2019-03-19, 00:43
Medlem
DoyDoyys avatar
Har märkt en del blickar samt folk som sagt till mig på jobbet ”Oj, är du inne på Flashback” som något nersättande.

Svarat att jag vill se hur svenska folket mår och vill kolla in deverse saker som händer, såsom nyheter (Flashback är alltid först med info) eller diverse svenkarnas problem i vardagen. Jag är en av er som bara vill antingen ha stöd i era stories eller se hur ni allmänt har det. Jag har alltid tyckt att flashback representerar svenska samhället jävligt bra, pågrund av alla olikheter och åsikter. Därför kommer man tillnaka.

Varför tycker vissa människor att fb är konstigt, i mitt fall säkert 80 % varav 10 % ljuger om att dem hänger här, skulle jag tro..

Imo: vill du veta ärligt vad svenska folket tycker, kolla flashback

Verkar som om så många är så jävla fast i att det är en ”onkunskaplig hatsida” typ, gör mig smått irriterad. Folk är får och utfårskar inget själva!

Hur bryter vi denna stereotyp?
Senast redigerad av DoyDoyy 2019-03-19 kl. 00:55.
Citera
2019-03-19, 01:04
Medlem
Sooks avatar
Varför folk ser snett på flashback, jo för att andelen rasister är större än i samhället i övrigt. Nu finns det många diskussioner som inte har med rasism att göra men rasistinlägg har en egen regel på sajten. Dvs startar du en tråd om volvo så kommer den stängas efter två sekunder av en moderator som hövdar att det redan finns en tråd, en två år gammal som ingen längre läser i. Men startar man en rasisttråd så kan det vara 5-10 om dagen som handlar om i princip samma problem. Här behövs minsann ingen samlingstråd. The more the merrier.

Detta resulterar ju i att rasister har fritt fram för att sprida sitt hat. Detta märker folk som besöker sajten av en slump för att de hamnar här av en sökning. Alla vet därför om det. Felet människor gör är att tro att alla är rasister på sajten vilket uppenbarligen är fel. Men sanningen är att moderatorerna inte direkt gör nåt för att förbättra situationen.

Så det dåliga ryktet får man leva med även om man bara är intresserad av vilken känd sportkommentator det är som leker pedofil i usa.
Citera
2019-03-19, 01:09
Medlem
DoyDoyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Varför folk ser snett på flashback, jo för att andelen rasister är större än i samhället i övrigt. Nu finns det många diskussioner som inte har med rasism att göra men rasistinlägg har en egen regel på sajten. Dvs startar du en tråd om volvo så kommer den stängas efter två sekunder av en moderator som hövdar att det redan finns en tråd, en två år gammal som ingen längre läser i. Men startar man en rasisttråd så kan det vara 5-10 om dagen som handlar om i princip samma problem. Här behövs minsann ingen samlingstråd. The more the merrier.

Detta resulterar ju i att rasister har fritt fram för att sprida sitt hat. Detta märker folk som besöker sajten av en slump för att de hamnar här av en sökning. Alla vet därför om det. Felet människor gör är att tro att alla är rasister på sajten vilket uppenbarligen är fel. Men sanningen är att moderatorerna inte direkt gör nåt för att förbättra situationen.

Så det dåliga ryktet får man leva med även om man bara är intresserad av vilken känd sportkommentator det är som leker pedofil i usa.

Så enligt dig har högervridna individer för mycket luft på Flashback, medans rätt vanliga trådar inte får samma uppmärksamhet?
Har jag förstått rätt?
Citera
2019-03-19, 01:09
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoyDoyy
Har märkt en del blickar samt folk som sagt till mig på jobbet ”Oj, är du inne på Flashback” som något nersättande.

1. Svarat att jag vill se hur svenska folket mår
2. och vill kolla in deverse saker som händer, såsom nyheter (Flashback är alltid först med info)
3.flashback representerar svenska samhället jävligt bra, pågrund av alla olikheter och åsikter. .

4. Hur bryter vi denna stereotyp?

1. Får en väldigt skev bild av hur svenska folket på fb mår. Men kan förstås ana att de idiotinlägg som skrivs av många hatare skrivs av personer som egentligen är misslyckade. Men bara ana. Å de verkar många här på fb, men i totalen är de betydligt färre.
2 INGEN nyhet är väl först på flashback. Ge fem snabba exempel. Det är väl mer som käringskvaller: näst efter den svenska sommaren är det det snabbaste vi har. Efter fb numera.
3. Inte så mycket olika åsikter. Mer en massa av liknande fördomsfulla idiotinlögg
4. Man bryter nog den negativa trenden genom att få skribenter att vara seriösa. Mycket skit här.
Citera
2019-03-19, 01:10
Medlem
DoyDoyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook

Så enligt dig har högervridna individer för mycket luft på Flashback, medans rätt vanliga trådar inte får samma uppmärksamhet och rum att yttra sig?
Har jag förstått rätt?
Citera
2019-03-19, 01:18
Medlem
DoyDoyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
1. Får en väldigt skev bild av hur svenska folket på fb mår. Men kan förstås ana att de idiotinlägg som skrivs av många hatare skrivs av personer som egentligen är misslyckade. Men bara ana. Å de verkar många här på fb, men i totalen är de betydligt färre.
2 INGEN nyhet är väl först på flashback. Ge fem snabba exempel. Det är väl mer som käringskvaller: näst efter den svenska sommaren är det det snabbaste vi har. Efter fb numera.
3. Inte så mycket olika åsikter. Mer en massa av liknande fördomsfulla idiotinlögg
4. Man bryter nog den negativa trenden genom att få skribenter att vara seriösa. Mycket skit här.

