2019-03-20, 11:41
Medlem
"I februari dömdes en kvinna i Umeå för att falskeligen anklagat flera män för våldtäkt. Tre dagar innan domen meddelades ringde kvinnan och anmälde att hon blivit våldtagen på nytt.
– Att falskeligen anklaga någon för ett brott om våldtäkt är allvarligt, säger kammaråklagare Jonas Fjellström."

Källa: https://www.vk.se/plus/2720956/kvinna-i-umea-atalas-for-nya-falska-anklagelser-om-valdtakt

Kvinnan, som är i 30-årsåldern, dömdes alltså i februari för att anklagat oskyldiga män för våldtäkt och nu gör hon samma sak igen.

Någon som vet mer? Vem är kvinnan?
Senast redigerad av Ambulance 2019-03-20 kl. 11:43.
Citera
2019-03-20, 12:10
Medlem
Soda--Pops avatar
meetoo och feminister är inte förvånade, dessa lär ju ghettokvinnor att det räknas som våldtäkt att titta på nån. Sånt här är en följd som denna hatkultur räknat med.
Citera
2019-03-20, 12:29
Medlem
pirata-codexas avatar
Totalt sinnessjukt att kvinnan inte får flera år i fängelse!
Tänk bara på männen som blir anklagade för detta, dom blir garanterat ALDRIG av med stämpeln!

Att media först hänger ut dom, för all världens skit, sen när det uppdagas att dom är oskyldiga kommer (med lite TUR) en pytteliten notis i enstaka medier att mannen var oskyldig.
Medan mannen fått livet raserat, grannar tittar snett, mm mm, så kan kvinnoapan fortsätta leva sitt liv som inget hade hänt. Så fort nästa stackars ovetande man säger "hej" till henne, får han med en anmälan varpå livet blir förstört för nästa man med!

kapa handen av kärringen tycker jag skulle vara rättvist!
Citera
2019-03-20, 14:05
Medlem
lillapaddingtons avatar
Någon som sitter på dom?

Om inte, någon som vet datum etc för att lättare kunna begära ut dom?
Citera
2019-03-20, 14:17
Medlem
Tror jag hitta domen:

Bjuder på ett utdrag:
"Den av åklagaren påstådda brottsligheten har skett under en fest hemma hos VM. Vad som under kvällen har hänt är, utifrån vad de olika festdeltagarna berättat, minst sagt rörigt men det får i alla fall anses utrett att det dracks en betydande mängd alkohol under kvällen. Enligt C så hade hon sex under kvällen med MD (numera utvisad ur landet) och VM. Sexet skedde först inne på toaletten och sedan i VM sovalkov. Hon ville inte ha sex men blev tvingad av de båda männen; först av MD och sedan av VM. Av VM blev hon släpad in i sovalkoven.
Mot dessa påståenden har A berättat att det alls inte var fråga om något tvång från de två männens sida. Hon satt i soffan i anslutning till toaletten och V säng och utifrån sedvanligt ”stånkande och stönande” som hon hörde tydligt, är det inte tal om annat än att det skedde frivilligt från de inblandade."

Ibland måste det nog vara lite kul att få skriva en dom. Man kan nog få lite utlopp för inneboende porrnovellsförfattarambitioner, om inte annat.

Jag har maskat namnen. Vet ej hur man smidigt lägger ut en dom så jag avstår det.
Citera
2019-03-20, 14:49
Medlem
wishyouwereheres avatar
Här e tråden om första våldtäkten 2016 som hon sedan dömdes för att hitta på (plus fler påhittade):
(FB) Umeå: två män gripna för våldtäkt på två kvinnor 2016-11-12

artiklar om åtal o dom för falsk tillvitelse:
(FB) Umeå: två män gripna för våldtäkt på två kvinnor 2016-11-12
Citera
2019-03-21, 15:29
Medlem
Tänk om hon skulle bli våldtagen på riktigt då skulle absolut ingen tro på henne.
Citera
2019-03-22, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tror jag hitta domen:

Bjuder på ett utdrag:
"Den av åklagaren påstådda brottsligheten har skett under en fest hemma hos VM. Vad som under kvällen har hänt är, utifrån vad de olika festdeltagarna berättat, minst sagt rörigt men det får i alla fall anses utrett att det dracks en betydande mängd alkohol under kvällen. Enligt C så hade hon sex under kvällen med MD (numera utvisad ur landet) och VM. Sexet skedde först inne på toaletten och sedan i VM sovalkov. Hon ville inte ha sex men blev tvingad av de båda männen; först av MD och sedan av VM. Av VM blev hon släpad in i sovalkoven.
Mot dessa påståenden har A berättat att det alls inte var fråga om något tvång från de två männens sida. Hon satt i soffan i anslutning till toaletten och V säng och utifrån sedvanligt ”stånkande och stönande” som hon hörde tydligt, är det inte tal om annat än att det skedde frivilligt från de inblandade."

Ibland måste det nog vara lite kul att få skriva en dom. Man kan nog få lite utlopp för inneboende porrnovellsförfattarambitioner, om inte annat.

Jag har maskat namnen. Vet ej hur man smidigt lägger ut en dom så jag avstår det.

Ladda upp den på tillexempel Minfil.org. Annars kan du skriva ut målnr så att någon annan kan begära ut den.
Citera
2019-04-02, 16:09
Medlem
Brottinators avatar
Skriv ut vad missfostret heter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in