknande, fast natt; dvs, 12 timmar per pass, fyra dagar, sedan ledig fem, jobba fem, ledig fyra osv. Rätt vanligt i vaktbranschen, och super enligt mig. Summerar man timmarna på en heltid blir det typ ett fripass per månad; typ 3-4 per kvartal. Om man då lägger dessa så att det blir en period med fem lediga pass, dina fyra fripass och sedan fyra lediga dagar så får man en minisemester på våren och på hösten.
Citera
2019-03-20, 22:57
Bannlyst
Jag jobbar ungefär dem tiderna söndag-fredag. Jag är ledig en dag i veckan. Men det funkar för mig då jag inte har familj och jag får dessutom ut nästan 4000 kr extra i veckan för besväret. Skatterna är väl det jag stör mig på mest.

Fritid upplever jag att jag har ändå. Jag klarar mig på 5-6 timmars sömn.
Citera
2019-03-20, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Jag jobbar exakt de tiderna och det är helt jävla underbart. Ibörjan är det segt, langa dagar och man är rätt slut när man kommer hem. Men ge det 1-2 manader och du kommer älska dina 3-dagars helger. Är man pa jobbet kan man lika gärna vara där och tjäna in en extra dag ledigt. Jag skulle aldrig aldrig ga tillbaka till 2-dagars helger. Jag har jobbat sa här i 6 ar nu. Ett annat + är att om du vill ha 10 dagar ledigt sa behöver du bara ta ut 4 vilket är klockrent.

Minskar inte antalet semesterdagar i avtalet med tanke på att 1 semesterdag i detta fall är mer än motsvarande för "normala" arbetstider?
Citera
2019-03-20, 23:23
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalas911
Minskar inte antalet semesterdagar i avtalet med tanke på att 1 semesterdag i detta fall är mer än motsvarande för "normala" arbetstider?
Även kallat för semesterfaktor.
Citera
2019-03-20, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalas911

Ja, det borde ju gå jämnt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in