Jo, om vi ska vara helt ärliga så har Flashback snabbare svar angående en GM eller brottssituarion innan AB har det, för folk som bor i närheten eller har kännersom skriver. Älskar FB för det.

Annars skiter jag om du är extrem höger eller extrem vänster, jag personligen identifierar mig inte med er alls ändå. Vore grymt ifall denna skala skulle kunna hållas borta från diskution. Men tyvärr verkar det omöjligt här
Citera
2019-03-19, 02:05
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Så enligt dig har högervridna individer för mycket luft på Flashback, medans rätt vanliga trådar inte får samma uppmärksamhet?
Har jag förstått rätt?
Nja jag tycker snarare det är för mycket samlingstrådar. Det skulle vara mycket roligare diskussioner om hela forumet kunde ha samma regler. Alla borde ha lika mycket luft som invandringstrådarna.
Citera
2019-03-19, 02:31
Medlem
jjujjus avatar
Anledningen till att folk ser dem som hänger på flashback som losers är för att det alltid är cry me a river trådar här om desperata killar som inte kan fixa en tjej, och socfall med för mycket fritid, negativa bittra misslyckade människor som klagar på allt och bara stör sig på saker de inte har att göra med osv.

Men sen så finns det även intelligenta människor som tycker om att diskutera också! Men det vet inte de utomstående om då de inte hänger här! Men majoriteten är wt och det vet vi alla om Ja, folk blir chockade när man säger att man tycker det är kul att läsa trådar på fb, men det är fler som gör det bara att de inte säger de, precis som du påpekade!
Citera
2019-03-19, 02:39
Medlem
Cloecuds avatar
En fördom bekräftade du redan när du döpte din tråd, och det är fördomen om Flashbacksanvändarnas förkärlek till särskrivningar!

Bland mina bekanta inom min generation (Sena 70:talister) så ses Flashback dels som en fristad för allsköns skumma typer, men även som en prima källa till skvaller och som en användardriven nyhetsbyrå. Att ha ett konto här är inte ett dugg kontroversiellt bland dem som jag känner, och jag är så mycket medelsvensson som det bara går.
Citera
2019-03-19, 03:05
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:

Svarat att jag vill se hur svenska folket mår och vill kolla in deverse saker som händer, såsom nyheter (Flashback är alltid först med info) eller diverse svenkarnas problem i vardagen. Jag är en av er som bara vill antingen ha stöd i era stories eller se hur ni allmänt har det. Jag har alltid tyckt att flashback representerar svenska samhället jävligt bra, pågrund av alla olikheter och åsikter. Därför kommer man tillnaka.

Varför tycker vissa människor att fb är konstigt, i mitt fall säkert 80 % varav 10 % ljuger om att dem hänger här, skulle jag tro..

Imo: vill du veta ärligt vad svenska folket tycker, kolla flashback

Verkar som om så många är så jävla fast i att det är en ”onkunskaplig hatsida” typ, gör mig smått irriterad. Folk är får och utfårskar inget själva!

Hur bryter vi denna stereotyp?

Som redan nämnts är det många rasistiska åsikter som florerar här. Men även många andra kontroversiella saker såsom t.ex. droger, kriminalitet, sexköp, konspirationsteorier, liksom relationsproblem eller psykisk ohälsa osv. Saker som många kanske tänker på men inte vill och/eller kan diskutera i andra sammanhang. Flashback associeras därför av många som tillhållet för galningarna. Men man kan ju lika gärna se forumet som ett vattenhål där man kan ventilera sina "förbjudna tankar".

Så länge dessa "förbjudna tankar" inte även förbjuds att ventileras även här får vi nog dras med epitetet om att Flashback är "forumet för galningarna". Jag tycker det är ett lågt pris att betala för denna möjlighet, varför jag tycker att vi istället struntar i att försöka bryta denna sterotyp än försöker bli av med den.
Citera
2019-03-19, 03:20
Medlem
DoyDoyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloecud
En fördom bekräftade du redan när du döpte din tråd, och det är fördomen om Flashbacksanvändarnas förkärlek till särskrivningar!

Bland mina bekanta inom min generation (Sena 70:talister) så ses Flashback dels som en fristad för allsköns skumma typer, men även som en prima källa till skvaller och som en användardriven nyhetsbyrå. Att ha ett konto här är inte ett dugg kontroversiellt bland dem som jag känner, och jag är så mycket medelsvensson som det bara går.

Detta är dock varför jag älskar Flashback, att få finna mig i gementa medborgares vardag och få höra hur individer har det. För antingen så känner man igen sig eller så kan man lära sig ett o annat om ERFARENHET i det svenska samhället. Fb speglar en viss verklighet för mig och jag gillar det / uppskattar det. Sen så visst finns det deverse troll/hatare här o där men jag ser förbi den skiten och hoppas folk tar sig i kragen någorlunda
Citera
2019-03-19, 06:21
Medlem
Jag brukar bara säga: ”vill man ha information som är korrekt ochmed källhänvisning så får man gå till Flashback. Men visst är merparten av inläggen skit så man måste ha någon slags uppfattning om hur man känner igen tillförlitlig information.”
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in